Löst leverproblemen
Efter ett år av barf och problem att få i dem både lever och äggula har jag nu löst det på ett, i mina ögon smidigt sätt. Eftersom de går på en bas av kycklingskrov så får de nu nötlver mixat med äggula och lite laktosfri grädde i spruta. Gör i ordning ca 2 dl i veckan vilket motsvarar ca 6 äggulor och 7 halva kycklinglever i storleken. Fryser in hälften och resten har jag i kylen tillsammans med spruta. Det här ger jag nu som godis och delar upp mellan dem. Funkar bra hittills. Har dessutom haft svårt att få i dem annat kött än kyckling så jag känner mig nöjd :)
Skönt! Levern ratas här också, har prövat med nöt och gris men icke! Min lösning blev grishjärta, nöthjärta, kycklinghjärta och kycklingmage.
Jag har provat med att göra små bitar, stora, med äggula, laktosfri grädde och Gud vet vad men näe.
Kul för din skull, hur långt tid tar det att mata alla? :)

Märkligt vad olika det kan vara. Mina väljer lever över vanligt kött vilken dag som helst om de skulle få chansen.
#2 Samma här. Lever, hjärta och mage ryker först. Vingarna stuvas undan för senare konsumption, eller så blir det en tur till torrfoderskålen istället.
Här varierar det mellan illrarna, vad dom föredrar för mat. De som föddes förra året och årets valpar har inte ratat någon sorts mat, medans de äldre är lite kräsnare. Så det beror nog på individen och även vad den fått smakat på som riktigt liten.
/Ammi

Ger dem som godis när de kommer till köket och tigger, så det tar ingen tid… får några ml var om dagen.
Här tycker dom som äter BARFen att levern är det godaste, därefter följer hjärtan. Mage däremot får jag ingan av dom att äta oavsett hel eller malen i äggulan. Så denna skippar jag då jag inte vill tvinga i dom något dom inte gillar.

#6 men du ger dem ju bara mat du själv tycker ser aptitlig ut vilket inte är aktuellt för mig eftersom jag vill att mina illrar ska ha mat som är bra för dem. Så är de så illa tvugna att äta lever. Vilket de nu får i spruta.

My God! Jag är så imponerad av er! Själv ger jag bara mina små råa kycklingbitar eller bitar av nötkött på morgonen för att de ska rensa tänderna och komma ihåg sitt ursprung! De äter och knaprar men får inte längre ta med kött och gömma för det luktade F… J::::: från illerröret där gömda kycklingbitar låg.
Vi var tvungna att byta ut röret till uteburen för att det stank så av alla gömda ruttnande köttbitar och lilla Bina är väldigt lessen för att hon inte får gömma kött längre. Men: Ät upp nu och sen är det kört är vad som gäller! Varannan vecka får de äggula och varje kväll får de lite kattmjölk (för att bonda) som godnatt treat + uppblött foder som de små älskar som lite annorlunda soppa. Sen står ju förståss alltid torrfoder framme.
Jag är verkligen imponerad av er som fixar ALLT BARF!
#8 Håller med :)
Har köpt lever idag, så får se om det går hem hos killarna.. Vilket jag tvivlar på. Men katten kommer säkert äta det, för han äter allt jag ger! Duktig kisse!
Sajtvärd på Iller.ifokus
#8 Haha, taskig matte du är! :) Vet man vart dom gömmer så vet man vart man ska leta
skämtosido! Jag förstår hur det känns, det är inte kul med ruttet kött, men sedan jag satte plankor under sängen så har jag inte det problemet längre. Eftersom en del av mina är helbarfade så har jag tagit med lite skit hörnen i beräknelse. Sen så finns det faktist en del illrar som uppskattar köttet när det är mer förädlat 
När du säger kattmjölk, menar du typ whiskas då? det är laktos i den tyvärr. Den brukar vara uppskattad men är tyvärr ingen vidare för magen. Pröva med laktosfrigrädde 

Tänkte också att köttet så småningom skulle ätas upp men tom de små verkade storkna när de skulle ut till uteburen. De stannade till, tvekade, innan de kröp iväg i röret och verkade väldigt, faktiskt, äcklade! Jag, eller snarare min man
har alltså gjort hål i husväggen i illrarnas rum och satt ett 6 meters rör till uteburen där. Röret är nergrävt längs husväggen så det går inte att se vad som finns där. Nu på hösten så har det blåst in från röret och den stank som kom därifrån går inte att beskriva.!
Hela sommarens gömda köttbank fanns där såg min man när han bytte ur röret för några veckor sen.
Sen prövade jag en period att ge större bitar kött och de torkade inte in som små bitar gör utan blev verkligen GROSS!!!!! Så nu är jag faktiskt taskig matte
. "Eat it now or never" är mitt motto.