Nisses nya kompis
Nisse har gatt och blivit mer och mer introvert sedan Lotta dog. Han vill inte leka, han vill inte ata nagot annat an torrfoder och han ligger mest i tvattkorgen och sover nar han ar inne med mig. Sa idag tyckte jag sa synd om honom att jag kastade alla mina planer pa att importera en iller ifran Sverige i sjon och kopte hem en liten kille ifran tjejen jag fick Nisse ifran. Han var inte intresserad av att jaga, sa hon hade ingen anledning att behalla honom da han inte passade in i hennes avelsprogram heller. Sa han fick flytta hit :)
Nisse spenderade hela 30 sekunder med att undersoka ladan killen kom i innan han tappade intresset och fick for att ata :P
// Amanda
Vad sa nya killen då?
Sara

Killen trivs bra an sa lange :) Bilder kommer, men mitt internet ar sa segt att det tar sin lilla tid att ladda upp dem..
Sniff, sniff
// Amanda
Naw så söt, hur gmmal är han ?
Förresten hoppas att Nisse ska bli bättre på o äta nu o må bättre när han fått en kompis.

guuud vilka fina pojkar :) hoppas dom kommer bra överens :)
Oh, blir så glad för både din och Nisses skull. Sicken söt en! Hoppas det går bra och att ni kommer trivas tillsammans!
Har pälsen något namn än eller blir det Kille(r)n?
_No way! Yes way!

Han ar 11 veckor :)
Han tycker att det ar jatteroligt med kycklingar. Han springer runt och slanger med dem med attackerar :P
Nisse ar inte lika imponerad och gar runt och kuttrar irriterat nar killen flyttar pa hans kycklingar. Nar lill-killen tappar intresset sa flyttar Nisse tillbaka kycklingen till pasen.
// Amanda
Vilket gulligt litet par :)
Sajtvärd på Iller.ifokus

dubbelpost
// Amanda

Han ar en liten klatterapa. Han klattrar med latthet uppfor byxbenen och upp pa axeln :)
// Amanda

Envis ar han ocksa. Han fick time-out i sin lada nar han bet lite for mycket, men dar ville han ju inte stanna :P
// Amanda

Som sagt…
Nu aterstar bara att bestamma sig for vad han ska heta!
Lasse?
Kalle?
Herman?
Arne?
// Amanda
En liten Herman är det ju klart att han är!
_No way! Yes way!

ja helt klart en herman =)
Ja Herman, tycker jag med.

Jag tyckte det var en Arne :P
golf.ifokus.se
jag valde mellan Herman och Arne faktiskt.. Ingen lasse eller Kalle…
Knut kanske??
Sajtvärd på Iller.ifokus
Herman! 
Sara
Åh, vad roligt att de verkar gå såpass bra ihop :) En illerkompis kanske kan pigga upp Nisse en del :)
Hm, Sture tycker jag!
Paulina

Otroligt söt liten kille! Grattis till både dig och Nisse!
Sööt! En Anskar tycker jag 
Grattis till både dig och Nisse, som fått sin kompis :-)

Tack alla :)
Nisse och killen kommer jattebra overrens! Nisse tycker ju om allt som ger honom uppmarksamhet, sa det har inte varit nagot slagsmal alls! De sniffade varandra i rumpan, och sen var det bra med det. Nisse kuttrar lite irriterat nar nya killen flyttar pa hans kycklingar, men han gor inget at det, annat an att flytta tillbaka dem nar lillkillen tappat intresset. Annars sa busar de som galningar, och bara tva ganger har lillkillen gnallt :) Hittade dem sovandes tatt ihopslingrade framat kvallen igar och imorse :)
Tror jag har fatt en Houndini pa halsen forresten! Det tog ju honom bara 2 minuter att lista ut att han kunde riva sonder kartongen och klattra ut ur ladan, och imorse nar jag gick for att kolla till killarna i uteburen sa ar ena haspen till gardsdelen sne! Som tur var sa var det i takluckan, och taket ar ganska tungt, sa han har bara lyckats fa upp taket sa pass att haspen vinklat sig tack och lov! Nu blir det till att satta hanglas pa skiten! :P
// Amanda
Men en sån sötnos! Härligt att Nisse fått sig en kompis, som det dessutom funkar så bra med!
Så underbart att de blev kompisar direkt!
Sara

Jag maste erkanna att jag inte ar nagot stort fan av pasteller, men nar jag holl honom och han var sa snall sa smalte jag litegranna. Han syster var helt ljuuuuvligt ocksa, som en liten prinsessa.
Han ar otroligt snall ocksa! Ett tjuvnyp har jag fatt, och det kanndes knappt! Tofflorna ar han och gnager pa dock :P Han ar en total motsats till Nisse som valp, som skulle doda allt som kom i hans vag typ hah.
// Amanda

Åhh, vilken underbar kille du fått. Jag tror han är en Ansgar faktiskt. Eller rätt och slätt en Houdini :-)
Lycka till med grabbarna nu och hoppas att Nisse börjar äta mer och blir gladare av lite sällskap.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Nisse har blivit mycket piggare och matgladare nu! De ar nastan oskiljaktiga :)
Lillkillen (det borjar luta at att han blir en Ansgar faktiskt!) har otroligt mycket energi dock, och nar Nisse trottnar sa jagar han mig. Jag springer, och han springer efter och gor sedan ett utfall och hoppar/klattrar i nagra snabba steg upp och hanger sig i min trojarm. Maste nog ta och fila klorna pa honom ;)
// Amanda

Stort grattis till dig och Nisse =)
Roligt att se att de kommer så bra överens redan från början =)
Lycka till i fortsättningen med =)
Åh, vad kul att höra att Nisse mår bättre nu! :)
Paulina

Sara

Det ar en valdigt hjalpsam krabat jag har fatt hem ocksa.
Han hjalper mig att hitta stavfel i mina uppsatser….
// Amanda

hahaha suveränt.
Akta så han inte tuggar sönder en bläckpatron. En grön iller må vara ganska söt men är nog inte så nyttigt i längden ;)

Haha na, min skrivare ar illersakrad numer efter att Nisse anvande den som toalett nar han var valp ;)
// Amanda
Tycker du skulle ha döpt honom till Herman, men han är bra med apparater =D

Det verkar som att han varken far heta Herman eller Ansgar…
Pojkvannen ar helt insnoad pa Lars, och sjalvklart sa har lillkillen borjat lystra till det…
Sa Lars med engelskt uttal it is…
// Amanda
Hahahaha, kan bara tänka mig hur det låter ;)
Paulina
Väldigt vackra pojkar du har! Skönt att det är bättre med Nisse nu. Kramar från mig och Honey
Vilken söt krabat=)
Sicken söting. =) Kul att det går så bra att få dem att fungera ihop. =) Ser fram emot lite fler kort på Lars och Nisse.
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.