Illrarnas nya kompis
Naaw vad gulligt en stor "iller" nej jag menar hund ;)
Grattis!
Oj oj oj, vilken underbart söt amstaff! I like!
Sajtvärd på Iller.ifokus
#1 hon tror hon är iller med tanke på hur henens "syskon" ser ut =) Krypa under soffan, sängen, tv bordet, försöka klättra, jaga strumpor och fötter ja…illerskadad är hon nog redan psykiskt =)

Hon är himla söt :) Såg henne på träffen i hagaparken.
Åhh jag älskar amstaff, vill verkligen ha en! Men två illrar och en vild hundvalp på 26kvm. Kan bli en aningen livat 
Mvh Jenny
Vilka underbara foto du har fått på dina pälsklingar (både illrar och hunden). Jag är också förtjust i staffen, där är något vist med den rasen. Men är också en softie för Chiwawan, då helst den med lite päls på. Är själv i valet och kvalet att köpa en hund, men det blir troligen en liten hund som chiwawan då min rygg inte pallar för hårda drag. Staffen är lite tyngre som vuxen, och har mer kraft att lägga bakom när dom drar iväg.

Grattis! Underbar valpis med hela sitt ihopskrynklade ansikte!

åh! jag tror jag är kär!!! är själv inne på amstaff/staffe :)

Vad söta dom e =) blir ju nästan samma kombination som jag med min lilla staffe valp och illrana…lycka till med dom =)

Grattis till nya tillskottet. Helt underbara bilder.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Åh vilka underbara bilder, älskar staffar=) min syrra har en engelsk staffe och en americans staffe, Så underbara hundar dom är=)
Tänk att den lille gubben har man träffat =) Otroligt söt. Det ser ut att gå bra mellan hund och illrar 
#15 det är det jag också älskar med staffar! Jobbet bakom. Att de kräver och inte är några knähundar :)
Sajtvärd på Iller.ifokus
#17 hehe ingen knähund? De är nog en knähund även om de inte insett sin storlek *ler* Väldigt närgångna, ska ligga i sängen (på huvudkudden) och ska ligga i knät i soffan. De är så otroligt tillgivna, men det märks att de behöver endel hjärngympa, den mentala biten, redan som små.
#18 men en sådan hund vill jag ha! :) Men inte en så kallad knähund som knappt behöver motioneras… Min bror hade en golden som aldrig insåg sin storlek. När han blev glad och ville vara nära ålade han sig över nacken/ryggstödet på soffan som en liten boa. Han var ingen liten boa :)
Sajtvärd på Iller.ifokus

Sååå fina bilder!!!!
Du är modig du, som vågar dig på en Amstaff ihop med illrarna, det ger mig hopp om att även mitt projekt ska lyckas =))
Jag har letat runt efter den absolut mesigaste hundrasen, för att minimera riskerna ;)
Efter mycket letande och läsande fastnade jag för den Italienska Vinthunden. En ultimat sällskapshund! Snäll, tillgiven, väger under 5 kilo,(alltså bärbar),fäller knappt, luktar nästan inte alls, gillar inte att gå ut i regn och rusk (inte jag heller), älskar att ligga och gosa under filtar och täcken, njuter av solsken och varma sommardagar (precis som jag), har inga ärftliga sjukdomar, osv.
Jag ska iväg och hämta min lilla tös på fredag, hoppas att det går lika bra här hemma som hos dig :)
Kan du inte berätta mer om hur det går hos dig? ;) Och så vill jag så klart se fler gulliga bilder på Zsuki, hon är verkligen bedårande!
#20 Åh nu blev jag lite avis! En Italienare! De är ritkgit goa, vill ha en sån! Förälskade mig i rasen då jag träffade en fd kollegas italienare de är super coola. Liten hund men tar ändå sitt utrymme, stora personligheter! och de har attetyd :-) Det kommer gå super sålänga dina illrar accepterar den, utan tvekan. Lycka till satmaran med er wowe, och självklart vill jag se bilder!!! =)
ja vist är det modigt att ens ha en terier med illrarna ;-) Men faktiskt tror jag terrierna är en av de bästa raserna med illrarna för våra illrar påminner om terrier. outtröttliga, testar gränserrna till max, tuffa och frammåt. Man måste ju även ha en hund som inte blir rädd för våra små men tuffa illrar.
Det går fortfarande väldigt bra med illrarna, de kör slut på wowen så hon sover gott efter ha lekt med dem :-) Några av illrarna är lite för vassa för henne, eller snarare tröttnar hunden på dem för de använder tänderna för mkt under leken. Så likaväl illrarna har ställe de kommer undan hunden måste hunden ha ställen att komma undan illrarna…

#21 Hi hi, ja Italienarna är ju lite speciella ;) Var uppe och hälsade på hos uppfödaren i söndags och blev så positivt överraskad av att alla deras italienare var så underbart goa, keliga och mysiga. Mamman var fantastiskt duktig och valparna skulle vara i min famn hela tiden :) Vi hade 2 flickor att välja mellan och det var svårt, vill jag lova. Det blev istället valpen som valde mig ;) En vacker helsvart tös!
Det ska bli så spännande på fredag! Hoppas att mina busfrö ska förstå att hon bara är en valp och inte skrämma vettet ur henne med en gång. Tur att jag har en bra valphage, där hon kan dra sig tillbaka om det blir för mycket.
Jag har funderat mycket på introduktionen. Salami är den som är kaxigast utomhus, så han får presentera sig här hemma. Maya och Salsa ska jag nog ta ut, var för sig, för det första mötet. Salsa och Salami är vana vid att sova i köket på natten, men Maya blir nog lite putt, när hon inte får sova med matte i sängen på ett tag ;)
Klart att det kommer bilder och rapporter framöver =))
Oj, vad spännade! :)
Sajtvärd på Iller.ifokus
#22 jag introduserade illrarna med hunden utomhus på neutral mark, alla lösa(fast illrarna fick första gången träffa hunden en och en åt gången) utan koppel för att inte trassla in sig eller på något vis bli lättare för motparten att bita i. Tips gullenutta inte med wowen om illrarna biter den. Försök istället tillrätta visa illern som biter via rösten och ignorera hunden om den börjar gråta ;-) De måste lära sig den hårda vägen för att bli hårdhudade…Pappa gullenuttade sin cocker så han är rädd för illrarna medan min lilla terrier älskar att få dampa av sig med dem. 

Tack för tipset!
Jag ska försöka att inte pjalla för mycket med valpen ;) Det blir inte lätt, hon är ju så liten och späd! 8 veckor och med ben som plockepinn :)
Imorgon är det dax att hämta den lilla tösen och jag pendlar mellan ångest och härlig förväntan ;) Maya tycks känna på sig att något djävulskap är i görningen, för de senaste 2 kvällarna har hon på eget initiativ gått med ungdomarna ut i köket för nattförvaring ;)

Naaw så söta tillsammans! =D Kan inte illrarna hitta på o springa iväg när de är lösa? eller stannar de pga. intresset för valpen ell.?
#27 ja Italienarna är ju lite spinkigare även om en amstaff valp också är det har de iaf lite reservhud i form av massa hudväck :-) Du ska se att de komemr gå kanoners, låt dem bara ses o lukta lite på varandra första veckan och vänja varandra med deras dofter. jag tog en vecka på mig innan jag vågade släppa ihop mina illrar med hunden.
#26 De är bara lösa under uppsikt. Jag rastar dem oftast genom att låta dem vara lösspringandes under uppsikt bara att "följa efter" och iaktta dem.
Det är nästan bara Titan(pastellen) som vill ha valpen under ständig uppsikt, de andra leker lite med valpen eller ignorerar sedan gör sitt egna race, det är med valpen som vill dra igång illrarna på bus hela tiden.

#20 Va kul att det äntligen blir av att skaffa hundvalp, kan tänka mig att Alex är utom sig av lycka
Kan knappt vänta med att få se bilder på tösen och hur det går att sammanföra dem
kan säga att 4månaders valpen ännu funkar bra med illrarna, hon kan vara lite klumpig emot dem men illrarna är ännu duktiga att säga ifrån.