Iller iFokus

Iller

Etiketterskötselbeteendeuppfostran
Läst 287 ggr
Pinscher2
0

Börjar bli orolig

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu börjar jag bli orolig!!! =,o( Nicko gör inget annat än och bara sover, ja jag vet att de sover väldigt mycket men jag har knappt sett röken av Nicko på två dagar… Börjar få en känsla av att han är sjuk eller bara allmänt olycklig! Han verkar inte vilja leka eller nånting… Äter gör han, dricker gör han oxå!

En annan sak som skrämmer mig är veterinären!! Kom att tänka på en läskig sak…. OM Nicko blir sjuk och vi måste åka in med honom, finns det nån veterinär som kan behandla honom då eller måste vi vänta en månad innan nån veterinär som kan me illrar dyker upp!? Ledsen Med tanke på hur svårt det var att få en veterinär att kastrera honom, på ett djursjukhus!!

Va tror ni, är han bara jättetrött eller håller han på att bli sjuk??? Om han är allmänt olycklig, kan en illerkompis hjälpa då tro?! Vad som helst, bara han blir som vanligt igen!!

Faxlin
0

Det brukar ordna sig med veterinär när de små blir sjuka. Så jag tror visst du kan ta det lungt där.
När det gäller tröttheten kan det bero på så mycket. Att det är vinter, att han är på väg att bli förkyld eller något sådant.
håll bara koll på honom att han äter och dricker som han ska och inte blir uttorkad så är det nog lungt.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

JossanH
0

ja, att han är hängig kan bero på många saker. kanske han bara börjar bli lugnare o tryggare i sitt nya hem? kanske han bara är trött, eller så kanske han börjar bli lite krasslig. håll koll på mat, vatten o så avföringen ser ut som den ska. Det är nog inget alls!

det kan vara bra att kolla upp någon veterinär eller be om tips från din veterinär om någon som är mer van vid just iller. Du kan alltid be dom ringa roslagstull (är det va?) för där är dom duktiga o hjälper gärna till om någon undrar något om behandling eller så, så kan din veterinär få hjälp direkt om något akut skulle inträffa!

Sajtvärd på Iller.ifokus

sarae
0

ni har ju bara haft honom en vecka..tänk alla nya intryck han fått…det e mycket att smält för en liten iller, så det e inte så konstigt att han sover mycket nu. Jag tar det som ett tecken på att han funnit sig till rätta, och känner sig trygg

Nettan
0

Under den här veckan har väl även Nicko blivit av med sin "manlighet"? Om jag inte minns fel. Sådant sätter ju sina spår ibland.
Sedan bör du tänka på att det är vinter, då sover de flesta mycket. Mina sover nog ca 18-19 timmar per dygn nu.

Pinscher2
0

TACK för era lugnande inlägg! Dock blir han av med manligheten den 14 feb så nåt sånt lär det då inte vara än…

Har även pratat med Nettan (Ahms illertorg) i telefon och hon trodde inte heller det var nåt att oroa sig för.

Han dricker och pinkar, äter och bajar som han ska ialla fall… Så jag avvaktar och ser hur det blir kommande dagar.

TACK för erat stöd!! Känns genast mycket lugnare.

Smeagol
0

Jag skulle heller inte tro att det är nån fara. smeagol har avrit almänt hängig i felra månader. men jag tro att det har med vädret att göra oxså.

LeeLoo
0

#5 en iller sover ca: 15 timmar per dygn. Oftast så är de ju uppe nån sväng på natten och äter & dricker eller strosar runt eller som våra brukar göra ibland busar & bråkar hysteriskt.

Våran veterinär brukar ringa Roslagstull om det är något som de inte är så haj på, så lycka till!

Pinscher2
0

Ja jag vet att de ska sova MYCKET men det som gjorde att jag blev orolig var att jag knappt sett röken av honom på 2 dagar, vilket jag gjort de andra dagarna.