Katt och iller?
_Idag flyttade en söt liten kattunge hem till mig. Honey(illern) väser hela tiden men försöker närma sig katten. Efter en liten stund bet hon katten. Varav katten väste och slog med tassen. För första gången någonsin har Honey blivit satt på plats.
Men jag är livrädd att det inte funkar mellan dom, och Honey behövde verkligen en kompis att umgås med när jag är borta.
Ska hålla er uppdaterade om hur det blir efter det här.. Just nu väser Honey bara_
Vänta lite bara så ska du se att de snart vänjer sig vid varandra. 
Sara
_Tack! Har redan märkt på Honey, som tog så stor plats förut. Hon rev grejer,väste åt mina kompisar, hon var överallt! Och hon var aldrig gosig. Efter två timmar med katten hoppar Honey upp i sängen och lägger sig i min famn och somnar.
MIRAKEL!!!!!!!!!!_
Haha, det kanske är bra för henne att bli satt på plats av ett annat djur.
Sen kan det vara så att hon känner trygghet hos dig nu när det kommit en läskig katt samt vill ha dig för sig själv, lite svartsjuk så där. 
Sara
Vill gärna höra hur detta går? :)
En katt kanske kan hålla Carni sällskap när jag jobbar (gillar Carni men en iller räcker m. städning och lukt och budget för sjukdomar..katt kan ju försäkras med fat självrisk m.m) iaf när den är lite större.. hur stor är risken att de skadar varandra innan de blir kompisar? Får naturligtvis hålla dem åtskilda i början om jag inte är hemma, specielt så länge katten är liten. Men Carni är ju fortfarande ung så han lär väl vönja sig? :)
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.
#4, hon har väl precis omplacerat sin iller om jag läst rätt, vet iofs inte hur det har gått med katten o så.
Jag har inga jättebra erfarenheter av katt och iller. Hade katt o iller mina först 2 år med iller. Katten var alltid lägst i rang och blev ibland runtjagad. Det var en hittekatt och både katten och illern var väl ca halvåret när de träffade varandra första gången.
Nu sitter jag återigen med en hittekattsunge som inte var planerad mensom kattmamman placerade hos oss. Han funkar sådär med illrarna. Det är lugnt med pegasus men Skit jagar katten vid varje tillfälle som gers. Som tur är har katten många ställen han kan hoppa upp på för att få vara i fred..
Hoppas det lägger sig. Som det är nu så verkar iaf båda må bra och inte speciellt stressade över situationen.
Sajtvärd på Iller.ifokus
Hm.. nåt att tänka på..men tror att Carni är rätt så snäll :3 Annars får de bo i vars en halva av lägenheten, vardagsrummet är redan 90% illerförbjudet..
Hos mig har det var positivt med katt. Men jag tror det beror på att katten alltid varit "först" dvs min första iller skaffades när jag bodde hemma o då fanns det katt hemma redan, dom funkade bra tillsammans. Nu har min mamma en katt o när vi hälsar på är det tydligt att det är hon som "bestämmer" men det är inget tjaffs och om någon iller är för djärv klappar hon till dom med tassen :) Men jag har sett dom äta ur samma matskål och t.om busa lite ibland, dock ser man att illrarna har ganska stor respekt för henne.

Har 9 illrar och 4 katter och alla förutom Lurvas (iller) trivs jättebra tillsammans. Några sover tillsammans, några busar tillsammans. Bara Lurvas som anser att alla katter ska dö. Så när han är vaken och busar så går katterna bara någon annanstans. Annars brukar jag mysa framför tv:n med både katt och iller i famnen.
_Jo min iller är omplacerad nu. (stor saknad)
Och katten var sur på mig i timmar efter att illern åkt. Dom brukade låtsas att dom avskydde varann när jag var i närheten men jag kom oftast på dom när dom lekte och även gosade. Så jag rekommenderar katt till iller.._
Har skaffat en kise.. de nosade på varandra genom transportburen, Katten väste lite osäkert men gick ändå med på att ''gnugga nos'' och Carni tyckte att alt var jättespännande.. :P Nu har lilla Bau varit lös i vardagsrummet någon timme och de har sett varandra genom glasdörren, utan reaktion. Ska låta dem träffas lite imorron medans jag är med och håller koll :) Men det känns som en bra början.