Iller iFokus

Iller

Etiketterskötselbeteendeuppfostran
Läst 1329 ggr
Ceciliaolucifer
0

Han är ganska billig...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Han är så jävla söt, och exakt lika billig..

JossanH
0

Tror du man kan sälja honom i ett par med Triton??

Sajtvärd på Iller.ifokus

Loveferrets
0

hahahahaha se på trissor vilken ställning, fy va trångt o ligga där i hahaha

Faxlin
0

Åhh men Cilla han är ju underbar. Inte kan han vara billig.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

JossanH
0

#2 jag ska putta upp en hel tråd med störda burks-iller-bilder till dig :)

Sajtvärd på Iller.ifokus

Loveferrets
0

#4, Tack hahaha

Ceciliaolucifer
0

#1 Då tar det långt tid innan du blir av med Triton.

#3 Jo, det är han. Jag är så less på honom att jag inte vet vart jag ska ta mig till ibland. Rynkar på näsan

enbartmalin
0

Billig sa du!? :D  *vill ha vill ha vill ha*

Hälsningar Malin

Loveferrets
0

#6, äsch, inte kan du vara trött på den gullungen för han gör väl aldrig en fluga förnärTungan ute

Ceciliaolucifer
0

Hmm, han är inte så rolig :(

Han är så förbaskat envis så att jag packar väskan och flyttar snart. Han gör aldrig fel, är alltid bäst, händer det något så är det aldrig hans fel. Det är inte hans fel att alla andra illrar här i huset råkar vara där han vill vara, eller vill sova. Kommer det in nya leksaker så vet han att den bara är köpt till honom. Han vet att han är STÖRST här hemma och hävdar det högljutt och bestämt varje gång han är missnöjd med något. Han är så envis att han tror att det han gör ifrån sig själv hoppar in i lådan. När han leker så är det alltid av skadeglädje och på någonannans bekostnad. Sist jag fick en fin puss på kinden så fick jag det där lilla extra också, synd att jag inte ville ha en piercing just där.

Han har några bra egenskaper också, han är söt och liten, och äter därför inte så mkt.

Ceciliaolucifer
0

#8 Jag tror nog att jag försa mig i tidigare inlägg ;)

Loveferrets
0

#10, hahahahahaha se där…..världens underbaraste trots allt, jag dör av garv hahahha

sarae
0

Cilla, kan det vara möjligt att Han och Rickie är syskon???? Känner precis samma sak med honom, och i natt vann han t.om en enkel rätt in i köket. Jäkla elaka pest råtta!! Rickie är visserligen inte billig… det finns en möjlighet att t.om TJÄNA pengar om man tar honom mooooorrrrrrr

illernettan
0

Undrar om det inte finns lite plats kvar till två illrar extra Flört. Hm, köksingången går ju alltid att spärra av……äsch, hit med dom Flört

Hillbiörns illrar finns på Facebook.

enbartmalin
0

#13 Tsss, jag har paxat Bernard! :P

Hälsningar Malin

JossanH
0

Jag känner lite samma sak med SKit, men mer det där att han är störst bäst och vackrast om det kommer andra illrar hit, om det kommer andra människor hit eller om det kommer andra djur av annat slag hit!

Igår spenderade han ca 40 min på att bara gräva på dörren, släppte jag ut honom på verandan skakade han galler där… Plus att han jagar katten överallt nu för tiden! grrrrr

Sajtvärd på Iller.ifokus

Aviendha
0

#9 Liten i maten, det ska man inte förakta! ;)

torchi
0

Men så ni säger, Burton blir lite ledsen faktiskt när ni pratar så där om hans familj! Själv är han ju en liten ängel som fick Jill att känna sig mycket välkommen och "eftertraktad" här hos oss! Oskyldig *host*

HannaM
0
Ceciliaolucifer
0

#12 Usch, jag förstår precis vad du säger. :( jag är ruskigt less!

#13 Bernard nöjjer sig inte med avspärrningar, han SKA ha tillgång till hela huset/lägenheten. Sitta på avspärrade område är för vecklingar. Men iden är fruktansvärt lockande måste jag säga.

#15 Bernard har spenderat 1 ½ år nu med att gå och mucka och reta gallfebern på andra här hemma. Jag förstår inte hur han orkar. Skrikandes Han kan gå omkring och poppa stöddigt en hel kväll och spänna upp sig framför en jävla iller som ligger och sover i en puff!! När den drabbade illern ledsnar och går därifrån så hör man Bernards glädjerop långt ut på gatan i minst 1 tim.

#16 Näe ;) sen så är han inte höjdare på att hoppa heller. hehe

#17 Sorry Obestämd It´s the ugly truth!

#18 Säg att det där är en gammal bild, jag bli allvarligt deprimerad om du redan har julpyntat Skrattande

Nej men jag har konstant dåligt samvete av att jag mer eller mindre alltid är arg på honom. Jag försöker att ge honom det där lilla extra med godis, kel och prommenader men jag når inte fram till honom.  Jag funderar på om han kan bli älskad på ett sätt som han tycker om hos ngn annan Rynkar på näsan

LinaN
0

#18 julpynt redan!? *får panik och svimmar*

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

illernettan
0

#19 Negativ uppmärksamhet är lika god som positiv uppmärksamhet. Jag tänkte på detta att du alltid är arg på honom. Har du provat att negligera honom?

Men jag förstår dig. Har själv en liten ragata som retar gallfeber på grabbarna. Har precis beslutat mig för att nästa gång får dom klara sig själva.

torchi
0

#19: Jag förstår att du ledsnar om han aldrig ger sig, jag tror de flesta hade gett upp för länge sen. Den kan ju också ha blivit en ond cirkel att han känner av din irritation och därför fortsätter bråka? Det kan ju hända att Bernard skulle vara världens bästa ensamiller? Att han helt enkelt har noll talang för flockliv? En omplacering på prov åtminstone kunde kanske vara det bästa för alla inblandade?

Aviendha
0

#19 Fy vad trist att inte känna att man kommer ända fram! :( Jag vet att jag skulle ta det rätt personligt och känna enorm sorg över det hela.

HannaM
0

Nej jag har INTE julpyntat=p Den där bilden är från… ehm februari kanske, innan jag äntlgien slängde den där ljusstaken som alinda kastat i golvet så det inte fungerade längre.

illernettan
0

#14 Men jag kan ju inte ha två Ricky och båda är till min fasa pastell Flört.

Ceciliaolucifer
0

#21 Jag har provat att helt ignorera honom när han håller på och det ger den bästa effekten. Men hur länge då? fem minuter. Om inte annat kommer han svansandes och tittar på mig med sina stora ögonen som bara skriker "Matte älskar inte du mig lika mkt som dom andra barnen?" och då rullar mitt dåliga samvete igen, och igen, och igen.

Jag vet inte alls vad jag ska göra.

LinaN
0

#24 *puh* nu mår jag genast mycket bättre! ;)

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Ceciliaolucifer
0

#22 Visst kan de ha blivit en ond cirkel. Bernard går utmärkt överens med Hugo här hemma, och Napoleon för den delen också. Så det är personkemi mellan honom och främst Theo som är på låg nivå. Tidigare så har det aldrig varit problem med Bernard och andra illrar.

Jag skulle inte ha hjärta att omplacera, speciellt inte när han har Hugo och lilla Drutt. Men vet ärligt talat inte..

#23 Bernard är Bernz och han har alltid varit så här, så jag har inte att jämnföra med :( men envisa lilla rackare.

Aviendha
0

#28 Jag menade absolut inte att du har misslyckats! Såg nu att mitt tidigare inlägg lät lite fel, förlåt! Tror att de är precis som personer, vissa går inte att nå fram till på samma sätt som andra.

torchi
0

"28: Jo det är klart att det skulle svida i hjärtat att lämna ifrån sig sin älskling, men frågan du måste ställa dig är vad som är minst smärtsamt för alla i längden? Du och Theo måste ju får trivas också! Och Bernard verkar ju inte superharmonisk precis, även om han har vänner. Det jag menar är att det kan lika bra vara så att Bernard skulle trivas utmärkt som ensamiller även om han kommer bra överrens med vissa andra illrar. Det är ju viktigt att det du väljer att göra känns helt rätt, jag skriver bara hur jag hade resonerat.

torchi
0

Alltså jag försöker verkligen inte klanka ner om det kanske låter så, jag är helt övertygad om att du gör 110% för dina illrar. Men du låter lite uppgiven så jag försöker komma med något förslag och poängtera att man inte nödvändigtvis är kallhjärtad för att man omplacerar, det kan i vissa situationer vara det allra bästa.

JossanH
0

Skit gör som så att han springer efter den iller han har bestämt sig för att reta upp, och så är han den hack i häl och så fort den stannar så gör han små "reta upp" försök genom att slicka lite i nacken eller lägga tassen på ryggen på den andre…
Samma sak med oss (läs Kalle), när han har tråkigt förfäöljer han Kalle och bara hänger i benen på honom. Nu har Kalle lärt sig att han inte vill upp och mysa med honom utan bara bita honom i armen om han kör ner den…

mitt Ex kunde han ignorera tills det han satt sig eller lagt sig någonstans. Då var det bara att hoppa upp- bita i armen eller benet och fly därifrån.

Som tur är finns det en grej som inte Skit kan motstå! och det är massage! Det är det enda som gör att man inte känner så som du beskriver Cilla (har inte heller haft samma kontakt till Triton som med Dexter o pegasus) för då ligger han och bara njuter i knät. Ska väl nämna att av någon lustig anledning så är faktiskt Kalle den bästa på att ge Skit en uppskattad massage! Dom två har bättre kontakt än vad jag och Skit har, trots att Skit biter Kalle ibland men aldrig mig…

Tror många av dessa Ixid-illrar är väldigt speciella till sitt sätt. Tror inte att Bernad ser det som att du ger honom lite uppmärksamhet för även om du är arg och irriterad på honom så ser nog han det som att du ägnar massor med tid och känsler på just honom!…

Sajtvärd på Iller.ifokus

Aviendha
0

#32 Åh, Phoenix är helfrälst i massage, att ligga på rygg i hängerna när man gnuggar, och allra bäst är det om Janne ger honom det, även om han annars är ute efter att huga honom i fötterna så fort han bara får en liten chans medan han är en ängel mot mig. Underligt!

Faxlin
0

Cilla man behöver inte ha dåligt samvete om man omplacerar. Det kan kanske vara så att det hänger på personkemin och att det dåskulle göra honom lyckligare att vara någon annanstans. Det är dock ett tungt beslut att ta. Men oavsett vart ens vägar bär en måste man sätta djurets bästa först. Och det vet jag att du gör. Lyssna på ditt eget hjärta och tankar så vet du vad som är rätt.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

sarae
0

#19 känner precis som du…. Rickie beteer sig likadant. Rickie har alltid varit omöjlig att nå fram till. Han har aldrig knutit an till en enda människa, oavsett hur mkt tid jag lagt ner på honom. han hade det inte bra som valp, och litad einte på någon… och det beteendet fortsätter han med 3 år senare. Det har funkat bra här eftersom han har trivits så bra i sin grupp, men det börjad ebli lite skakigt när molle försvann i juni, och nu när Stitch sen gick bort är han helt hopplös. Han blir pestigare och pestigare mot de andra här hemma, han leker inte längre, enda gång han är vaken är när någon annan är det (helst aylen) så att han kan spöa denne. i övrigt sover han. Eftersom han är som han är blir han inte lyckligare över att jag engagerar mig i honom heller, känns mest som att ha föraktar mig, eller ja ser mig som ovärdig hans sällskap… riktigt frustrerande. inte helelr blir det bättre, precis som du säger att man mest går runt och är arg på dem heller. Just nu känns det som att Rickie tar ut den frustration han känner gentemot mig, på aylen, för att få en reaktion från mig.

JossanH
0

hmmm, om jag nu blir ensam kvar med Skit då Pez antagligen inte kommer leva så jättelänge till vad gör jag då? Får väl ta hem Rickie och Bernad så kan dom gå runt och mopsa varandra…

Sajtvärd på Iller.ifokus

sarae
0

#36 hahahaha why not :P Fast då hade du nog blivit gråhåring bra mycket i förväg

JossanH
0

#37 sa jag att jag har ett hönshus som nu är illersäkrat?? :P

Sajtvärd på Iller.ifokus

sarae
0
illerjens
0

Han måste kosta mycket :D

Loveferrets
0

Förstår att det är jobbigt för dig, tyvärr har jag inga bra råd at komma med, jag hoppas det ordnar sig till det bästa för samtliga inblandade.

Ceciliaolucifer
0

#30 Jag kä

#32 Bernard är ingen iller som vill ligga i knäet och mysa. Det har hänt några få tillfällen. Enda gången man myser med hnm är när man går omkring och bär på honom. Eller när man tar honom när han ligger och sover och lägger honom brevid mig i sängen när jag ska sova (vanskligt, under täcket blir det AJAJ).

Ja, dessa ixid illrar alltså..

#34 Ibland måste man ta ett sånt beslut och man ska inte ha dåligt samvete över det. Men jag känner ändå att sålänge han trivs och mår bra så får jag fint räta in mig i ledet. Jag valde ändå honom.

#35 Mm, jag har ändå haft Bernz som valp och jag undrar nu varför jag valde den valp som högg sig fast i tummen på mig.

#40 Inte mkt, men mer nu än igår :)

#41 Ingen fara :)

JossanH
0

#42 Skit älskar när Kalle går runt med honom på axeln eller lägger honom som en nackkudde runt nacken :) Bara att han får förlja med och hålla uppsikt över allt som sker runt omkring honom!

Sajtvärd på Iller.ifokus

Ceciliaolucifer
0

#43 Man kanske skulle göra en kudde av honom då?

JossanH
0

#44 mYcket bättre när han nu är en bra värmekudde i sig själv.

Men kanske ett tips till Bernad- om det inte är så att han är en ansiktsbitare- att gå och bära runt på honom eller ha honom på axeln. Kalle har börjat med det detta år så Skit är ganska nylärd.

Sajtvärd på Iller.ifokus

Sarah
0

Valt och valt… har man en som förstör stämningen i hela familjen.. ala celadon :) och det pågår i 1½ år då kanske man gör bäst för alla att omplacers.