Behöver Hjälp!!
Hejsan alla!!!
Skriver detta för en kompis räkning, så jag undanber mig sarkastiska svar och/eller påhopp, för det svarar jag inte på, så var det sagt.
Alltså, jag skriver detta för en kompis skull som behöver ha hjälp under en tid med sin illerhane. Hon är sjuk och har just nu inte den ork hon annars har att sysselsätta sin pälskling, och detta gör att hon mår ännu sämmre. Det hon vill ha hjälp med är att antingen om någon person kan passa hennes iller i sitt eget hem, och hon kan få möjligheten att hälsa på lite då och då. Eller om någon kan tänka sig att ställa upp som "fosterhem" till honom under en tid, hur lång tid viste inte min kompis, men det kunde vara allt från 4-6 månader till 1 års tid. Allt för att hon ska kunna ta sig upp på fötter igen både fysiskt och psykiskt. Finns det någon som kan tänka sig att ställa upp?? Ska väl också säga att jag själv hade kunna göra det om det inte hade varit för att jag har Agnez och Tiffanie som inte tål varandre, så jag har själv 2 läger och har inte plats att ha ett 3:e läger. Och då dom inte gillar andra illrar, så kan jag hellre inte ha honom i något av lägren. Så jag hoppas att det finns någon här inne som kan tänka sig att antingen passa honom eller vara "fostermamma" till honom en tid.
Kontakta mig på PM här inne, eller på min mail trollvalpen@hotmail.com med telenr eller er mailadress, så överlämnar jag uppgifterna, Då ringer eller skriver ägaren till er, och ni får då reda på vad som gäller.
Christel.
Hoppas pojken lyckas få sig ett "fosterhem".
Det gör jag också, för just nu mår nog ingen av dom så bra.
Är det riktig kris så kan han få komma hit men bara om ägaren tänker stå för försäkring, vaccination och ev veterinärkostnader.
Sara

Vart finsn den? Hur gammal är den? Kastrerad? Vaccinerad? Försäkrad? Hur funkar han med andra illrar?
#4# Jag kan säga så mycket att han är ca 6 månader och han är kastrerad , vaccinerad och troligen också försäkrad. Han finns här nere i Skåne, platsen får du prata om med min kompis då hon inte vill ha ut det här inne riktigt än. Är du intresserad av att passa eller ta honom som fosterille, så hör av dig antingen via PM eller min mail, så får du hennes mobnr och mailadress om du hellre vill skriva.
Puttar upp då det är viktigt att vi hittar någon som kan ta sig an honom.
Puttar igen
Putt och putt
Puttar upp igen
Var i Skåne?
Är det nära kanske Carnivor kan få en kompis.
Men vill i så fall se hur de går ihop och hur mycket extra jobb det blir under nån/ett par veckors tid först, innan jag kan svara på om det går i flera månader. (Har funderat på om Carni borde få sällskap men vill veta hur det påverkar situationen och oss två först innan ag köper, så det kan vara en bra sak för mig med att passa en annan iller en tid.)
Och Carni är fortfarande inte kastrerad, någon som vet hur mycket problem det ställer till om en ny hanne kommer in? De är annars i samma ålder..
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.
Tack alla som har hört av sig ang. den här illern. Man jag jan nu meddela att min kompis har bestämt sig för att behålla honom hemma efter att ha läst ett inlägg här inne där en illertik var omplacerad men kom hem igen helt förändrad. Hon ville absolut inte att detta skulle ske med sin pälskling, därför väljer hon trots allt att behålla honom. Det mår nog både hon och illern bäst av. Men tack än en gång alla.
Christel.

#11 synd att hon blev skrämd av det som hände lousan =( men det hade ju med att göra att hon hade en skada som gjorde ont inte av att få träffa nya människor.

#12 tycker det är bra, för då kanske folk tänker efter en extra gång innan dom "skickar iväg" sitt djur.

#13 jo men i vissa fall om någon har en sjukdom och måste ha passning för djuret är det kanske bättre att djuret får vara någonstans där den får tid och kärlek medans den riktiga ägaren får bli frisk. nu vet ju inte jag hur det är i detta fall men hoppas du förstår vad jag menar.