Orco
Var och hämtade hem Orco idag.
Världens mysigaste iller.
Vi hann inte mer än hem innan han krafsade mig på benet och ville upp i knät när vi kollade på tv. där trivdes han tydligen för han somnade på 2 röda. =o)
Jag e så glad för honom så det går inte att beskriva. jätte duktig e han verkligen.
Ville bara dela med mig av min lycka. =o)
Kanske inte världens bästa bild men han hade kul med kuddarna må ni tro. =o)
Grattis till en myskille!
Han kände sig säkert trygg i ditt knä. 
Sara
Hehe tack, ja mys e verkligen rätt ord att beskriva honom. =o)
stort grattis, härligt att höra at han är en sån myskille.
Gose iller var rätta ordet. =o)
Va ju bara upp med tuppen i morse då det lät som om han förstörde hela badrummet men när jag kom in så satt han i handfatet och tittade på mig som "Men det är dags att gå upp och leka nu ju, klockan är ju faktiskt 7!" =o)
Nu har han lagt sig igen haha. Ingen sovmorgon här inte. =o)
Min käre sambo fick ett godmorgon nyp innan han gick till jobbet haha, tror att Orco var lite uttråkad så då får ju hans människa kräla sig upp och göra något åt det. =o)
Jätte skönt att han äter och dricker ordentligt även fast allt är nytt.
- Ja haha jag e ju helt kär och e väldigt glad att han ser mig som sin favoritleksak. =o)
men vilken sötnos :)
Visst är det underbart att få hem en liten pälsis!? :)
Sajtvärd på Iller.ifokus

Han är verkligen bara såå söt =)
Lycka till och hoppas ni kommer få fortsätta hade det lika bra som det började för er =)

Grattis till lillen :) hoppas ni får det kul.
Tack, jo, jag tror itne han alltid kommer va så snäll haha men ja det e alldeles underbart att ha honom. =O) Inga problem med lådan. han springer in i badrummet och sätter sig på lådan när han vill göra något. inte ens behövt visa honom att det är där han ska gå. Igår när vi var hos tjejen vi hämtade honom ifrån så hade hon tagit ur all sand för att vi skulle ta med oss lådan och ställt den i hallen, då kom han skuttande och hoppade i den och gjorde vad han skulle fast den var tom haha. så duktig!

Stort grattis till den nya familjemedlemmen!
Hoppas att ni får många mysiga stunder tillsammans :)

Grattis till nya familjemedlemmen.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
grattis!! Härligt att ni äntligen fått en egen pälsboll!
# är det han som fanns på blocket??
#12 det spelar väl ingen roll om han varit på blocket eller ej. Illerkillen har fått ett hem…
#0 Grattis till pälsbollen :-)
Ammi
#13 det var ju inte så jag menade, undrade bara om det var han från blocket, han kan vara bror till min hona
Hej jo det var han från blocket! Jag vet inte om det är fel på mig som illerägare, men jag har vart det i två dagar och jag kan snuffa med han i ansiktet hur som helst, han tar att man bär runt på han. han sprang på lådan första dagen han kom hem, han har aldrig ens försökt nafsa inte ens när man leker, då har han munnen öppen men biter aldrig ihop, jag tror jag har fått illern som alla drömmer om, jag skojjar inte, jag har iller erfarenhet sen år tillbaka men jag har aldrig träffat en iller som är så snäll och så¨duktig. vi leker och han kommer och krafsar på mig när han vll att jag plockar upp han, om han inte redan har klä'ttrat upp i soffan och kommer och lägger sdig i knätt. jag kan pilla med hans tänder, jag pussar på han, jag a jag e inte försiktig men han bara njuter och sträcker på sig och gäspar, han e ju världens underbaraste. föresten såkanske inte alla tycker om detta men han lyssnar inte på sitt namn och nu heter han Parris och inte Orco!
hans namn får stå kvar på vaccinationskortet och så, men vi kallar han Parris… med två R =o)
Ne han kom igår och e redan sån mot både mig och min sambo så a vi hade nog väldig tur eller så trvis han väldigt bra. =O) Vi e lyckliga alla tre i alla fall. =o)
#15, Så underbart att läsa. Då blir man verkligen glad. Grattis igen till er Parris.
#15 det låter exakt som våran tjej här hemma=)
Hehe, ja han fortsätter vara underbar, lite seg och jag var lite orolig i början, men han äter som han ska och dricker mycket, avföringen e normal så jag har lugnat mig lite och efter att ha läst om att han inte är den enda som sover mest hela tiden vid denna årstiden så känns det bättre. Nog att det e gosigt, men ja, det blir en promenad om dagen och så fort han e vaken så busar vi. Ibland vill han bara ligga och blir kliad så dom kommer han och klättrar upp i soffan och börjar slicka på första bästa person så att man ska veta att han e snäll och bara vill gosa =o)Var och köpte massa välkommen hem presenter till honom i förrgår så nu har han fått massor med nya filtar och leksaker, ny sele och och idag fick han sin försäkring. =o)
Så nu e alla glada och nöjda haha och det visar han genom att vara duktig på sin låda. =o)
Bilden är på en däckad Parris efter långpromenad och en massa bus och skuttande i löven!
#18 låter som en lika perfekt iller som min Dexter var. också helt prickfritt på lådan, bet inte, älskade promenad, inga bett- helt perfekt :) Dom är såna individer att det kan skilja som natt och dag mellan olika illrar.
Att byta namn på en iller är nog inte helt ovanligt. man ska ju trivas med namnet!
Sajtvärd på Iller.ifokus
Hehe va mysigt. =o) Ja, jo, klart att det har hänt en olycka, men det har varit under ett tappert försök att hinna till lådan. =o) Ja, ne, efterssom han inte direkt lyssnade på sitt namn så tänkte jag att det inte spelar så stor roll, sen så kände jag att nu blir detta 3e stället han bor på och efterssom jag inte tänker släppa han här ifrån så ville jag att det skulle bli lite nystart och förhoppningsvis kanske han lär sig sitt nya namn när han slipper tänka på att flytta oc hhela tiden komma till nya miljöer.
Ne, parris e här för att stanna. =o)
Jag e så glad. för det första e Parris världens underbaraste, men det var jag som var mest pushig Att skaffa iller och min sambo ville med men jag var mest övertygad. Men idag är det Anders och Parris som leker full fart här hemma. Dom e som ler och långhalm, dochhar vi funderat lite på att skaffa en kompis till Parris, inte för att vi inte har tid för det har vi, men ibland när han e som mest aktiv så är vi inte det som ni alla vet när man är illerägare så dom gånger vi vill sova så kan dom leka och när vi e vakna kan dom leka med oss…
Lite så e det….=o)
Men vi älskar han och han e verkligen gosprinsen i vårat hem!
Låter helt uuuuunderbart.