slickar
våran holly har slickat oss mycket sen hon kom i går
vad betyder det?
Jag skulle anta att hon gör det för att hon tycker om er. Eller för att smaka. En kompis till mig får alltid pussar av Lilly på armarna när han är här men oss pussar hon aldrig. Haha =) Jag antar att hon gör så för att känna igen honom.
Vissa illrar slickar väldigt intensivt innan de biter…
Kommer inget bett utan illern endast slickar så kan det bero på många olika saker. Det kan bero både på smaker och tillgivenhet.
Har en iller som inte gärna pussas (på munnen) men ibland kan han göra det och då har han lite svårt att ta sig ur det beteendet och kan slicka, slicka, slicka för att nästa gång inte alls vilja pussas igen… :)
Sajtvärd på Iller.ifokus
haha, så gör Simon här hemma oxå, han ska pussas överallt o framförallt i ansiktet, inget du ska oroa dig för,

Love slickar alltid mig på högra kinden (aldrig någon annanstans) det vill han göra varje morgon (vår lilla morgon ritual) och ibland även när han vill gosa
Alice har börjat slicka mig på handen ibland oftast för att säga förlåt när hon har nafsat mig och jag har sagt ifrån..
Vide brukar ge en puss på kinden, sen kollar hon med en förvirrad blick- det är nog mest hennes sätt att kolla vem jag är
Freija slickar alltid först- för att bita sen!
Ibland kan nog slickandet också vara ett sätt att hålla flocken ren, mina små pälsar kan ibland komma fram och slicka mig väldigt intensivt efter att ha tvättat sig själva, precis som om de vill "storstäda"