Bitterspray - Fungerar det?
Vi har börjat få problem med att det är ett litet monster som springer och sliter loss sladdarna till högtalarna. Jag försökte lösa problemet genom att fästa högtalarsladdarna så att han inte kunde slita loss dem men då slutade det med att han bet sönder alla istället. Jag har hittat bitterspray t.ex. denna Diafarm - Bitterspray som sägs kunna hjälpa mot detta.
Är det någon som har erfarenheter från denna eller liknande produkter och vet om de ger önskad effekt, alternativt har några andra tips på hur man kan få bukt med problemet?
Jag vet inte om sprayen fungerar men prova att tejpa sladdarna.
Jag har ett gummimonster här hemma och jag har tejpat vissa kontroller och skrivarens knappar och det funkar super.
Antagligen är det annorlunda gummi i just de sladdarna och om du tejpar dem (vanligt tejp använder jag) så försvinner gummikänslan.
Sara

Ok, det skall jag pröva. Har man något att göra över julen ;)
Här skulle det inte funka… de flesta illrar är tyvärr envisare än så ;) Funkar inte det med tejp, så kasnke det går att fixa nån plastlåda, med hål i varje ände, om du trär sladden "igenom" tätt emot högtalare och uttag?
Kanske kan pänsla på stopp-o-väx på sladdarna? Det smakar ju jätteäckligt..
Sajtvärd på Iller.ifokus
Annars har bl.a. Clas Ohlson bra sortiment med kabelrännor, spiralband och annat för att skydda och organisera sina kablar
Ett tips är kanske att sätta upp högtalarna på väggen ? eller sätta dom på en hög stol så dom ej kommer åt sladdarna men det beror ju iofs på hur stora högtalare du har.