Iller iFokus

Iller

Etiketterleksakersovställenburarrum
Läst 206 ggr
[jenkass]
0

egna leksaker?

Måste erkänna att jag är lite smårädd för Toxi nu… hon vill busa men eftersom att vi fick hem henne efter så kort varsel så har vi ju knappt hunnit fixa fram allt… Så hon biter mig i fötterna för hon inte har något annat å busa med… gav henne en gammal socka nu som hon springer runt med för fullt…

Men har ni några mer enkla tips på leksaker som kan finnas hemma? så hon har något å leka med innan vi sticker iväg å köper?

leo-
0

Lägg en bit liggunderlag på golvet jag har en bit på 50x50 mycket uppskattad . diverse bollar, kartonger ,kramdjur gärna som .låter min påskkyckling piper när man håller den på ett speciellt sätt och den får stryk mins en gång om dagen

(ställ ner en blomma på golvet så har han/hon att göra en stundSkrattande)

dom leker med nästan allt

[jenkass]
0

#1 haha okej tack så mycket =)

Robinsnel
0

Jag vill varna för skumplast och gummi. Biter hon loss bitar och får i sig blir leksaken genast livsfarlig. Obstruktion i tarmen pga detta är en av de vanligaste dödsorsaken hos illrar. Om hon ska leka med gummi o mjukplast/skumplast, håll noggrann koll på henne och ta bort leksakerna efter hon lekt klart med dem.

JossanH
0

ja, det roligaste brukar vara små plingbollar etc (finns att köpa på mataffären- 3 för typ 10 spänn) som man kan stoppa i en strumpa eller så. när hon försäker bita er i fötterna är det jätteviktigt att ni säger ifrån och låter arg på rösten (ev tar henne i nackskinnet och säger FY/NEJ) annars är det lätt att dom fastnar i ett sådant beteende, vilket inte är ovanligt hos iller!

Du kan ju alltid ställa fram en plaskbalja eller lägga ett stort täcke eller ett par byxor eller nåt på golvet så kan hon springa i det. Allt som ligger på golvet brukar vara spännande!

Sajtvärd på Iller.ifokus

[tiiia]
0

om ni har en tennis boll eller en badanka (i riktigt tjock plast) så kanske hon kan leka med dem :)

sarae
0

ta en toa rulle eller hushålls rulle å lägg i lite godis/foder, vik in ändarna, å låt henne leka med den å försöka pilla ut godiset. Sen akan du ta en prasslig plast påse, blås luft i den och knyt igen. OBS hon bör inte leka med dessa leksaker när hon är ensam! Sen kan man även bara lägga ut ett gäng pappers påsar. det brukar vara uppskattat. även att leka med vatten i badkaret..ge henne en gammal tanborste, brukar vara kul

Flisa
0

lucifer har hittat en ny lekkkompis, som är betydligt roligare än katten som bara slår till lucifer löst med tassen och sedan springer iväg; EN BADANKA! Skrattande

[jenkass]
0

heheh :)

ja vi har precis kommit hem efter en leksaksshopping runda på stan.. hon har fått massor av bollar med små bjällror i och en stor tunnel att fumla runt i

Faxlin
0

Ohh, vad roligt för henne. Då har hon fullt upp med att gömma alla bollar nu då :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Flisa
0

8# jag lovar, värsta bäsisen nu, jag känner mig helt bortglömd ;) den bara piper, gör aldrig något motstånd.. jag vill också ha en badanka! :P