Iller luktar...gott :o)
Var nyss o handlade på Ica Maxi.
Där lämnar man in sin självscanner till kassörskan och jag fick den mest trevliga kommentaren på länge.
Hon frågade: "har ni iller?"
Va?!?
Jag hade på mig min vinterjacka o i huvan brukar Marwin ligga o mysa när vi är ute.
Den lukten kände hon o det var nästan så hon kröp in i min jacka bara för att sniffa.
Hon hade haft illrar när hon var yngre o saknade dem så gräsligt.
Så det är inte alltid folk tycker illrar luktar illa.
Kanske dax att tvätta jackan för själv kan jag inte känna doften ;o)
Min fleesejacka luktar iller eftersom Bogey brukar sitta innanför jackan och spana en stund när vi går ut, innan han får upp farten och vill ner för att undersöka allt.
Jag känner doften ibland t.o.m. när jackan hänger över stolsryggen på den stol jag sitter på. Så imun har jag inte blivit :-)
hehe, som jag första gången jag träffade illrar på riktigt. Ville inte tvättaa linnet efter då det luktade sååå gott av illerhane :)
Sajtvärd på Iller.ifokus
Jag är lite besviken här hemma på min Mille mus. Han är ju en okastrerad hane på ca 1½ år nu, och jag trodde han skulle lukta gott. Men ack vad jag bedrog mig, han luktar inte alls. Har haft 6 stinkisar genom åren, och dom har inte besvärat mig överhuvudtaget. Tycker brunsthanar luktar mumma, men Mille mus lever inte upp till att vara en illerhane då han inte luktar.

#0 Naw tycker så synd om henne, jag känner igen det där att man saknar illrarna så och då har man en tröjja som luktade iller fortfarande och då blev man sittandes med att sniffa in lukten så gott det gick. Jag är en stolt beroende av illerlukten;)
Tihi, sicket fint ögonblick. Jag har en syster som kör in näsan i Majas päls det första hon gör när man ses bara för att det luktar så gott. Och att ta på sig vinterhalsduken var trevligt - luktade görgott efter att ha agerat illersovplats i ett halvår ;P
_No way! Yes way!