Iller iFokus

Iller

Etikettförsäkringsfrågor
Läst 1337 ggr
Ceciliaolucifer
0

Agria hit och dit!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

När jag var med Theo hos veterinären idag så berättade Marianne att Agria hade kontaktat henne ang illrar och försäkringar. Dom bad om hennes åsikter gällande restriktioner och försäkringsalternativ och Marianne hade föreslagt att dom skulle införa olika veterinärvårdstak. Att dom skulle behålla den försäkringen som redan finns idag, och ytterligare en där man betalar lite mer och får mer i veterinärvårdstak!

Visst låter det toppen?! Skrattande

Jag frågade om Agria fortfarande tyckte det var lönsamt att försäkra illrar och tydligen så tyckte dom det. hehe..

Jag är lite nyfiken och undrar vad du skulle kunna tänka dig att betala för att få ett högre veterinärvårdstak?

Jag skulle lungt betala dubbel premie för 20 000kr i tak!!

sarae
0

Säger detsamma som dig. Lätt att jag betalar mer, för ett högre tak. Skulle däremot vilja få in viss tandvård också. Om jag inte minns fel finns det både för hund och katt.

Sara
0

Jupp, jag med!

Sara

Sara
0

Det skulle säkert vara lönsammare för dem att höja taket och premien. De allra flesta klarar sig runt 10 000:- efter självrisk på en operation.

Sara

Ceciliaolucifer
0

Hmm, tror inte att Agria täcker det på hund, tandskador alltså.

Men varför skulle inte försäkringen täcka tandvård hos iller? Jag menar illrarna dör ju innan dom får hål i tänderna, och vid övriga komplikationer så gör dom inget annat än att dra ut tänderna. ;)

mandariiin
0

jag skulel tycka attd et var toppen om du gav oss illerägare mer alternativ på försäkringen. på hund kan man välja kostnadstak, självrisk, rörlig, vad man vill ska ingå, veterinär, medicin, liv, rehab m.m.

varför är det skillnad med illrar?

Loveferrets
0

Ja det hade inte varit dumt om man även kunde försäkra för tass eller tand problem oxå.

Sara
0

Tassproblem ingår väl?

Jag tycker de kan ha med tandskador som orsakats av olycka ex avslagning av tand. Men ett rent skötselfel som tandsten faktiskt är, förstår jag om de inte vill ska ingå.

Sara

Loveferrets
0

#7, Okej då är det jag som har fel i så fall.

JossanH
0

#7 håller med. Är det skötselfel borde det inte ingå, men avslagna tänder eller liknande borde det verkligen ingå!

Sajtvärd på Iller.ifokus

Faxlin
0

Men avslagna tänder ska bör ingå. Det gör det redan för andra djur. Men tyvärr så anser agria att illern räknas under samma premisser som exempelvis kaniner. Vilket innebär att tänder som skadas inte räknas, för då tänder växer och inte blir klippta som de ska så skadas dem. Det är vanligt på kanner bland annat som inte tas om hand riktgit. Så ja, agria jämställer illerns tänder med kaninens växande tänder. Ett stort misstag av dem. Men något vi har arbetat för att få bukt med. Kanske kan Marianne få dem att fatta den biten med :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars