Vill bli med iller!!!!
Hej på Er!
Jag och min sambo är på jakt efter en iller. Vi är intresserade av en valp eller en omplacering. Vi skulle gärna skriva upp oss på en lista hos en uppfödare om det finns möjlighet. Då vi verkligen vill lära oss allt om illern efterlyser jag också en iller-ägare som bor i Uppsala-området och är villig att ta emot ett litet studiebesök av min sambo och mig. Har just DU lust att visa upp din iller, hur du illersäkrat din bostad och så vidare maila gärna mig då. Om det finns någon som kan råda oss huruvida en omplacering eller en valp skulle vara lämpligast, eller du som är uppfödare och väntar en kull under 2007, hör gärna av Er.

Det finns väl rätt många iller ägare i uppsala tror jag? själv e jag i fel ände av landet ;) men det finns säkert någon här som kan ställa upp. Vad gäller vilket som e bäst, omplacering eller valp är det en svår fråga. Egentligen spelar det ingen roll. Båda har sina för och nackdelar. men väljer man omplacering bör man försöka ta reda på så mycket som möjligt om illern å varför den omplaceras, så att man inte hamnar med en oförbätterlig problem iller. Aldrig kul som förstagångsägare! Mitt råd är att välja med hjärtat..träffa både valpar å omplaceringar…och vänta tills det klickar!
Men ni är på rätt väg! Jätte bra att ni vill åka på "studiebesök" och sådant! Bästa sättet att få reda på vad man ger sig in på ;)

Våran iller är en omplacering. Han låg och sov i en garderob på en hög med kalsonger när vi såg han för första gången. både jag och min sambo sa ett långt "åååååh", och var förälskade i vincent direkt. och han har varit en jättelugn och mysig iller. Valpar "slipper" du ju uppfostra från början. men som sarae sa så bör du ta reda på varför den omplaceras.

Jag bor i Enköping och hit är man alltid välkommen.

Jag bor som sagt var 8 mil från Uppsala. Och hit är ni alltid välkomna ;-)
Om ni är intresserad av att träffa mina fem huliganer så hör bara av er. ;-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars