Iller iFokus

Iller

Etiketterskötselbeteendeuppfostran
Läst 203 ggr
-eM-
0

Beteende efter kastrering.

Ja nu har Burton blivit kastrerad. Före kastreringen har han inte visat några tecken på beteendeförändringar mot mina 2 tjejer. Men efter att han sovit hela eftermiddagen och kvällen igår så hörde jag ett pipande i inhängnaden när jag just gått och lagt mig. Jag klev genast upp för att titta och då släpar burton omkring  stackars Malolo i nacksinnet liggandes på rygg. Så hon var ju helt försvarslös. Är det normalt att dom börjar göra på det här viset efter kastrering? Jag öppnade hans käkar och fyade honom. Stackars Malolo hade nog legat och sovit för hon såg helt yrvaken och förvirrad ut. När jag satte ner Burton igen så slutade han och gick och lade sig.

sarae
0

tja..det kan ta ett bra tag innan hormonerna lägger sig, så jag tycket inte det låter konstigt….

JossanH
0

släpandet av annan iller kan ju även ha med rang att göra. Att kastrera ett djur innebär ett hopp ner på rangskalan. vet inte om detta kan hända så fort som för dig, men det är det jag kan komma på…

han kanske bara behövde hävda sin manlighet nu när han inte hade några fina kulor att visa upp för tjejerna!Flört

Sajtvärd på Iller.ifokus

-eM-
0

Haha, ja det är väl så. Tyckte det var lite taskigt att ge sig på någon som sover! Är det något annat dom brukar ha för sig så att jag är förberädd?

sarae
0

tja…rickie försöker sätta på både stitch ich min nalle….buffy försöker han mest bita i nacken å släpa på….sedan är de ju de underbara snigelspåren å revirmärkandet….som stitch som ändå varit kastrerad i snart 3 år fortfarande gör

[tiiia]
0

#4 vaa? försvinner inte "humpa bumpa" beteendet efter kastreringen? jag hoppas verkligen att det försvinner på dior, för annars måste jag nog sy honom en ny kanin..

sarae
0

rickie e inte kastrerad ännu…..jo stitch har inte brunst beteende egentligen. men han kan få för sig att dra snoppen över saker ibland när det vart nya människor/djur etc hemma

-eM-
0

Burton revir märker inte och snigelspåren kmmer bara om han inte drar av sig oordentligt i lådan, men det händer sällsn och i såfall är spåret just bredvidlådan.

JossanH
0

#5 jodå i regel försvinner beteendet. pegasus var heltänd på ett par gosedjur innan jag kastrerade honom och sen har han inte visat minsta intresse för mjukdjuren på det viset!

Sajtvärd på Iller.ifokus

Sara
0

# 5 Måånga kaniner kan det ju bli i såfall. Skrattande

Sara