tulpanblad
min hane som är den i särklass mest kräsna herre sågs idag försöka ha i sig halv skrumpna tulpanblad som hade singlat ner från buketten. Vasen i sig stod ju utom räckhåll men idag måste blombladen börjat falla!
Jag fattar inte vad som kan vara gott med tulpaner!?
Han fick nog inte i sig något…men i framtiden blir det nogatt slänga ut tulpanerna långt innan dom ens har börjat vissna!
Hoppas han inte hittat fler när jagvar på jobbet…
Mvh,
IDA
haha..kan inte låta bli att skratta…tulpanblad alltså`? säker på att du inte fått dig en gnagare istället?
Tulpaner går juh att äta..=) & mycke vackert & roligt att dekka maträtter & sallader med..=) Nu har ja ingen aning om hur iller mår om dom äter d..men min stora iggis ÄLSKAR d & d är rekomenderat att ge till dom. Kan inte tänka mig att du behöver ta bort vasen innan bladen trillar…=)

haha, som vanligt inser de inte att det hade varit bättre att ta en fallande biff eller liknande :-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

aiia ryckte upp ett skott av vår "garderobsblomma", vet inte riktigt vad de heter på riktigt, och gnagde på - sen började hon må dåligt. Oj vad vi sökte och funderade innan vi hittade det lilla skottet med punkteringshål i! Farliga illrar :P Efter det låter hon bli att smaka på alla blommor och blad!
jaha, men är det inte just tulpader som är giftiga? Är det bara bladen som är giftiga och inte blommorna? jaja, han mår bra iaf. Tack för era svar!

Våran förra katt åt oxå tulpanblad… inte farligt