Iller iFokus

Iller

Etikettoff-topic
Läst 1510 ggr
Faxlin
0

Nippon pippon

Japp, en nippon pippon vill jag ha. ;-)
Satt och tittade på filmen från Svartlien och kom på att så var det ju de hette. Nippon pippon.

Räcka ut tunganFlört

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Thyne
0

Nippon pippon?

Faxlin
0

hehe, undrade hur lång tid det skulle ta innan någon undrade vad en Nippon pippon var för något. hihi

Finns det någon som vet? Ja, mer än jag då. hihi

Audiatur et altera pars

leo-
0

Bättre med hästkrafter som inte syns

eller menade du nåt annat

Faxlin
0

hehe, har inget med hästkrafter att göra. Men i filmen Pistvakt så använder de detta ord för just denna sak som jag vill ha. ;-)

Audiatur et altera pars

leo-
0

så kallas japansk extrautrustning (kjolar spoilers turbos och annat skräp från japan) till bilarna

Faxlin
0

haha okej. Kallas de sakerna också så. ;-)
Fast i Pistvakt så är det något helt annat som kallas för Nippon pippon. Fast jag tror att meningen med det hela är ungefär detsamma. De i Pistvakt ansåg detta som något helt onödigt och det är väl vad de som kallar extra staylingen till bilarna för samma sak tycker också. Kan jag tänka mig i alla fall. ;-)

Audiatur et altera pars

Madde
0

Hmm Det där nippon, pippon har jag hört mycket då jag har sett pistvakt, men jag har verkligen missat filmen Pistvakt. Nu måste jag se den för nu blir jag nyfiken på och se innebörden på det hela. =)))

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Faxlin
0

haha, hojta till när du kommit på vad det är för sak jag så gärna vill ha. Jaja, det är ju en Nippon pippon, men vad är det i detta sammanhang. hihi

Audiatur et altera pars

Madde
0

jobbigt värre. jag minns ju inte. men jag får väl gå och hyra filmen. Så får jag reda på det. =)

*L*
0

jag vet tror jag! en scooter :P eller?

Faxlin
0

Hehe, nära till hands att tro på en scooter. Men det är inte en scooter heller. ;-)

Audiatur et altera pars

nisse
0

kan det vara en hund då?

Faxlin
0

Nepp ingen hund heller.
En ledtråd då. Madde har ganska nyligen skaffat sig en Nippon pippon.;-)

Audiatur et altera pars

nisse
0

en bärbar dator då?

Faxlin
0

Japp, nisse en bärbar dator är det. ;-)

Audiatur et altera pars

Madde
0

ja nu minns jag. =))) åhh vad trög man är ibland. =)

Faxlin
0

hehe, det är för att du är fullt upptagen med att skriva i din dagbok. På din nya Nippon pippon självklart. ;-)

Audiatur et altera pars

Madde
0

mmm verkligen. =)))

Faxlin
0

Ska hålla utkik efter en Nippon pippon jag med. Man kan ju köpa en begagnad ju. ;-)

Audiatur et altera pars

Faxlin
0

Nippon pippon, japp snart ska jag få en Nippon Pippon jag med. Någon gång undr vecka 2-3 kommer den ;-)

Audiatur et altera pars

Madde
0

Skoj. =) grattis åsa.

sofie
0

Åhh vad skoj. Jag fick en bärbar data till nyår. Jag är super nöjd :)

Madde
0

ja grymt fin dator har ni nu sofie =)

sofie
0

Ja och så ska den väl hålla några år :) Men allt annat än den gamla är bättre.

Faxlin
0

#22: Förstår att du är nöjd. Själv har jag ingen aning om vad som kommer hem. Det blir en suprise ;-)

Audiatur et altera pars

Illern
0

vi fick en liten… hmm inte så liten…. väldigt stor faktistkt innan jul… =o) skönt e de

Faxlin
0

#26: En stor Nippon Pippon, hur har du betett dig då?

Audiatur et altera pars

Evelina.L
0

Vi har en kock i stan som heter Nippon.
Han har ett företag som heter Nippon & Frezon.
hihi.

Faxlin
0

#28: hihi, jag tror jag skulle bytt namn om jag var han .-)

Audiatur et altera pars

Evelina.L
0

Haha, han kanske inte vet om nåt. Eller vad vet jag.
Han lagar god mat i alla fall. :-)

Sondemon
0

Bärbara datorer är bara för skönt, har en som jag använder i sängen eller om jag sätter mig ute på sommaren för att skriva, så skönt att inte vara tvungen att sitta vid skrivbordet hela tiden.

Faxlin
0

#31: Exakt, det är vad jag har saknat. Att kunna föflytta mig. Då jag har ryggvärk kan det var oerhört bra att kunna variera sin sitt plats, även om jag har en hyffsad datastol.

Audiatur et altera pars

smurfb
0

Jag har både en bärbar och en släpbar dator,.. sitter ändå 99% av tiden vid den släpbara.. som dessutom kostade 1/3 av den bärbara.. men så blire :)

Illern
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här e min, i den e de massa kul saker hehehe

Aspire 9802 är den ultimata allmänna hemunderhållningslösningen, utrustad med den senaste Intel Centrino Duo mobila teknologin och komplett med fullt utrustad trådbunden och trådlös teknik. Aspire 9802 är även utrustad med en inbyggd 1.3 megapixel videokamera, TV-tuner som tillval, och en helt enkelt fantastisk 20" Wide CrystalBrite bildskärm

=o) spääänande me nya leksaker…

Sondemon
0

Acer är grymma, jag har dock en som är några "ranker" under din, en Aspire 1350 sen ett par år tillbaka, men å andra sidan gör jag inget annat än att skriva och surfa på den för det mesta, eller spelar gamla klassiska spel som inte kräver något "släpbart" för att fungera.

Men om någon iaf funderar på att skaffa bärbar är Acer ett bra märke *Tips tips*

-eM-
0

Jag har å en Acer och jag hatar Acer, vänta ni bara tills ni haft dom ett tag så ska ni se att dom börjar jävlas. Min är på väg hem nu efter 4 gången på reparation och då köpte jag en extra dyr modell för att just slippa det! Har kompisar som också har Acer och som också haft problem.

DG
0

Jag har haft 2 acers och ingen av dom har jag varit nöjd med.
Sen andra kom det 2 streckor på mitte i skärmen, och sen slockade skärmen helt efter några månader. Och den andra blåser fläkten konstant på.

Nu köpte jag en Lenovo som jag är mycket nöjd med.

Faxlin
0

Nu är jag ännu mer nyfiken på vad jag får hem. Men jag kan lova att jag kommer bli super nöjd oavsett vad det är för märke ;-)

Audiatur et altera pars

sofie
0

Vi har en Amilo Xi Fujitsu simens

sarae
0

#39 men då tror jag nog vi har samma dator! hihi eller iallafall likadan ;)

sofie
0

#40 Åhh, vad kul :) Fast jag tror våran är större.

sarae
0

ja det e den säkert….har inte sett eran ;) hihi men e den silver/grå?

sofie
0

Hahaha ne. Våran är svart/silver. Sen är det en 17" skärm.

Sondemon
0

Pff, lär er ta hand om era datorer, min Acer funkar jättebra och den är nu ca 3 år gammal tror jag, aldrig haft några problem med den, tillochmed hänt olyckor runt den som spilld dricka i tangenterna som jag trott skulle ställa till problem, men icke!

-eM-
0

Jag har med haft min dator i 3 år. Och första gången den var in var den bara ca. 3 månader och felet hade ingenting med hur jag använde den att göra. Har hållit på med datorer sen jag gick i lågstadiet och arbetar dagligen med datorer. Har aldrig stött på sådana problem som med min Acer. Samma sak gällde min en kompis Acer. Vissa tangenter funkade inte när hon fick den.
Du har nog bara haft tur..