Iller iFokus

Iller

Etiketterfotonfilmer
Läst 1331 ggr
Ilandra
0

Ingen ryggrad? :P

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Såhär låg Tisse-Tass och sov läääänge i soffan här om dagen, med ryggen vriden som ett S. Sötnöten. Att de inte får ont i ryggen!

Sambon är övertygad om att illrars närmaste släkting är ormar, så som de kan vrida ryggen!

Aviendha
0

Oja, nog är det ryggradslösa djur många gånger! :)

bond-bina
0

När jag ska beskriva illern snabbt för nån så säger jag faktiskt att de är som en blandning av hund, katt, orm och råtta. Den snabba beskrivningen är ju en blandning av temperament, uppträdande, utseende och rörelsemönster. Sen kan man gå in närmare och förklara på vad sätt illern liknar de fyra.Skrattande

Aviendha
0

#2 Haha, jag brukar dra den riktigt komprimerade versionen av att de är som en fläskfilé med päls, iaf om någon ska hantera dem :P Just med tanke på hur böjliga och "slajmiga" de kan vara när man lyfter dem, lite som en rå, okapad fläskfilé ;)

Ilandra
0

Haha, fläskfilé! Klockrent! Skrattande

Strumpan
0

Ju skummare ju bättre Tungan ute

Mvh Jenny

Strumpan
0

Behöver jag säga mer?

Mvh Jenny

ferretgirl
0

Illrar HAR dom mest konstiga sovställningar jag vet, det ser jag här hemma också. Tyvärr hann jag inte få fram kameran i tid här om dagen när Mille mus sov på rygg i hängmattan med huvudet vridet på ett konstigt sätt över kanten och ner på burgolvet. Han hann vakna och ändrade ställning när jag kom in med kameran.

Musiken
0

Ingen konstig "ryggradslos" sovstallning visserligen, men rolig trots allt :P

Sara
0

# 8 HUR somnar man så? Skrattande

Sara

Loveferrets
0

hahahaha fler bilder vill vi se.

Bild 8 var helt extrem.

Musiken
0

#9 Jag har ingen aning hahaha! Tycker att det maste blivit tungt at nacken, men det kanske var skont Tungan ute

MiniSku-
0

Jag tycker denna bild på min lilla Rufus är ganska skoj också =P

Inget mörker är så långt att det inte följs av gryning.

MiniSku-
0

Här hade han rättat till sig lite för, det andra var ju obekvämt eh? Tungan ute

Inget mörker är så långt att det inte följs av gryning.

Ceciliaolucifer
0

Haha!!

Bernard som liten bebis, och ja, han sover stenhårt :)

Loveferrets
0

Hahaha nääääääääääääääääää Bild 14, konstigt han inte trillade ner hahaha

AnderssonPeter
0

Det har jag frågat mig många gånger om dom har någon ryggrad eller inte!! allt tyder på att den inte finns där!

ferretgirl
0

Tänk er illern på foto 14, fast på rygg i en hängmatta med huvudet bakåt. Så låg Mille när jag såg honom och inte hann fotografera han.

MartinaHn
0

Jag tror också att de är släkt med ormar Haha

Sofieen
0

# 6 # 8 # 14

Hahahaha! Jag kan inte sluta skratta! Skrattande

Hur går det till? Tänker dom liksom "humdidum didum.. dit ska jag.. zzzz" som på bild # 8

Sofieen
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Såhär låg mig lilltös och sov väldigt ofta. Huvudet bara hängde och jag undrade många gånger om hon någonsin fick nackspärr Glad Man ville så gärna då dit och rätta till åt henne.

Kolla gäspen på 00.40. Vilket lejongap!

Gilla
0

Jag brukar säga till de som är oroliga att ta fel i mina småttingar att det finns egentligen inget fel sätt att hålla dem….de går inte sönder.
O det är ju rätt.

Nästan så man kan slå knut på dem (klart man inte kan ;o)

Dookies favoviritställning när man håller henne är huvudet i hmm…svansroten…dubbelvikt o hon somnar.
Sickna djur haha

Aviendha
0

#21 Exakt! Jag brukat be dem tänka att de ska ta upp en faluring. Man grabar tag mitt på och lyfter helt enkelt :)