Jag hittade min favoritlåda på Djurmagazinet i Östersund. Såna finns nog lite överallt. Det är en liten låda. Den första jag köpte var dubbelt så stor och så onödig.
Jag betalade 89 kronor för min låda. Eller Lillys låda. En röd liten sak utan höga kanter, men stänkskydd (ett måste hos oss då det leks hejvilt när sanden är ny, haha!)
Tror det är väldigt inviduellt vad illrarna och illerägarna gillar för typ av lådor. Sen beror det ju även på vad man använder i lådorna.
Jag har 2 furbalådor som fungerar super när man kör med eldningspellet som jag gör. Sen har jag även en täckt kattlåda där jag plockat bort luckan. Men Ikeas trofastlådor för 19:-/st fungerar oxå super som toalådor eller badbalja :)
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

har du bild ? vad kostade den?
#3 gå in på ikeas hemsida och sök på trofast :)
Jag har själv dem plus 3 stora hörnlådor, (2 från ungern, och en i nån butik i stockholm). Sen använder jag furba låda när jag gör rent dem.

är det minsta trofast du har 20 kr?
Jupps dom hade visst höjt priset 20kr trofast är det jag använder..
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/80089239
Men det är inte den minsta varianten för den kostar 10kr och är i min mening förliten för att användas som toalåda, möjligtvis att den skulle funka som låda i transportburen.
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

vilken sand är bäst då?
Jag använder inte sand alls utan kör med eldningpellet, billigt bra luktar inget, inget damm och inte massa sand överallt. Så jag tycker det är överlägset bäst men smaken e ju som baken och det finns många andra favoriter hos andra illerägare.. Ja tror man helt enkelt får leta sig fram till sin egna favorit.

okej , tänkte lite om det spelade in varför hon går på golvet , eller om det beror på för lite lådor
Köp på dig ett gäng med trofastlådor, eftersom dom är så billiga. Ställ ut på de ställen hon föredrar att gå eller så att hon har gott om lådor där hon får vistas. Efter en tid ser du om vissa lådor inte används alls och kan då plocka bort dessa.
Vill hon gå på ställen där du inte kan ställa någon låda så lägg filtar och/eller mat där.
Mina illrar föredrar stora lådor framför små. De har alltid en favoritlåda och är den för liten för dom så går dm hellre utanför.
Nu använder jag kattlåda med lock på. Det föredrar dom helt klart. Med rätt mängd lådor och med rätt storlek på lådorna har jag inga problem med icke rumsrena illrar.
Sajtvärd på Iller.ifokus

ska ta mig till ikea i morghon

Jag har köpt lådor på ÖoB.. lite lägre än trofastlådorna och passar mina lata illrar alldeles perfekt. Tror odm kostade 20 kronor styck eller något åt det hållet.
Furbalådor är ju riktigt bra utformade. Dock så ratas den hemma hos mig. Om någon vill köpa är det bara att höra av sig 
_No way! Yes way!

#13 Jag använder min furbalåda som sil när jag tömmer dom andra lådorna. Fungerar utmärkt=)
Och suck, mina lådor kostade 29 eller något liknande, slant på tangenterna.
#14 Jag gjorde också det, först. Men eftersom jag bara har en iller och två lådor (som står bredvid varandra) så går det lika snabbt att sila med toaspaden.
_No way! Yes way!
haha jag hade en minitoa till Simon, en sån som var trekantig (vet ej vad dom heter) men han såg de som en jätterolig leksak så fick investera i dom vanliga kattlådorna istället. Så nu har jag lagt i parboiled ris så han kan kräffsa lite o ibland skiftar jag med vatten så han kan bada o även om han e för stor för den nu så älskar han de hahahaha.

HANNAM
har du bild på dom?

#17 Det är fyrkantiga lådor bara..
Det här är nog den bästa bilden jag har.. Det är en åttaveckors eller möjligen nioveckors valp som sover i den. När jag köpte fanns dom i rött och grått, har sett blåa nu.

ok är det riktiga kattlådor_?
tänlkte åka kolla på öb men vill veta vart ja ska leta

Japp det är riktiga kattlådor, står på djurhörnan där.

ÖB och Rusta har bra priser på sina bajslådor. Sedan brukar Dollar Store ha med lite då och då. Hur det ser ut just nu vet jag inte.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

åka in i morgon kika