Älskade Fricken..
Min älskade Frick har idag lämnat oss i stor saknad, 6 år gammal. Han var min bebis, min bästa vän och mitt allt. En mysboll som aldrig har gjort en fluga förnära. Tårarna bara rinner och jag finner inga ord. Trots att han har haft insulinom i ett år så är det svårt när dagen är kommen.
Älskar dig! Puss från Mamma, pappa och Lyra
En lycklig saga som plötsligt försvinner, ett hastigt farväl och tårar som rinner, munnen skrattar och hjärtat gråter han gick och kommer aldrig åter
Beklagar sorgen :(

Tack Cecilia, det värmer.

Beklagar verkligen!

Beklagar eran förlust.
Sänder ett gäng kramar genom cyber rymden
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Beklagar innerligt, mycket fin dikt du skrev oxå
Beklagar 
Tungt! Alla dessa trådar efter saknade eller sjuka pälsklingar, en dag är man där själv. Hoppas bara det dröjer länge.
OBS! ingen kritik mot TS eller nån annan som skriver en "saknad tråd". Kommer troligen att göra det själv den dagen det händer. Bara ett tungt konstaterande. Det känns i hjärtat när man läser dem.
Beklagar! Vet hur ont i hjärtat det gör! 
Sara

Beklagar sorgen :o(
Beklagar sorgen :( Alla dessa hemska sjukdomar som tar ifrån oss våra älsklingar alldeles för tidigt…
Sajtvärd på Iller.ifokus

Beklagar sorgen
Beklagar verkligen sorgen :(

beklagar sorgen , men du får tänka på att han mår bra där han är nu, det finns ju inga dumma sjukdommar i himmlen bara oendligt massa med moln att illerskutta på.
Beklagar er stora sorg!
Paulina

Hej allesammans och tack så oerhört mycket för er stöd, det värmer verkligen! Jag hoppas verkligen att illerhimlen är så underbar som alla pratar om, att Fricken äntligen kan skutta runt (han kunde inte gå i slutet) och träffan sin bror Gonzo.
Igår kändes det väldigt tungt, jag bara grät o grät helt hysteriskt när jag ringde veterinären. Stackars vet hörde inte ens vad jag sa, utan hon sa "bara andas, ta det lugnt". Det fina var att veterinären var de bästa och den mysigaste, det betyder väldigt mycket. Och det kommer jag även bära med mig.
I och med att Fricken har varit sjuk, diagnostiserad sjuk i insulinom i ett år, så har denna dagen varit en evig väntan. Jag vet att Frick aldrig hann lida, för jag tog beslutet i bra tid. Han var levnadsglad in i det sista. Men det är inget värdigt liv när lilla älsklingen kissade ner sig och knappt kunde gå på toaletten.
Jag beundrar verkligen alla som kan ta det tunga beslutet "att nu är det dags", det är beslutet som är det tyngsta, inte efteråt, enligt min mening. Själv har jag mått fruktansvärt dåligt länge, men har försökt förtränga det. Som djurägare vill man det bästa för djuret, men man vill också oftast behålla dem så länge det går.
Jag saknar honom så.

#14 Hej vännen! Vi gråter här hemma med er, fina lilla fricken
men vi vet ju att i illerhimmlen finns inga sjukdomar! Där finns bara lek och stoj! Jag tycker att du var stark som tog det tunga beslutet, det är verkligen inte lätt! Många tröstekramar från oss, Ylva Love, Alice Vide och Freija
beklagar :(

Tack så hemskt mycket Ylva, du fick ju träffa honom en gång i alla fall. Han var verkligen världens snällaste iller, han bad nästan om ursäkt för att inte störa, och kraffsade på min fot när det var dags för grädde. Vi måste ta o träffas någon dag, så Lyra kan träffa dina busillrar. Hon är ju ensam nu, men o andra sidan har hon alltid varit lite egen..Kram Fia