Iller iFokus

Iller

Etikettallmänt-om-iller
Läst 465 ggr
Theres
0

Vet. besök

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Japp… imon tänker jag boka tid för ett besök hos veterinären. Det är inget fel på någon av dem så vitt jag vet, men tycker det känns för sällan att bara kolla upp dem en gång om året. Var ungefär ett halvår sedan sist nu. Vet dock inte vad jag ska be honom kolla… men klämma och känna lite… kanske blodprov?

golf.ifokus.se

Aviendha
0

Blodprov kan vara idé, annars är det ju som sagt bara klämma, känna och lyssna de kan göra och sådana saker kan man ju i princip märka av hemma.

Sara
0

Kolla öronskabb och analkörtlar oxå när ni ändå är inne. Öronskabben pga att du är så mkt ute med dem och analkörtlarna kan de känna på när de undersöker, kostar inget extra om de inte är svullna.

Sara

Theres
0

Så, nu har jag beställt tid. Det verkade dock som att de tyckte det var onödigt att ta blodprov på Melwin eftersom jag gjorde det för ett halvår sedan. Men jag vill. Bäst att ta det säkra före det osäkra.

golf.ifokus.se

Theres
0

Eller är jag galen och nojig nu? :P

golf.ifokus.se

Theres
0

Friska och krya, med en släng av skabb :P Eller ja… öronen är rena, men de hade tydligen skabb iallafall? :S Typ nyinflyttade?
Blodprov gick inte att ta… de måste andas lite gas om det ska funka. Tar det när de ska vaccineras om ett halvår istället :)

golf.ifokus.se

Sara
0

Så skönt!

Sara