Vincent
Med sorg i våra hjärtan så blir vi tvungen att omplasera våran 6månaders iller hane vincent p.g.a ekonomi och tids brist.
Kontakta gärna via mail eller telefon.
ucom.chea@gmail.com
0702360009

Var finns ni?
Vi finns i Sundsvall och Hudiksvall
Hur går det, har ni hittat något nytt hem till Vincent???
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

ekonomi?! Har ni inte råd att kastrera honom eller?
Den vill jag ha!

jag och min pojkvän ska iväg o titta på honom på torsdag..:)..
så förhoppningsvis blir vi illerföräldrar snart:D
#6 vad kul för er!!
Sajtvärd på Iller.ifokus

#6: Vad roligt för er. Om det blir så får ni skriva en massa och berätta sedan. Och så visa bilder så klart :-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

japp:).. det är första illern, några goda råd?
Låter riktigt skoj att ni ska iväg och titta på honom. =)
#9: Ett råd är att illersäkra ordentligt. Kryp på en illers nivå och kolla under all bänkar och sånt. För det är oftast där hålen finns. =)
Hos oss tog det 5 minuter innan xander (våran första iller) försvann. 
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

hihi okej det ska vi:).. tack för rådet!

#4 vad fan var det för inlägg? vissa kanske har svårt med pengar
#12 jag tror inte det var elakt menat egentligen, utan snarare en påminnelse att det är dyrt att ha djur, och att man noga bör överväga om man kommer att ha råd med allt vad ett djur kostar under dess livstid, innan man skaffar ett. Jag står fast vid att djur inte mår bra av att omplaceras, därför bör man noga fundera INNAN man skaffar, så att man inte blir tvungen att omplacera för en så tråkig (ja det e tråkigt att inte ha pengar ;)) anledning som ekonomi.

#13 men ni vet juh ingenting om hon som ska omplacera sin iller, e du säker på att hon bara läste i 5 min?

#15 Nej, det gör vi inte.. men eftersom han bara är 6mån så har hon knappast haft honom så länge, max 4mån och säljer honom nu pga ekonomi-brist, tycker inte jag låter så jättegenomtänkt..

#15, han menade nog att ÄVEN om man bara läst artiklarna här i fem minuter så vet man att en iller kostar, och då inte sagt att DOM bara läst om iller i fem minuter.
Vart det nå tydligare? haha.. svårt att förklara :P

#17 ja så menade jag såklart, tack för att du förtydligar lite :)
Det kan ju ha hänt nått som man inte räknat med så att ekonomin blir kass. Man kan bli långtidssjukskriven, arbetslös, få barn.. Då tycker jag det är bättre att omplacera så illern får det den behöver.
Sara

#19: Om man får barn så brukar man veta det lite tidigare. Jag gick 9 månader när jag väntade mina vildar :-)
Audiatur et altera pars

sara: ja självklart kan nått sånt ha hänt! Men jag vidhåller att det är inte fel att fråga :) Och om så inte är fallet så var det antagligen lite impuls-köp.. Och det är synd om det blir så när det handlar om ett liv. Jag menar inte att vara dömande eller nått, så missförstå mig inte.. Men det är som sagt ett liv det handlar om, men kan man inte ta hand om det så är det ju bättre omplacera såklart, Men det är synd det ska behöva bli så från första början!
# 20 Visst.. Men de kanske precis har fått veta (kan vara oplanerat) och vill vara ute i god tid så det inte blir akut sedan.
# 21 Man får fråga, det tycker jag oxå. Å jag tycker det är hemskt att så många illrar omplaceras och det ofta pga sånt man kanske hade kunnat undvika. Menade inte att tjafsa med någon, om det uppfattades så, utan ville bara påminna om livets alla oväntade svängningar. Det är så lätt att dra förhastade slutsatser och nu menar jag inte just att påminna dig utan oss alla.
Sara

#22 nejdå, jag uppfattade det inte så alls! :)Och jo, det är ganska lätt dra förhastade slutsatser, spec när man ser så många unga omplaceringar, och sen hör olika anledningar hela tiden till varför, och sen kommer det ut att det kanske inte alls var så utan dom visste inte vad dom gav sig in på, den luktade ju, och den bets.. och bajsade överallt.. Sånt gör mig lite irriterad bara.. menar inte att döma nån oförtjänt dock, så ingen behöver känna sig träffad :)

#18, hihi, lugnt :P kände mig tvungen att förklara lite, det värsta jag vet är när folk hettar pga missförstånd, haha :)

Jag tycker att det är förjäkligt att alla ska börja spekulera i varför deras ekonomi är som den är. Det har vi inte med att göra.
Nu har de haft honom sedan i september så mycket kan ha hänt sedan dess.
Nu handlar det om att den lille behöver ett nytt hem, kan tråden ägnas åt det kanske?

vad fin vincent är! Hoppas ni hittar ett kärleksfullt hem till honom.

#25: Du har rätt. Risken är väl att det blev lite för mycket i våra huvuden med de som ramlade in på rad här om unga omplaceringar. och så fick den här stackars tråden bära hundhuvudet.
Men självklart har du rätt.
Är det någon som kan hjälpa denna bebis till ett fast hem?
Audiatur et altera pars

idag är stora dagen!:) ska iväg o titta på honom snart..

#28 vad kul :)!

han gjorde så gott intryck på oss så nu ligger han här i våran lägenhet o sussar^_^
Oj va kul! grattis!

#12 Det va absolut inte menat så! Jag vet att det är svårt med pengar ibland, och tänkte att om det va där skon klämmde (på kastrationen ) och personen i fråga egentligen ville behålla den lilla, så kanske man kunde hjälpa till med tips och så.

#30: Vad roligt för er. GRATTIS till nya familjemedlemmen. ;-)
Audiatur et altera pars