Iller iFokus

Iller

Etikettberättelser
Läst 172 ggr
Alwyn
0

Balkongolycka!

Ja, det va himla nära nu för en stund sedan, ni andra gör INTE om mitt misstag!!!!

Jag illersäkrade min balkong häromdan och imorse ställde jag balkongdörren på glänt medan jag va i köket så att Tindra skulle kunna leka där ute lite. Snart tittar jag ut…och ser till min förskräckelse att min lilla tös har klättrat upp PÅ VÄGGEN och är nära att ta sig över räcket!!!! Gaaaaah Skrikandes Jag hinner precis springa ut och ta henne. Att falla 8våningar klarar nog inga djur Ledsen 

Så att täppa igen hålen räcker alltså inte alltid, på en skrovlig vägg kan de tydligen klättra sig upp. Sååå nära, Tänk om!!!

sarae
0

fy vad hemskt! vet precis hur det känns! fast för mig blev det inget lyckligt slut! Så hädanefter har mina pälsar totalt balkong förbud!!!!

skrellet
0

En granne här i vårat område har "kattsäkrat" sin balkong. Satt bjälkar upp till taket och satt upp nått hönsnät för hela, jag tycker att det verkar som en bra lösning och ska fråga hyresvärden om vi med kan få göra så. Glad kan ju vara en idee för dig kanske?

[QueenTizzan]
0

#2 så har jag sett en del som har. De måste juh vara en bra lösning.

#0 Tur att du tittade ut i just den sekunden.

Smeagol
0

Ja ha. så nu fattar jag varför vissa grannar har stängt in balkongen med hönsnät. har jämt trott att de haft nå fåglar. Men de kan de väll oxså ha.!?

skrellet
0

ja dom kan ju ha en massa olika klättrande/flygande djur Glad

Alwyn
0

Jaha, men hur har de då gjort? Jag tänkte sätta hönsnät, men hajjar inte hur man får fast det? Tips?

Nettan
0

Tänk på att hönsnät inte är tillräckligt starkt för en iller. Du måste köpa minknät för att det ska kunna stå emot illrarnas tänder.

skrellet
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fan va säpo jag känner mig, men här är en bild på hur dom har det iaf Räcka ut tungan

Alwyn
0

Självklart ska jag hitta ett bra nät. Oj vicken stor balkong. Fattar endå inte hur jag ska få fast det (lite trög hehe)

skrellet
0

Det beror ju på hur din balkong är bygd, men strips kan man ju dra åt med om du har nått att sätta fast med, du kan säkert hitta nått på clas olsson som du kan sätta fast bjälkar i

Alwyn
0

Ja, för katterna ska åxå kunna va där ju :P

Sarah
0

Jag har samma grej på min uteplats vilket jag har löst med att ha plattor på de ställen de kan klättra…

[QueenTizzan]
0

hahahah jag kanske har lite dålig humor men jag bara ser framför mig hur du smyger runt för att ta foto på balkongen.
Undrande om någon ska se dig :P

skrellet
0

Det är inget jag gör dagligen Räcka ut tungan

ferretgirl
0

Tur att min balkong är inglasad, och där inte är något som dom kan klättra på. Förvisso får dom inte vara där ute än då jag har lite flyttlådor kvar där ute, och jag vill inte att dom ska klättra ner i dom. Orkar inte med att flytta fram alla ca 15 lådor för att få tag på en hal iller som försvinner så snabbt. Så dom får allt vänta tills jag är helt klar med mina kartonger och lådor där ute. Ska sen ha ett bord med stolar, men dessa ska stå intill fönstret, så då kan dom hellre inte klättra upp så att dom kommer till inglasningen.

Alwyn
0

Ja, men även om jag sätter en platta där så blir katterna så avis för att Tindra får va där ute, men inte dom hihi

Velsan
0

jag tror att om du har bjälkar som är precis lika höga som balkongens tak så kan man vinkla dem å kila dem på plats. utan att behöva spika, ni vet som man gör med duschdraperi stänger?