Iller iFokus

Iller

Etiketterfodergodis
Läst 222 ggr
giffan
0

Iller foder

Vad ger man en Iller att äta? Finns det speciella iller foder???

Konstig fråga för er,jag vet, men jag kan inget direkt om Illrar och har suttit och läst men inte klurat ut vad ni ger de små liven att äta.

Vad ska de ha och vad ska man Inte ge dem

*nyfiken*

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

Flisa
0

japps, det finns illerfoder men innan hade jag kattungefoder ;)

NosFeratu
0

Det är knappast en konstig fråga här, det är en väldigt vanlig fråga.. och finns massor med trådar om det om du läser under "Foder och godis" :)

Tina-A
0

Illerfoder finns att köpa i vissa djuraffärer och annars på nätet.. Annars brukar man ge kattungefoder av hög kvalitet..

Någon att inte ge är väl dålig kattmat (typ sånt i mataffärer) eller grönsaker? :P Eftersom de är rovdjur och äter ennbart kött

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

sarae
0

#3 helt riktigt! Kattfoder från mataffärer kan i princip ta livet av en iller, eftersom det innehåller på tok för lite protein, och alldeles för många dåliga kolhydrater etc. Man bör undvika allt foder som innehåller mycket majs, vete etc, särskilt majs som har en hög socker halt, och kan därför vara en bidragande orsak till att illern får insulinom.

Bra foder är väl Vitalin, Ferret complete, totallyferret, å även hills kitten och royal canin kitten (men Rc innehåller tydligen syntetiska konserveringmedel som man ska se upp med)

Ur hälso synpunkt är väl egentligen det bästa man kan ge sin iller naturlig föda, tex hela kycklingar, men hur praktikst är det? de kan då oxå lätt få mask etc

giffan
0

Tack för bra svar…

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus