Iller iFokus

Iller

Etiketterfotonfilmer
Läst 861 ggr
sarae
0

Viking Ildern i Helgen

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Så var vi hemkomna från Viking ildern, och en lååååång helg!

För en gångsskull hade vi bestämt oss för att inte sova över i norge, utan köra T/ över dagen. Alltså gick vi och lade oss kl. 6 på fredagen, för att gå upp kl halv2 och åka vid 03. Lycka till…. kl. 00 gav jag upp, och gick upp, utan att ha sovit sen natten till fredag. Packade bilden full, och gav oss iväg. kl 7 var vi framme, 1 timme tidigare än planerat, och började packa upp oss.

Allt var super under utställningsdagen, stor lokal och bra organisation. Även om vi var lite väl trötta.

Hade inget större hopp om mina illrar till en placering, eftersom alla antingen inte börjat, elel rprecis börjat byta päls, och mest ser ut som hej kom och hjälp mig. Den enda som kunde anses ok var Adria, som har silkes len päls, men eftersom hon inte e helt klar med bytet är hon lite difus vad gäller färg och mask. Så jag blev inte förvånad att hon inte ens blev kallad till ombedömning. Vad som förvånade var dock att aylen, med sin 3 dubbla underull, och just nu mest fläckiga päls blev uppkallad. Var hur som helst säker på att hon skulle åka ut… men ikke

Aylen tog en första plats i sin klass!! Jag fattade ingenting.

Sen tog vi inga fler platser i vår grupp, vilket med mina illrar inte heller var väntat.

Men sen började de kalla upp illrar för bedömning till bästa färg och bästa ålder. Då blir Adria plötsligt uppkallad. Jag fattade noll. Så jag frågade vad som hände, och de sa bara att hon hade hög nog poängsumma för att kvalificera sig till de utagningarna. Jag poängterade att hon inte ens placerat sig, men de tog upp henne ändå. Efter en stund fick jag reda på vad som hände, det visade sig att de hade räknat fel i protokollen, och Adria hade egentligen högst poäng i sin klass, och hade således vunnit en första plats! Snacka om att jag var chockad. Och jag blev inte mindre chockad när hon sedan kammar hem Bästa Senior och som det inte var nog blev hon även BIM!

Så det var minst sagt en överväldigande dag för oss!

Sen packad evi ihop oss och som vanligt var vi sist med att ge oss iväg. Hemfärd i kolmörke roch regn, felkörningar och omledning av vägen ut i skogen pga olycka till trotts var vi ändå hemma och i säng vid halv 4… då had ejag varit vaken i 46 timmar

Idag e vi alla helt slut, illrarna glada över att vara hemma.. och bilen står fortfarande fullpackad…helt klart ett fall av "vi tar det imorgon"…

Som vanligt glömde vi i stort sett av att kameran var med, så det blev verkligen inte många bilder..

sarae
0

Söte mysige Phoenix med sitt hjärta…

sarae
0
sarae
0
sarae
0
sarae
0

Teasel med matte Marianne (mayflowerferrets)

sarae
0

och så här trötta var vi….

sarae
0
Sara
0

Grattis!

Sara

JossanH
0

Grattis till priserna! Var det mycket folk (och illrar) som var där??

Sajtvärd på Iller.ifokus

FerretCrow
0

grattis till er =)

sarae
0

#9 tror det var ca 237 illrar var där, och en hel drös med folk :)

ferretgirl
0

STORT GRATTIS till dom fina priset. Vet hur trött du är, vi brukar också köra över degen när vi kör på utställning, sist var Änglailler förra hösten i Skövde. Då gick vi också upp vid 02 tiden på natten, och som du har jag svårt att somna kvällen innan. Tror kl var ca 21:00 när jag la mig, men var sen uppe minst en gång/timme, sen tog det mig minst 30-45 min innan man kunde somna, så när kl var ca 01:30 gick jag upp. Det skulle tusan ligga och vända och vrida sig och inte kunna somna ordentligt, även dom illrarna jag skulle ha med upp var på helspänn hela tiden tills jag satte dom i transporten. Jag får väl snart mail från Saraswatis ägare, hon skulle dit med henne, så jag hoppas det har gått bra där uppe för dom.

sarae
0

#12 Både Saraswati och Parvati var med på utställningen :) Kommer ihåg att parvati gick upp emot aylen i ombedömningen

JossanH
0

#11 oj så pass. Trodde på lite färre pga det "nya viruset" :) Kul med lite utmaning på utställningsdagen och ett extra grattis till priserna om det var så många deltagande illrar :P

Sajtvärd på Iller.ifokus

JossanH
0

Förresten- när får man se bilder på självaste BIM-tagaren då??? :P

Sajtvärd på Iller.ifokus

Aviendha
0

Jag var ju den som fått mest sömn, men jag är undrar fortfarande vart bulan är efter den tretums träplankan som måste slagit mig i bakhuvudet för jag är helt omtöcknad än ;)

Vill passa på att utropa ett stort GRATTIS till alla de fina priser som vackra illrar kammade hem, förutom Adria och Aylen då förstås :)

Här togs inga priser men jag är riktigt stolt över Phoenix ändå, han fick rätt skapliga poäng och låg inte alltför långt ifrån priserna och det är ju en stor klass han går i.

Utställningen var välorganiserad och allt flöt på bra, förutom där vid bedömningarna där förvirringen var total med felräkningarna :P

Phoenix som för en gångs skull har en fantastisk päls!

Aviendha
0

Några av de selsmycken vi hade med

Aviendha
0

Hanna tog även hon en vända i valphagen.

Aviendha
0

Phoenix tyckte nog att det var den bästa sovkamraten av de tre som vart där, som ni ser så kröp han närmare och närmare, eller så var han bara ute efter kudden! :P

sarae
0

# 15 det kommer … så fort jag vaknar till liv, och adria pratatmed sin manager opm en eventuell fotosession,… ni anar inte hur dryg  (drygare)hon blivit sen gårdagen…. senast för en kvar sedan krävde hon att hennes kyckling skulle serveras kroppstempererad, marinerad i nötblod i hennes pokal :s

JossanH
0

#20 hahahaha, inte mer än rätt :D

#18 så jäkla gulligt :)

Sajtvärd på Iller.ifokus

Aviendha
0

#21 Visst är de? :) Vi konstaterade väl som så att mina barn var enklast att sova hos och de betedde sig lika bra som jag tränat dem, dvs superbt som sovkamrater - de stör inte sovande tant :P

UlrikaD
0

Supergrattis igen!

#20 Vad är du för dålig matte egentligen som nekar henne detta? Hade jag varit hon, hade jag krävt omplacering!Skrattande

sarae
0

#23 vem säger att jag nekade :P

klarsferrets
0

Grattis Sara eller rättare sagt ett stort grattis de de små 4 benta önskar vi 2 som 4 benta här nere

Gottfridsson
0

Grattis till dig och pälsarna :-)

elinn
0

Stort grattis till priserna sara och alla andra =)

Ni verkar haft en tuff men rolig helg =)

sarae
0

Nu har jag fått tillstånd av Adrias manager att fota henne… phuuuuh!

Och eftersom hennes uppfödare ville ha bilder av priserna, kommer det lite skrytbilder på tösen (aka skräcklan). Aylen är ute, så inga bilder på henne idag.

sarae
0
sarae
0
sarae
0
sarae
0

hehehehe hon är inte som hon ska helt klart :P

bond-bina
0

Jätte jätte grattis! Hon är helt klart värd sina priser.

UlrikaD
0

Supersöt! Älskar bilden i pokalen.

P.s Ayelen är inte alls ute, hon har flyttat ihop med Nolita ju.Flört

Gottfridsson
0

En riktigt stilig tösabit.

[HannahoHenrik]
0

Grattis igen Adria! Razz skickar en blöt puss till sin kära mor

sarae
0

Adria tackar så mycket!

#37 Adria fräser glatt tillbaka, till sin, enligt henne, ohängda son (han tuggar ju inte knogar som hon!)

[HannahoHenrik]
0

Haha, jag ska hälsa honom det o se vad han säger ;)