Melker dålig
Som om det inte räckte med att Funny vandrade vidare igår så har Melker blivit sjuk under natten.
Han ville inte ha godis i morse och spydde vitt skum. Inne i deras rum såg jag flera mkt lösa bajsar.
De andra mår finfint så det är nog Melker som bajsat dåligt också.
Han vill inte äta och inte dricka men har fått i honom 5-6 milliliter vatten. Han är tröttare men inte apatisk på något sätt men han känns ändå lite uttorkad fast inte akut så vi ska iväg till veterinären kl 13,30 för uppvätskning och koll.
Jag tror inte han har ätit nått olämpligt utan snarare kanske det är en hårboll eller nån magsjuka.
Nu bor han i köket så jag kan hålla koll på honom och har inte bajsat sedan kl 11 minst.
Sara

Nejmen lilla gubben :( Hoppas att det ar nagot som gar over snart sa att du slipper spendera mer tid hos vetrinaren :(
// Amanda

Men åååh, har du inte haft tillräckligt nu?
Jo, det är verkligen tillräckligt nu! 
Melker får stanna över natten och de ger honom vätska under huden i nacken.
Veterinären tyckte hon kände något i buken och han reagerade när hon klämde där. Så de ska göra en kontraströntgen så får vi se vad den tillkännager.
Precis innan vi gick så bajsade han och det var bara vätska med lite färg ljusbrunt/grönt i.
Sara
Åhhh, jag håller verkligen tummen för er.
Hillbiörns illrar finns på Facebook.
Men oj! är det så pass! Hoppas, hoppas han blir bättre och atthan får ur sig vad det nu är han har i magen!
Sajtvärd på Iller.ifokus
Åh :( säger som alla andra, fy sjutton!!
Det är jobbigt när man har djur som en efter en blir sjuka, det tar aldrig slut. På samma sätt som det var här hemma med Theo och Hugo.
Skönt att dom behöll honom så att man är på den säkra sidan.
Håller tassar och tår för er!
Spräckte det här budgeten för viking nu? :(
Jag ringde nyss till veterinären och de sa att han mådde förhållandevis bra men det var inte behandlande veterinär så jag fick inga svar.
Jag ska inte på Viking i år så nej, det gjorde det inte. Men nu vet jag iaf vad jag ska använda Funnys livförsäkringspengar till.
Det kändes inte som några roliga pengar att använda så det passar väl egentligen utmärkt att använda dem till en veterinärräkning.
Sara
#7 verkligen, tycker det låter jättebra att använda de pengarna för att Melker ska må bra.
Sajtvärd på Iller.ifokus
Hur går det?
Jag ringde kl 13, orkade inte vänta på att de skulle ringa mig, och pratade med veterinären. Melker har fortfarande diarré men får vätska så han är relativt pigg och inte uttorkad.
Kontraströntgen visade ingenting så det är inget stopp. *Phu* Men då veterinären tyckte hon kände nått så frågade jag efter ett ultraljud men de har ingen som kunde läsa av det så blir han inte bättre tills i morgon så åker jag ner till Blå stjärnan med honom för ultraljud. Är livrädd för att det är cancer!
Jag borde ha åkt ner direkt till Blå stjärnan istället för att söka här. *Slår huvudet i väggen upprepade gånger.*
Sara
Inte slå huvuvdet i väggen, du är en underbar illerägare!
Vi håller alla tummar, tassar och tår vi kan här hemma.
_No way! Yes way!
#10 Akta för att slå huvudet i väggen för många gånger. Kan ge allvarlig skallebäng och du kan väcka di små i väggen
.
Slå inte på dig själv, Sara. Var snäll emot dig själv. Vill du att jag ringer?
Veterinären ringde nu och sa att hon ville öppna honom direkt pga att han inte blev bättre och att hon känner något. Hon är orolig över att det är något i magen även om kontraströntgen var bra.
Nettan, jag vill inte hålla telefonlinjen upptagen men jag kanske ringer ikväll beroende på hur det går. Hon skulle ringa mig så fort det var färdigt.
Sara
#13 Då ska jag hålla min linje öppen. Ring du bara……får bli ett kort samtal med Anders.

Hoppas att operationen gar bra! Vet hur det kanns att sitta och vanta pa ett telefonsamtal :(
// Amanda
Har precis pratat med Sara och det har inte gått bra. Melkers mage var full av cancer, om jag förstod Sara rätt så var det lymfom. Vetten lät honom somna på operationsbordet.
Sara har bett mig att skriva för henne för hon orkar inte själv. Hon kommer inte att skriva något på ett par dar.
Mina tankar….alltså, jag har inte ord för detta själv…..

åh nej…. jag finner verkligen inte ord…. det här var bara för mycket!
Beklagar så :(
Det här är för mycket. Nej jag vet inte vad jag ska säga. Nu får det vara nog, och hoppas det kommer en massa bra saker istället 
_No way! Yes way!

Usch vad jobbigt for henne! :( Nastan samma som Lotta hade da :(
// Amanda
Men åh, att de fina änglarna inte ska få leva.
Jag miste själv min älskade Skogkattpojke natten mot Valborg. Det gör så ont! Jag förstår om du inte orkar vara här inne, Sara, på några dagar. Jag gjorde ingenting annat än grät i mer än en veckas tid konstant efter jag miste Saffran.
*styrkekramar till dig Sara*
Vila I Frid, Melker!
Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else
Men allt på en gång… Stackars stackars
Det är då inte alltid rättvist..
Sajtvärd på Iller.ifokus
Nej nej nej nej, men stackars Sara , fan, VARFÖR VARFÖR , usch nu lipar jag, förstår verkligen att hon inte orkar vara här på ett tag nu men hälsa henne från oss alla här illernettan och säg att vi tänker på henne, sist men ej minst, jag beklagar innerligt..
Miljoner kramar..

Men Sara gumman. Det här var fruktansvärt. Lider så med dig. Du hade fullt med sorg ändå redan. Det här är bara orättvist.
Sänder massor med kramar och tänker på dig i din svåra stund.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

men fy. att ödet ska drabba dig så hårt. beklgar
Det är verkligen tragiskt. Jag märkte inga symptom innan, det sa bara pang så blev han dålig natten efter Funny gick bort. Det var tom samma sjukdom, lymfom, som satt sig på samma ställe.
Jag sa åt veterinären att hon skulle ta bort honom på operationsbordet om orsaken var inoperabel och han inte kunde ha livskvalitét igen.
Operationen visade sig att lymfknutorna runt hela tarmpaketet var stora och han skulle inte bli bättre, så han fick somna in under narkosen.
Det som gör så himla ont är han var drygt 3 år och jag fick bara ha honom hos mig i drygt ett år. Jag var sjätte hemmet om man räknar med uppfödaren.
Det gör så ont att jag inte kunde säga hej då. Sista dygnet fick han tillbringa ensam i en bur hos veterinären. Jag trodde ju att han skulle komma hem idag eller i morgon igen. Jag önskar att de hade öppnat honom redan igår så han slapp sitta ensam. 
Jag saknar hans bekymrade blick, hans svajande fotomodellsgång (han var så lång), hans timontiggarstil, hans snarkningar, hans underbara huggtänder som hela tiden stack fram, när han låg på rygg och höll fast mina fingrar med framtassarna när jag hade killat honom på magen, hans gos och när jag ser hans puffar så gör det så ont, så ont, speciellt den vinröda puffen älskade han. Jag kommer nog att ta med den in i sängen inatt.
Det är så tomt här utan Funny och Melker. Jag har tre underbara illrar till men gud vad jag saknar dem. 

Sara

Förstår att det måste kännas otroligt tomt. Är illa nog att förlora en vän, men två med så kort mellanrum är helt omänskligt.
Beklagar verkligen sorgen över båda två!
#25 så fort allt kan ändras… :(
Sajtvärd på Iller.ifokus
Men gumman, fy va jag lider med dig o du det ÄR okej att sörja, det är okej att sova med deras puffar eller dyl, även om du haft 711 illrar till så gör inte de sorgen minrde för de, man älskar ju alla lika mycke så klart det är tragiskt. men försök o släpp ut allt du känner, tusen kramar.

förstår att det är otroligt tungt. vart kom han ifrån? vore kanske bra att veta för dom som har släktingar. svara på detta då du känner att du orkar.
Åhnej!
Att förlora Funny är tillräckligt hårt för att det ska räcka och bli över på ett bra tag, men inte en till! Stackare, jag beklagar verkligen din dubbla och enorma sorg. *Kram*
Paulina
Ååh :( men det var starkt gjort av dig Sara som lät honom somna in på en gång. Många blir så chockade över ett sånt besked att dom inte kan ta beslut.
Jag tänker på er innerligt :( Lymfom är en hemsk hemsk sjukdom.
Tack alla.
Jag har inga papper på honom, vet bara att han antagligen är bror med Frallan.
Sara