iller+ öronvax
Jag har en iller som är tokig i mina öron!
Satt och mös med Alma efter vår middag här, och hon pussade mig och tvätta litet på kinden o hakan, och rätt som det är gör hon ett jätteskutt rätt upp mot mitt öra, och borrar in hela nosen i örat på mig!
Jag skratta så jag tjöt och hon stack in nosen igen, slickade, nosade, slickade. Nosa mig bak örat, in med nosen igen och sen runt till andra axeln, rota runt i mitt hår tills hon hitta örat och så gjorde hon om samma sak igen….
Jag skratta ju som sagt så jag tjöt och tills jag knappt fick nån luft och det verkade ju egga henne ännu mera för hon tyckte det vart skitskoj. Men hon naffsa inte ens när hon hade både öronsnibb och örhänge i munnen… knasiga lilla djur….
Har ni några öronvaxälskare? Eller vad gör era illrar som nästan är maniskt och skoj samtidigt?
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.
Skulle inte våga ha mina så. Phoenix kan få för sig att naffsa och Aviendha biter ofrånkomligt utstickande saker över axelhöjd ;)
Mina är däremot maniska på all olja.. Tom. om jag smörjer benen med barnolja, då får jag sätta mig på diskbänken i princip för att undkomma. Tror nästan de skulle äta motorolja om de fick, det är ju "olja" i ordet iaf ;)
Paulina
hehehe släktdrag? Dweia, daisy och ludde gör samma sak alla tre…
#2 jaså? fast vi visste ju redan att de är knasiga ^^
Jag har inte vågat låta Alea grejja nära mina öron, inte efter att hon stämplade min näsa…. jag vågar pussas med henne fortfarande om än med ett vakande öga på henne. Alma däremot har nästan fria tassar vad gäller utforska mattes öron, näsa och allt utom ögon.
Hon checka ju in hunden i fredags kväll. ;)

Själv har jag Zedd här hemma som inte får befinna sig nära min näsa annat än ibland och då hållandes ett vakande öga på honnom men mina öron har aldrig nafsat på men slickats som en tok har han gjort flera gånger.
När det är mina öron som gäller så litar jag till 100% på Zedd
Jag har ingen aning om mina illrar är öronfetischer, ingen kommer i närheten av mina öron. Inte för att de kanske skulle bita, utan för att jag hatar det. 
Sara
samma sak nu i morse, hon blev rikstokig. kör in hela nosen i örat på mig och håller på ^^

Fy sjuttsingen vad vidrigt! Avskyr folk som låter sina djur typ slicka i öronen, för att inte nämna de som gillar att deras hundar typ slickar deras fötter å händer…bläääääää. Snacka om basillusker. Men å andra sidan kan jag avvara en liten "puss" ibland.
#8 Jag vet inte hur det är med illrars saliv men hundars saliv är betydligt mer bakteriedödande än människors så det är nog snarare så att hundslickade fötter är hyfsat desinficerade. 

#9 Beror väl på den specifika människans munvård ;) Å andra sidan så har människor och hundar inte direkt samma bakterieflora.
#10 Njae, rent generellt är det mindre bakterier i en hundmun än i en människomun även om en för all del inte är bakteriefri. Min skrivning ovan om desinficering får väl betraktas som lätt överdrift.
Jag har läst någonstans att illrar gör så på varandra av hängivenhet, lite som en kärleksförklaring