Ny utgång
Efter att ha levt med balkongdörren öppen och mer eller mindre frost inne på morgnarna ett tag nu så beslöt jag mig för att fixa en alternativ väg ut på balkongen åt dom. Eftersom vi bor i hyresrätt kunde jag inte direkt karva hål i balkongdörren och sätta in en kattlucka så vi fick gå vägen runt=p
Idag dök far och bror upp med rör och skivor och såg och hela kittet och här är resultatet!
Först fönstret som röret går ut genom, duktigt gjort, pappa isolerade till och med så jag ska slippa frysa=)

Här kommer det ut på utsidan, det snygga vita röret och silvertejpen är för att dom inte ska kunna klättra upp längs röret och hoppa över till grannen.

Och då slutligen ner på balkonggolvet som är väldigt snyggt så här på hösten med löv oh pissregn och jord från grävlådan.

Ingången i röret från insidan, vill inte ha alla illrar i mina pappershögar på skrivbordet, därav avspärrningen.

Alinda har redan vågat sig på att prova röret åt ena hållet, väntar med spänning på fler försök.

Fiffigt!! Gar det bra att klattra innuti det vita roret ocksa?
// Amanda
Åh, det ser ju riktigt bra ut! Bra jobbat :)
Paulina

#5 Det vita röret är på utsidan av det gula=)

Häftigt bygge, fast mina är så fega så de skulle nog inte våga testa och Sokrates han skulle nog fastna på mitten med all den pälsen och vinterhull haha
Wow, vilken snäll pappa du har :)
wiiiie va bra det blev!! tant komma hit å bygga? :P

Coolt :o)
Vilket pyssel! Snäll pappa du har :)
Själv är jag för finkänslig gällande min bostad. Mina illrar bor med mig och inte tvärt om. Gömmer illrarnas saker så bra att när jag träffade min nuvarande sambo då han var på efterfest hos mig och somnade i soffan så visste inte han att jag hade illrar. Tror du han blev chockad när han vaknade med en Dexter som försökte tvätta av honom i ansiktet :)
Nu kan man iaf förstå att vi har iller eftersom verandnan är ingallrad, men inomhus ska det knappt synas ;)
bild: dom sover ibland bakom stora barskåket, där har dom en filt.
Sajtvärd på Iller.ifokus

#8 får ej tag i dig på annat vis.
har du sett mitt mail, du behöver bara säga ja eller nej.
// jizeta