Försök till kort...
Det är hopplöst. Alla bilder jag har på Maja är när hon ligger i knäet eller jag håller henne. Försökte få lite kort på henne in action, men det gick sådär. Kameran är för långsam, och när kortet tas är hon redan halvvägs ur bild.
Som här. Ett skutt för sent.
_No way! Yes way!
Eller så är jag så fokuserad på att hon hoppar att jag inte tänker på att rikta kameran rätt…
_No way! Yes way!
Och när jag väl råkade fånga en gäsp så blev det suddigt…
_No way! Yes way!
Känner igen de så väl 
Sen när man sitter och försöker kolla om det fanns något kort med en illertuss ser man den här sötnosen nedanför som undrar vad det är där uppe som är så kul att hon ignoreras.
_No way! Yes way!
Och till slut ett litet bildbevis på att det faktiskt går att ha henne vid fötterna 
_No way! Yes way!
#3 Visst är det frustrerande 
_No way! Yes way!
Åååh vad Maya är likadan! Min "Maya&Rufus"-mapp ser ut ungefär sådär, bilder på henne när hon är halvvägs ut ur bild, Rufus däremot, han är LITE lättare, men även han är jobbig på det viset ^^
Inget mörker är så långt att det inte följs av gryning.

haha, tror det ar en forbannelse for oss illeragare! Heeeelt omojligt att fa en ok bild pa skitarna nar de ar in action :P
// Amanda
#7 Vi får ta och byta namn på deras mappar till "Meningslösa mappen" ;P
Oj, jag kollade på kort från i januari - att jag inte tänkt på att hon ändrat teckning i ansiktet
*och sicken liten tjockis hon var då jämfört med nu…* Slänger in ett kort där hon har samma monsterögon som i #4.
_No way! Yes way!
En bra systemkamera och lite övning i att använda manuella inställningar fixar det ;)
Jag vet, det är fusk :P
Men ett hett tips är att se till att ha bra, skarpt ljus, helst dagsljus. Då brukar även kompaktkameror hänga med snabba rörelser. Så dra ifrån alla gardiner och tänd alla ampor så brukar det bli lättare :)
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.
Kommer ihåg när inte digikameran var så vanlig och man väntade på korten när de framkallades. Hade men tur så var ett eller två kort iaf någorlunda.
Sara
Ja men jag har en rätt bra kamera som fotar rörelser väldigt bra, när man t.e åker bil och tar kort på gräset utanför i farten så blir det klart som att bilen skulle stått stilla. Så det är inte kameran det är fel på i mitt läge, snarare fotografen och modellen ^^
Inget mörker är så långt att det inte följs av gryning.
#14 ok, men se till att du har lika ljust inne (dagsljus är många gånger skarpare än lampor/lysrör) så klarar det sig nog bättre från sudd :P Inte ens en bra kamera klarar rörelser bra med inomhusblysning,,
På min systemkamera kan jäg ju ändra om jag vill ha fullt ljus, om jag står ut med lite brus eller om det ska bli mörkt.. i svasgt ljus blir korten i princip alltid något av följande; Mörka men inte suddiga (brukar jag föredra, är lätt att lägga på extra ljus i photoshop eller nåt gratis program), korniga men hyfsat ljusa och hyfsat skarpa, eller ljusa men med rörelseoskärpa eftersom kameran inte ställer in tillräckligt kort slutarid då den istället vil få det ljust (deta är vad kameror brukar öra på autoinställningar, även min)
Sen måste man ju hinn med också och det kan vara svårt.. >_>
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.
#13 Allt var inte bättre förr ;P
Jag får se till att fixa en medhjälpare. Maja leker inte direkt själv, så det blir lite extra svårt när man busar med ena handen och samtidigt försöker få till ett bra kort.
_No way! Yes way!