Yvig svans
Jag undrar varför Lillys svans blir jätteyvig och spretig ibland? Jag stod i köket och höll på och hon var kring mina fötter. Rätt som det var när jag tittade på henne hade hon yvat upp svansen. Är det för att hon är rädd? Jag kan ha skramlat med någon kastrull elle så. Hon gör sådär när vi är ute och går också. Varje gång.
Någon som har en förklaring?
Flasksvansborste brukar vi kalla det :)
Dom puffar upp svansen när dom blir rädda/skrämda, exhalterade eller arga. Det är en mkt lustig syn ;)
Jaha, men vad märkligt.
Idag har hon gjort det två gånger. En gång när hon utforskade hallen för sexhundrafemtinionde gången (hon blev inte skrämd) och en gång i köket alldeles nyss.
Är det ovanligt att dom gör så? Jag tycker jag har sett det en del sedan hon kom hit. Alltid när vi är ute får hon den så kallade flasksvansen =)
Det räcker med att det är en spännande doft så poff :) Det är inte speciellt ovanligt men det är mer vanligt förekommande hos yngre illrar som inte riktigt har upplevt "världen utanför" :)
Vid dörrspringor så sipprar det in lite luft hela tiden, och den är säkert fylld av trevliga dofter!
Både i kök och vid ytterdörren kan jag tänka mig att det är rätt så omväxlande med dofter, så det är ju inte så konstigt att det blir spännande 
_No way! Yes way!
Kan vara en konstig lukt också som hon har luktat första gången idag. Vet att mina reagerar på mina skor när jag har varit ute. Och då i 9 fall av 10 får dom diskborstesvans, vilket kan se rättså komiskt ut om man som vissa av mina hanar tappar det mesta av pälsen under sommaren på sina svansar. Dom har då några tussar som spretar åt olika håll.
#5 Hihi, jag kallar det för julgranssvans (som tappat alla barr…).
_No way! Yes way!
mina får tjock svans allt som oftast när vi är ute och går eller om jag har varit ute i spännande miljöer och gått.
Ibland får de tjock svans bara de blir lite uppretade eller sura. pegasus har en liten rolig grej han gör ofta samtidigt som han får tjock svans- då böjer han svansen i en ostbåge och går med svansen bredvid kroppen istället för bakom kroppen. Ser sjukt kul ut :)
Här ser man honom med svansen i sin båge, men han har inte tjock svans här, tror bågen kommer före burret på honom :)
Sajtvärd på Iller.ifokus