Bok tips!
I den här tråden skulle jag vilja se lite tips på bra iller böcker! Berätta gärna en snutt om vad de handlar om!
Först ut har vi klassikern Ferrets for Dummies och precis som titeln anger är det en bok med relativt grundläggande information, men mycket intressant även om vissa saker inte stämmer överens med hur vi här i sverige ser på illerhållning. Lite kul och intressant fakta….En bok man borde ha i bokhyllan, om inte för fakta innehållet så åtminstonne för kult faktorn!

Bra Sara, inte alls dumt av dig ,-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

åh, sara mitt minne är som en guldfisk, var hade du köpt den igen? måste ju bara ha en sådan bok =) ser nog bra ut om inte annat bland alla mina biografier, krim böcker och psykologi böcker =P
#2 den e faktiskt rätt kul…om inte annat så köp den för titelns skull ;) köpte min på www.adlibris.se sök på ferret så får du upp nästan ett;) 50-tal böcker om iller (på engelska). MÅÅÅÅÅNGA böcker jag vill ha ;)

hihi oki tackar, ska jag gå in o kolla sen när jag kommit hem ifrån plugget. =) ja, jag såg den ju hemma hos dig, ska gå å fråga på akademibokhandeln om dom kan ta in den med, brukar få rabatt där. (jag är en liten bok nörd med fför er som inte visste det =P )

HAHA var inne o kollade på sidan o hittade en liten avighet, kolla utgivningsåret: Utgiven: 200001 jag hoppas dom har skrivit fel, annars lär vi få vänta ett tag på boken, men i såfall så är det kul att dom i alla fall kommit så långt att dom fixat bokomslag och information om en bok som kommer skrivas om några ca tusen (?) år =P=P
nej då…de har skrivit rätt…de första 4 siffrorna är året…de andra två är månaden….;) Inte bara du som e boknörd! Jag ÄLSKAR böcker! läser allt, även gula sidorna i brist på annat ;)

haha oki, jag som e trög då =P åh vilken tur att jag inte e ensam då =P fast jag läser iofs inte gula sidorna =P

Nu har jag beställt Ferret for dummies. Kunde inte låta bli.. 
haha! grattis angelica, å välkommen till klubben hihi
Det bästa är att den e så billig på adlibris…när jag skulle köpa den förra året så kostade den över 200 kr på alla andra ställen! ;)
ingen mer som har lite bra tips? Jag e själv lite intresserad av Ferret Husbandry, Medicine and Surgery …är det någon som kanske har den eller har stött på dn?

jag vet en som har den. Hon säger att den är kanon-bra. Den kostar lite att köpa va?
mmm ca 670 kr…..men julen närmar sig ..hehe….få ta å pika mina nära å kära kanske? Men frågan är om det finns en nyare upplaga? Den som finns att köpa i sverige e från 2000…tror jag sett en från 2004 el nått någonstanns? Kan det stämma?

Ohh, Veronica bara måste komma in och skriva här. Jag älskar hennes illerboks bibliotek. Nära att låna också och större utbud än vanliga biblioteket. hihi
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
inga fler som har bra boktips? Är särskilt nyfiken på dem som handlar om typ hälsa och sjukdom….
Nu har jag beställt
- Ferret Husbandry, Medicine and Surgery
- Ferret Breeding: A Modern Scientific Approach
Den sista boken är faktikst utgiven augusti 2006! Så det ska bli kul med en "ny" bok!
Ingen mer som har bok tips?

Ferret Husbandry, Medicine and Surgery är faktiskt ganska bra. Har den inte själv men den finns i veterinärhögskolans biblotek. Tror du kommer tycka den är jätteintressant Sara
Ja ferret husbandry är verkligen kanon bra! såååå intressant!
jaha…då var jag bara tvungen att beställa en till bok då…Mycket för att den är publicerad 2006…. den här blev det i alla fall Find out about ferrets: The complete Guide to turning your ferret into the happiest, best-behaved and healthiets pet int the world.

För er som är intresserade av Lewingtons bok (Ferret Husbandry, Medicine and Surgery) så är boken under revidering. Den nya upplagan kommer ut nu 2007 (förmodligen i juli har jag hört preliminärt). Den är redan utannonserad i flera bokhandlar.
Så för den som är sugen på att köpa kan det vara värt att vänta några månader.
Detsamma gäller för övrigt Ferrets for Dummies. Kim sitter och skriver på nya upplagan som förhoppningsvis kommer ut inom en inte alltför avlägsen framtid.

här har jag hittat en sida där man kna beställa iller böker.
http://www.bokfynd.nu/cgi-bin/v2.0/www/xph-se.html?do=search_result&all=ferret&x=0&y=5
#18 är den bra då?
jag ha inte fått den ännu..den e lite försenad, men jag lovar att uppdatera när den kommer;)
Nu har jag fått hem Find out about ferrets: The complete Guide to turning your ferret into the happiest, best-behaved and healthiets pet int the world. Och första intrycker positivt, även om boken känns lite billig, A4 format, tunt papper och inga färgbilder. Så verkar innehållet vara bra. Bra bok för nybörjare skulle jag vilja säga.
.

synd det inte finns på svenska=(
#30 ju mer man läser på engelska desstå lättare blir det, men det tar ett tag att komma in i det..sen finns det ju massa bra översättningsprogram på nätet ;)

Underbart har fått ing pengar idag. och då jag ändå måste beställa en bok till skolan kan jag unnna mig en illerbok oxå :D Spara till födelsedagen eller öppna genast..? Får se vad jag klarar.. :P

Jag försöker hita en bok som innehåller lite beteendevetenskap för illrar, det e ju alltid kul om man vet varför dom gör på ett visst sätt.. så blir det ju lättare att träna som.
Finns det någon som är bättre eller står det typ samma i alla??
Spelar ingen roll att det e engelska..