Min stora kluns.
Ja, nu terrar jag er med bilder igen.
Kan inte rå för det, jag har inget annat att göra :(
Vägde och mätte lite =)
Vikt: _1850 g
_Längd: 61 cm (med svans)
När jag skulle mäta honom tyckte han att måttbandet var världens roligaste leksak. Sen råkade det komma så det nuddade hans rumpa, och när jag drog bort det så fes han 
golf.ifokus.se

Han är riktigt fin ja! *avis* :)

Tack =)
golf.ifokus.se

Han är verkligen fin din kille.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Haha, han luktar fortfarande äckligt :D
Måste nog bada honom imon, för mamma ska få gäster :P
golf.ifokus.se

Hur illa luktar det egentligen? jag kan inte minnas att det skulle vara så farligt :) fast det är länge sen, och jag har kanske förträngt det!

#11: Du har nog förträngt det tror jag . hihi
Audiatur et altera pars

Hehe, så det är verkligen så illa? men hur ofta "fiser" dom då i snitt?

haha, melwin tycker mest om att vara i mitt rum, och mamma tycker det luktar så illa här inne så hon undviker att gå in :P
jag känner ju ingenting :P
förutom nu när har har fisit =/
golf.ifokus.se

#13: Jag tycker det är otroligt stor skillnad på det där med fisandet. Är tyvärr rädd för att svaret blir, ruggigt individuellt. Mina fiser bara när de ryker ihop eller om matte kliver dem på svansen.
Audiatur et altera pars

Okej, Såg att det fanns folk som opererar bort körtlarna i samband med kastration, är det ett avancerat ingrepp? eller skadligt på något sätt? eller ens nödvändigt egentligen?

#16: det är inget jag rekomenderar. De gånger man opererar bort dem ska vara om illern har problem av dem så den lider av det. Annars så mår de bäst av att ha dem kvar. De använder dem ju som en sorts skydds mekanism liksom. det tycker jag inte man ska ta bort av dom om det inte är absolut måste.
Audiatur et altera pars

Okej! Då är det inget alternativ iaf! :)
Tur att det sitter så mkt kompetenta människor här :)

Audiatur et altera pars
Thessan87, det kan inte vara så att lille melwin börjar bli stor kille å har börjat brunsta? En iller som ej är i brunst eller som är kastrerad luktar inte speciellt mycket….och i vanliga fall så skunkar de sig rätt sällan…mest om de blir rädda eller när de träffar nya illrar…och den doften brukar gå att vädra ut på ett par minuter….sen kan man torka av dem med ett fuktigt papper….
så länge man har illern kastrerad, tömmer lådor samt tvättar deras filtar o. dyl. så brukar lukten hålla sig på ett minimum…

ja, men melwin är inte kastrerad =)
och lukten igår var för han hade skunkat.
men mamma är extremt överkänslig mot iller lukt å råttlukt å sånt, så hon tycker alltid att det luktar =)
golf.ifokus.se
hahaha…hon får väl vänja sig ;) hihihi
men melwin e väl 6 mån nu? då kommer nog brunsten infina sig snart (hehehe jag e IIIINTE avundsjuk!) 

ja, men jag hittar inte hans pungkulor :S
golf.ifokus.se

Uppdatering:
Vikt: 1930 g (dålig IKEA-våg)
Längd: 65 cm (?) (med svans) det är ju jättesvårt att mäta en iller, om han böjer på huvudet när man mäter så blir han ju längre :D
Och nu har han varit kastrerad ett tag, så han är typ luktfri tycker jag, och mamma har slutat att klaga :D Hon sa t.o.m: Han luktar inte lika mycket längre.
golf.ifokus.se
Vad sköna att din mamma inte tycker att han luktar lika mycket längre. =)
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Slutar jobba här vid tolv så sedan ska ja hem o mäta Roland!

Roland ca 56cm lång
Sjukt underbar första bild där :D

#27 hur mätte du? :P för om Melwin böjer huvudet bakåt är han betydligt kortare :D
#28 tack =)
golf.ifokus.se
Woodoo 66 cm 1350g. Men han har ju "rätt" längd på svansen som jag förstått är ganska ovanligt nuförtiden.
#30: Vad innebär rätt längd på svansen?? =)) Vore skoj och veta.
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.
#31 "rätt längd" på svansen innebär att den ska nå över halva ryggen när man lägger den längs med ryggen

Då tycker jag nog att Melwin har rätt längd på svansen…tror jag.
golf.ifokus.se