orolig
Då har man lämnat av Tindra hos veterinärerna i Upplands Väsby idag för kastration. Kan inte hjälpa att känna en oro långt ner i maggropen. Det känns lixom som om något är helt fel. Beror väl dels på att man är rädd att det ska hända henne något, hon är ju så hiiiimla go. Sen finns det ju klart en längtan efter valpar innerst inne, och nu är man ju säker på att det inte blir några :( men men. För hennes eget bästa ju. Snälla låt allt gå bra!

Precis den oron känner jag oxå nu… Man är inte så kaxig när det väl gäller! Fast det "bara" är kastrering! Hoppas hon kommer fixa det där fint och kommer hem helskinnad! Lycka Till!

Det går säkert bra. Har hon readan börjat löpa? Hur gammal är tindra föresten?
Håller tummarna att allt går bra under kastreringen.
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Hon blir 8 månader den 22:e. Chibby e väl två veckor äldre va? Jag som har det så mörkt och kallt jag kan hemma….hon blev nog sugen på hannarna på smådjursmässan för dan efter satte löpet igång! :O

Hi Hi, jag det måste ha varit det! Ja det stämmer ungefär Chibby är född den 9 Maj. Vi håller tassar och tummar här hemma..

Burton blev också kastrerad idag, men jag fick hämta hem honom redan efter 1 och en halv timme. Jätte skönt!

ja, det är väl lite känsligare med en hona. Större ingrepp alltså.
Det är alltid oroligt när man måste söva de små.
Jag vet hur det är, jag brukar ha ångest när mina ska sövas. Torkel var så snäll att han ringde under tiden dom opererade Megabyte och berättade hur det gick…..
Jag håller tummarna för er, det går säkert bra ska du se. Upplands Väsby har haft många illrar så dom vet.

Jo, det är ett mer komplicerat ingrepp på honor. Hanarna syr om ju inte ens ihop.
Malolo var jätte slö när hon kom från kastration och sov i säkert ett dygn efteråt.
Tadashi hon sprang omkring som en dåre redan samma kväll. Så det verlkar vara väldigt olika från hona till hona.
# 9 Megabyte kastrerades inte vid den senaste operationen + att när han kastrerades så fick dom gå in i buken……

10# Mitt inlägg var svar på inlägg #7
hur har det gått med tindra???
# 11 Förlåt

Hihi, det går toppen! Hon e lite trött men blir snart sig själv igen. Men hon har en stor svart blodklump på ryggen av chippningen. Fattar inte att vissa gör det utan att söva el bedöva!!!

Flesta chippas när dom är valpar på ett par veckor, huden är mycket mjukare då och lättare gå igenom. De bedövas me lite salva innan.

#14: Oftast är chippningen inget problem. Det ser värre ut än vad det är då det bildas en sårskorpa där.
Men egentligen är det bara som ett litet sår liksom.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Okej, jag tycker bara det verkar brutalt att göra det utan bedövning. Tindra är alldeles röd runt om och det är ju en stor nål man för in! :S

Vad bra att det gick bra^^

#15, Ingen av mina illrar har blivit bedövad med salva innan chippning. Vart har ni varit för att få bedövningssalva först?
Är det någon annan som fått bedövningssalva innan chippning?
Jag har nämligen aldrig hört talas om det tidigare.

#19: Inte mina i alla fall. Inte någonsin ,-) Hade aldrig hört talas om det innan jag läste det här. men man är aldrig för gammal för att lära sig nya saker ;-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Jag var med på besiktningen av frodo och hans kullsyskon. De fick salva i nacken först som skulle bedöva lite. Det var på Upplandsväsbys veterinärklinik.
Vad skönt att det gick bra för Tindra med hennes kastrering =)

Skönt att det gick bra. Jag har heller aldrig hört att man fått bedövning innan chippning. Jag höll i mina under tiden och jag tyckte att det var ruskigt brutalt och hemskt!!