Iller iFokus

Iller

Etikettersjukdomarhälsa
Läst 909 ggr
becka89
0

Mercedez nyser

Mercedez nyser skit mycket, Flera gånger efter varann…

Hon verkar inte vara förkyld, och vi har kollat i näsan om det är något där men inte det heller. hon verkar inte ha svårt att andas heller.

Hon äter och dricker och går på lådan som hon brukar. Fast hon sover mer nu än vanligt fast det kanske är för det är höst?

Hon har hållt på såhär i 2-3dagar nu.

Vi här hemma har själva varit och är dåliga, det är både förkylningar och hostningar här just nu, kanske det som har satt sig på henne.

Vad kan det vara? blir så orolig när hon nyser så mycket.

becka89
0

Vi kollade nyss i hennes hals och det såg ut som vit släm

becka89
0

Är rädd att det kan bli något riktigt allvarligt som tex lunginflamation:(

För hon har vart förkyld tidigare men det var hon i måndags. Nu låter det mer som att hon hostar och nyser och harklar sig samtidigt.

Vad ska jag göra??? vi har ingen vett öppen heller på helger:S

Loveferrets
0

Ring djursjukhuset annars i helsingborg, dom har öppet dygnet runt, kan ju höra med dom.

Men är hon pigg och så för övrigt, leker hon nått ?

emoflickan
0

Är det lunginflammation borde hon ha rejäla hostningar. Som du beskriver låter det bara som en vanlig förkylning, särskilt eftersom ni haft förkylningar själva, jag skulle inte oroa mig.

becka89
0

#3 Okej, Vet du nummret dit??

#4 okej.

Loveferrets
0

numret dit är 042- 168080,

becka89
0

#6 Tack=)

Loveferrets
0

varsegod och lycka till.

becka89
0

Har nu ringt och pratat med vetrinären i helsingborg, Dom sa att vi skulle kolla temper och ligger den mer än 38-39C så kunde det vara lunginflammation.

emoflickan
0

Ehm, ligger inte deras normaltemp på 38-40 grader?

Loveferrets
0

#9, Okej, har ni en temp hemma så ni kan kolla ?

becka89
0

#10 tycker det står olika överallt så har ingen koll på vilket som är rätt:S

#11 vi har kollat och den låg bra till=) Får hoppas den fortsätter hålla sig så

Loveferrets
0

#12, okej låter bra de, håller tummarna…

ferretgirl
0

Min Tiffie nyser också väldigt mycket, men hon är inte förkyld och hon har normal temp (39* igår kväll). Normal temp på iller är 38 till 40*. Tiffanie är annars en pigg 6 åring och hon leker och busar minst lika mycket som sin dotter som är 3 år. Och jag har frågat Torkel om varför Tiffie nyser så mycket, och då han inte hittar något fel på henne, så tror han att det är som hon får upp damm och skit i nosen så det är därför som hon nyser så. Men som Loveferret skriver så är det alltid bäst att få det kollat hos veterinären, speciellt som du även har funnit vitt slem i Mercedez hals.

becka89
0

#14 Vi ska till vetrinären så fort dom öppnar på måndag. Har kontakt med ena av vetrinärerna här och hon tyckte inte att det lät så akut att vi måste åka till stockholm som tur är.

Har tyvärr inte helg öppet här i eskilstuna även om man önskade att dom hade det och många har frågat efter det så vill dom inte ha öppet då:(

becka89
0

Igår var vi till vetrinären med mercedez. Hon fick symtom akut snuva och lätt lunginflammation. så nu ska vi börja ge henne vetrimoxinpasta i 10dagar. får hoppas på att allt blir bra när hon börjar med det.