Iller iFokus

Iller

Etiketterfotonfilmer
Läst 3785 ggr
Vattunalle
0

Iller-tatuering

Tjo!

Vill ha lite förslag om en iller-tatuering som jag tänkte göra på onsdag. Först tänkte jag ha det latinska ordet för Tam-Iller dvs _Mustela putorius furo men såg att Svenska tamillerföreningen använder dock "frett" (jämte "tamiller") och _Mustela furo_ som namn på alla tamillrar. Så jag blev lite osäker på om alla tre namnen ska med eller bara de senaste!?! sen tänkte jag göra två tassavtryck på ena sidan._

Men nu tyckte tatueraren att jag skulle göra en iller i stället för texten, men det vet jag inte om jag tror på. Har sett skräckexempel folk gjort sen tidigare på just bilder av illrar. Men den ska sitta på insidan av underarmen…

Tar tacksamt emot förslag :)

JossanH
0

Skulle jag ha en text skulle jag absolut inte inte ha alla 3 utan endast 1 och inte frett! Antingen mustela putorius furo eller mustela furo beroende på om det ska vara iller som iller eller bara tamiller.

Att göra en bild är en stor chansning! Ska den vara verklighetstrogen är det risky att göra den och man måste verkligen lite på tattueraren.. Har sett illrar som ser helt deformerade ut på bilden och en iller som såg ut som en drake!

Du kan ju alltid skriva mustela putorius furo och göra en illersiluett eller bara göra en "skuggning" av en iller så man ser konturerna och hur iller är tecknad- med mask och mörkare ben och svans som en viltfärgad.

Sajtvärd på Iller.ifokus

Vattunalle
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

mustela putorius furo är ju 3 :)

mustela furo är väl tamiller? det räcker ju helt klart, är ju dom jag har och vill ha liksom :) skuggning kan bli svårt men kanske går att få in bakom, men då ska man ju ha en siluett av en iller helst. Typ som den på bilden…

JossanH
0

#2 trodde du menade alla 3 namnen du skrivit upp ovan för Mustela putorius furo är ju bara ETT namn för tamiller egentligen. Precis som att mitt namn är Josefin Hall inte mina 2 namn Josefin Hall ;)

Med skuggningar menar jag att man inte ska skugga bakom utan skugga själv illern. Att man gör någon typ av kontur och skuggar färger etc för att man klart ska se att det är en iller med mask men att det inte är några detaljer.

Sajtvärd på Iller.ifokus

Vattunalle
0

#3 NEj jag menade alla tre orden för Tamiller,(trots att det är ett)

jo man kanske kan dra en linje (som den på bilden) runt texten kanske el nått… :) eftersom texten blir så stor och lång så blir masken väldigt svår att göra, och då är vi inne på bilderna igen :) 

Sen två tassar är ju alltid sött, eller så skriver jag ILLER och har två tassar, men jag tycker latin är snyggt och lite hemligt så där :)

fiffiluren
0

nån avdom här kanske, dom är jättesnygga tycker jag :)

Vattunalle
0

#5 Dom var väldigt små och det blir kanske svårt att få till snyggt i större storlek, typ som två 5-kronor minst ska den ju vara

fiffiluren
0

nån av dom går säkert att förstora upp innan å gå att få snygg ändå, kan kanske prova i photoshop…

fiffiluren
0
Vattunalle
0

#9 jo jag har sett den *s* funkar nog bättre på tjejer tror jag

fiffiluren
0

#10 hehe :) ok

ska den vara i ungefär den där storleken --> ?

Vattunalle
0

#10 yes och den första och den nere i mitten är bäst tror jag sen texten och sen tassarna på den andra sidan texten Cool

fiffiluren
0

jag ritade om dom två så att de ska bli snyggare i större format (blir dom för stora här går dom ju att förminska också). Gjorde dom åt vanligt håll och spegelvänt.

vill du ha dom enkalre kan jag prova på det också, så att det inte är så mycket grått i bilderna…

Vattunalle
0

Oh vad snällt :) kan du få in texten i mitten och två tassar på högra sidan så oxå så man får en verklighets uppfattning :) alltså

ILLER-TEXT-TASSAR

fiffiluren
0

Ska du ha båda bilderna? Med en iller åt varsitt håll?

Hurdan text hade du tänkt du, bara något snyggt, eller snirkligt, kursivt…?

Får leta fram ett par tassar på google, och försöka göra något snyggt av det…

Kul att du gillar dom :)

Vattunalle
0

Nej bara en iller med baken mot texten, snygg text lite vikingatyp, hård, tuff text :)

sen tassarna bakom sista ordet (furo) och två stycken tassar, som står precis som deras framfötter står, lite på sidan om varandra

Aviendha
0

Måste bara förtydliga en sak ang. klassificeringsnamnen..

Mustela är släktnamnet, alltså har alla sk. mustelidae samma släktnamn. Putorius är för iller. Alltså vild iller. Tam iller räknas som en egen gren, därav furo. Mustela furo är alltså inte korrekt.

Vattunalle
0

Mustela putorius furo = tamiller ska det stå -

fiffiluren
0

det här med textning är jag jättedålig på, har du nån favorit i word eller nåt annat program som du gillar? Det skulle underlätta en del :)

Aviendha
0

Ang texter, inne på bodyart, under länkar, så har vi samlat några sidor som har massor med texter kategoriserade som kan vara värda att kika på.

Svant
0

Sen kan man ju faktiskt låta tatuerare dra upp en skiss utifrån din idé med? Då han/hon säkerligen har lite kunskap om vad som ser snyggt ut. Så du behöver inte designa allt i förväg. Visst tassar och sånt lär du behöva ha med dig precis hur dom skall vara men typsnitt på text och placering av allt samt förstoring/förminskning av eventuella motiv kan tatueraren säkerligen fixa åt dig.

fiffiluren
0

#20 ska kika in där efter lite inspiration

#21 helt klart att tatueraren har mer erfarenhet än vad jag har, det här gör jag mest på kul :)

den här texten tycker jag är snygg, något som passar?

Vattunalle
0

#21 jo det är ju så det ska gå till, men jag ville bara se en mall av den i helthet så jag vet om det blir ett bra upp lägg med iller-text kontra tassar, eller om man ska ta bort nått av dom Oskyldig

Strumpan
0

Jag har planer på att sätta alla mina illrars huvud längst ryggraden

Mvh Jenny

Vattunalle
0

Nu är jag hemma och har tillgång till bidprogrammen själv :)

var iaf så här jag tänkt ha fast lite mera i hop satt och med annat typsnitt typ! men ni fattar mallen…

Nå?

Vattunalle
0

med annat typsnitt på texten, och det vita ska inte vara med alls Cool

Vattunalle
0

såg nu oxå att jag skulle kunna göra tassarna där O:en ska vara..

fiffiluren
0

sry att det tog tid, ser att du har gjort en egen mall, min blev såhär :)

la in båda varianterna på texten då du verkade osäker på vilken du vill ha…

Vattunalle
0

# Ingen fara :) men blir den övre som betyder tamiller.

Men nu fick jag ju iaf ut bilden ur huvet som jag tänkt göra den

Så nu är det bara att bestämma hur tassarna ska vara Cool

Vattunalle
0

tassarna bakom tycker en kompis och ingen bild alls framför, andra tycker att den översta är kanon…. hm….

Saga85
0

Jag tycker det är lite "uppslagsverkskänsla" med både bild, text och tassavtryck. Tyckte däremot om idén att använda tassavtrycken som O.

JossanH
0

Precis såna skuggningar på illrarna som jag menade :)

Sajtvärd på Iller.ifokus

Vattunalle
0

# 32 te det som är ideén och att dom signerar med tassarna på slutet

Faxlin
0

Jag tattuerade en iller. Eller okej, jag har börjat. Tyvärr har jag inte bild på det på den här datorn. Men det går att få det riktigt snyggt med en riktig tattuerad iller bara man har rätt tattuerare.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

mandariiin
0

#9 jag är kär i skorna!!!!

Vattunalle
0

#35, hmmm har en coverup jag ska göra på armen/axeln oxå, är sugen på att göra en iller där som sitter som på axeln. Såg en gång en kille som hade en ödla som satt på axeln och den var så bra tatuerad så det som ut som 3D att han satt där på riktigt. Sen kan man ju lägga in nått pentagram under el nått som det står tamiller på Latin på.  Fan svårt det här, ska dit i dag och snacka med han sen får vi se om jag tar det på onsdag eller om jag skjuter upp det.

Norrskenets
0

Vattunalle Va tur att jag kom att tänka på iFokus som kunde hjälpa dig Flört

Jag tycker bild alla tre av dina ideér kommer bli bra. Att både illern och tassarna på andra sidan blev snyggt, passar lika bra med och utan iller. Sen även att använda tassarna som "O"=)

Ska bli spännande att se hur det blir=D

Vattunalle
0

Jo jag hade det ju "i fokus" oxå men trodde inte jag skulle inte med nått forum innan det var dags, men nu blir det uppskjutet någon vecka till. Har beslutat att göra en "cover up" på en gammal tatuering som jag har på överarmen och då ska vi försöka att täcka över den med en lite större iller som sitter på axeln med skuggningar (så det ser ut som att det är en riktig som sitter där) iaf  jävligt nära Cool sen ska jag ha någon form av pergament/sköld eller nått nertill som jag får in latintexten på om inte illern kan täcka den gamla helt. Ska dit i morgon med illrarna och lite bilder så ska vi skissa fram en prototyp som han får jobba fram till en riktig fetingSkrattande