Färgförändring!

Oj! Vilken skillnad.. Det var det värsta.
haha, ja herre gud vad dom ändrar sig ibland :) Lite mörkare blir väl Molly? Ser ut som att inte täckhåren vuxit ut helt på bilden? Dom är så lena och mjuka sådär i mellanläget!
Sajtvärd på Iller.ifokus
#3 Lena och mjuka? Närdå? Jag har nog missat ngt!!!! :O
#3 sämsk!!!

Precis, just nu leker hon sämskinn så hon är inte riktig klar än. Supermjuk och gosig i dagsläget.
#4 jag vet att jag har haft det så men nu- usch vilka sträva pälsar! Fäll klart!!!
Sajtvärd på Iller.ifokus
Det är som min Lilleman när han var liten/ungiller. När jag fick hem han var han en MultiColor tomte (han hade 5 färger i sin päls, svart, vitt, golden, grått och orange), men efter det den 3 fällningen så kunde jag inte hur gärna jag än ville kalla honom för en MC, då blev han först en brun tomte som blev ljusare och ljusare och till sist efter det att han skulle bli 3 år i december 04 så blev han till sist en väldigt ljus Silvertomte.
Sätter in ett foto på han här när han är ca 6-8 månade
#8 _svart, vitt, golden, grått och orange
_Dessa fäger finns ju tyvärr inte ens i Sverige. Skulle jag räkna med orange, gyllene, svart och grått som 4 olika färger vet jag en iller som varit en stark kandidat en vinter till MC då han hade lite vitt under hakan, var illorange på huvudet, hade svarta ben, gyllene underull på kroppen och såg nog allt lite grå ut vid masken… Men han var och förblev en vanlig viltfärgad. :)
Nyanser är en sak och färger en annan :)
Lilleman var för övrigt väldigt lik Dexter på sina färger, fast Dexter var lite mer åt pastellhållet på benen.. Visst kallas dessa fläckiga illrar för multicolor av endel människor, men det är för att de inte går att rakt av färgbestämma eller teckningsbestämma inte för att man delar in deras nyanser till fler färger :)
Dexter färgbenämdes dock endast (på alla utställningar jag var med honom) som pastelltomte med blaze eller senare, silvertomte.
Tyvärr är bilderna riktigt dåliga.. Men där han ligger på rygg kan man lätt se likheten med Lilleman..
Tror förövrigt inte det var såna färgskiftingar Ulrika var ute efter med tråden utan en sommar/vinter skiftning.. :P
Sajtvärd på Iller.ifokus

OT, men varför ligger hon på Nalle? Illertjejen här hemma brukar också lägga sig rätt på sin kompis, efter att de busat… fattar aldrig varför, är det ett uttryck för dominans eller vad är grejen? ^_^