Illervalpar kvar
2 albino (1 hona och 1 hane) u. Pyret (viltfärgad).
4 viltfärgade (2 honor och 2 hanar) u. Vebjörg (viltfärgad, u.Pyret / e.Tjelvar).
Pappa till valparna är Malebo (viltfärgad), samma hane som jag använde 2008.
Alla valparna kommer att medverka i en planerad filminspelning. Inspelningen är planerad att ske då valparna är mellan 10 och 12 veckor gamla.
Valparna kan flytta till nya hem i slutet av augusti. Ev. kan några av valparna hämtas tidigare.
Pris: 3000:-SE
Bankens insättningsavi är köparens kvitto. Sker betalning kontant skrivs kvitto.
För valpar till andra länder gäller: Växlingskursen vid inbetalningsdagen/återbetalningsdagen + bankavgifter i båda länderna. Bankavgifter för båda länderna betalas av den som gör inbetalningen.
Valp skall fullbetalas enl. överenskommelse. Sker ej betalning, lämnas valpen ej över och inbetalt belopp återbetalas ej.
Köpekontrakt skrivs vid ägarbytet.
Kan en bokad valp pga skada eller dödsfall ej levereras och ersättningsvalp ej finnes, återbetalas hela den summa köparen har inbetalt.
Jag (Guteillern) har inte möjlighet att svara på frågor i tråden. Är du intresserad av en valp, kontakta mig via mail: ammi.gottfridsson@gmail.com
Glöm EJ att berätta om dig själv! Mail i stil med "jag vill ha en illervalp. MVH XX", "har du/finns det valpar kvar. MVH XX" kommer inte att besvaras.
//Ammi
Photo & filmclip: http://s567.photobucket.com/albums/ss117/GottfridssonAmmi/
Lite mer info:
Försäkring: Agria Djurförsäkringar, Sverige: Veterinärvård och Livförsäkring (3000SE)
Försäkringen gäller tills valpen levereras och kan (inom Sverige) överföras till valpköparen utan karenstid. För övriga länder, där det är möjligt att teckna försäkring, gäller det aktuella försäkringsbolagets regler.
Veterinärtider (B = tiden är bokad) och andra viktiga tider:
2 juli Chipmärktes valparna
B 6 aug. Febrivac-D (valpsjuka) + Pass för sällskapsdjur
B 20 aug. Rabies (besiktning av valpar till Sverige och Norge, samt vissa EU länder. Förutsatt att inspelningarna beräknas klara, så att valparna kan levereras inom 1 vecka.)
B 27 aug. Besiktning av valpar (EU och övriga länder), som ej behöver antikroppstest för rabies
10 sep. Ev. Antikroppstest (rabies) + besiktning av godkända valpar (omvacc. av valpar med för lite antikroppar)
mvh //Ammi
Åsa…jag kom inte ihåg lösenordet för Guteillern och den mail som infot skickas till upphörde när jag flyttade för några år sedan. Så jag loggade ett nytt medlemsnamn…Killarna kan ta bort Guteillern från medlemmar.
Kram
Ammi och alla pälsarna

Är man ute efter en seriös uppfödare som alltid ställer upp, svarar på frågor och är intresserad av illrarna som sålts så kan jag inte annat än rekomendera att köpa härifrån. Jag har Belsebub från 2007 och omplaceringen Elliott född 2004 från Ammi och har jättebra support därifrån.
Såg att jag missat att göra länkarna aktiva :-/
Är du intresserad av en valp, kontakta mig via mail: ammi.gottfridsson@gmail.com
När jag har möjlighet, kommer jag att logga in.
Må gott
//Ammi
Kan bara instämma med #3
Bogey är från kullen mellan Pyret och Malebo 2008
och till sist men inte minst :-) Warbird, en viltfärgad tjej.
Är du intresserad av en valp, kontakta mig via mail: ammi.gottfridsson@gmail.com
På måndag reser Hot Puls iväg.
Filminspelningarna har dragit ut på tiden, ljus och väder måste vara det rätta om bilderna ska kunna klippas ihop med förra årets tagningar. De sista tagningarna hoppas vi klara av denna månad, men nu reser valparna vartefter de hittar sina nya hem.
Några av de 5 valpar som är kvar, ska få följa med till Viking Ildern, om dom inte hittat hem innan dess.
Av någon anledning föll jag för Divine 
Jag kan bara instämma med HannaM och Bogey, Ammi sålde Chade till mig och det var många kringelkrokar i den historien inan han hamnade hos henne men hon fanns och ställde upp och lyssnade de få gångerna jag väl ringde. Precis så som jag vill ha en uppfödare, och detta trots att det inte var hennes valp från början :)
Paulina
puttar lite då valpar finns kvar 
Hillbiörns illrar finns på Facebook.

oxå himla nöjd med bubs från ammi ;) kram på dig
och femte är … Shadow
Mailadress till mig, så att de som ev. är intresserade inte behöver scrolla, är ammi.gottfridsson@gmail.com
Goa och mysiga är dom alla, lika goa som Hill Billy.
Jag stannade några dagar hos Hill Billy (numera Spike), när jag lämnade honom. Spike kom upp i soffan varje kväll när jag lagt mig för lite bus och att kittla mig under fötterna. På morgonen kom han upp och väckte mig med pussar :-)
Åsa eller någon av medarbetarna,
Skulle uppskatta om någon av er gick in och tog bort 6an i rubriken. Det är onödigt att antalet står med, då det förändrar sig.
Tack på förhand
Ammi
#21: Jag fixar det. =)
Mvh Madde // Medarbetare
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.
LillMickis, här är tråden. Lycka till 
Hillbiörns illrar finns på Facebook.
#24, så söt
En liten uppdatering då det fortfarande finns valpar kvar.
3 viltfärgade
- Strikelight, hane
- Shadow, hane
- Hot Puls, hona
2 albino
- Divine, hona
- Zing, hane
Nu är de små liven hela 16 veckor.
Senaste bilderna hittar ni här
http://s567.photobucket.com/albums/ss117/GottfridssonAmmi/
Nya bilder ska dessutom vara på gång, enligt utsago
Uppfödaren kan med fördel nås via e-post: ammi.gottfridsson@gmail.com
Putteliput för dessa genomtrevliga valpar som får Bogey att framstå som ett bitmonster.
Senaste bilden på valpisarna, klicka för zoom
[](http://s567.photobucket.com/albums/ss117/GottfridssonAmmi/Photo Kits 2009/?action=view¤t=20090917029.jpg&newest=1)
Putteliputt igen då, eftersom det finns valpisar kvar.

Vart finns valparna?

#30 På Gotland men det brukar inte vara något problem att få dom till fastlandet om man pratar med Ammi.

Jätte söta valpar :) Vill ha!
Dom är allihopa mycket snälla och lämpliga som första iller.
Ingen av de valpar som flyttat, har testat sina ägare med tänderna. Inte heller har någon av dom testat oss med tänderna. Lådträning behöver dom, precis som alla andra valpar.
Putteliput, för det finns fortfarande valpar kvar.
vad svårt många verkar ha för att få sålt på valparna i år.
Hoppas dom hittar nya hem snart!
Sajtvärd på Iller.ifokus
Putt igen då
Hej! Jag förstod inte riktigt? Ingår allt detta i priset, dvs. 3000 kronor?
Veterinärtider (B = tiden är bokad) och andra viktiga tider:
2 juli Chipmärktes valparna
B 6 aug. Febrivac-D (valpsjuka) + Pass för sällskapsdjur
B 20 aug. Rabies (besiktning av valpar till Sverige och Norge, samt vissa EU länder. Förutsatt att inspelningarna beräknas klara, så att valparna kan levereras inom 1 vecka.)
B 27 aug. Besiktning av valpar (EU och övriga länder), som ej behöver antikroppstest för rabies
10 sep. Ev. Antikroppstest (rabies) + besiktning av godkända valpar (omvacc. av valpar med för lite antikroppar)

I priset ingår alla veterinärbesök som är nödvändiga=)
Jo, men jag menade om allt som stod uppradat ingår? Pass till exempel? Jag reser mycket mellan Danmark och Sverige så om pass ingår i priset är det ju bra! :)
Du kan ju alltid maila för att få säkra svar :)
Sajtvärd på Iller.ifokus

ja pass ingår=)
Åhhh. Hade jag bara haft en lite bättre inkomst… Vill ha en iller!!!! :D Dom är underbart fina.
Jag gillade divine väldigt mycket! Vill gärna ha en iller… Synd att det inte går så bra i mitt fall :/
Lycka till med letandet, hoppas alla får bra hem!
-Ceel
Hej på er, visst håller jag med om att dom är fina :-) Det ska komma nytagna bilder (13/10), gänget har ju vuxit sedan jag la upp bilder sist. Bilderna måste bearbetas först, vilket det tyvärr inte funnits tid till ännu :-( Ska försöka hinna med dom idag.
Shadow är reserverad och kommer kanske att flytta till ett nytt hem. Sedan kan det eventuellt vara två till som har hem på gång, men det är långt ifrån klart ännu.
Ammi
#49 Vilka är det som finns kvar?? är sugen på en viltfägad

#50 Skulle inte du ha Sushi?
#51 vi söker illrar lite överallt, vi har träffats hennes wilma och det gick väl sådär, så vi ska testa igen. Fungerar inte det så kollar vi runt om det finns andra illrar då vi vill ha en till för att mercedez inet ska vara så ensam när vi inte är hemma.

#52 Fick intrycket av att det var bestämt med Wilma. Missuppfattning från min sida bara.
Är du intresserad av att köpa någon av dom, kan du maila mig på ammi.gottfridsson@gmail.com Glöm EJ att berätta om dig själv!
De foton som jag lagt upp nu och en del andra kommer att läggas upp på Photo & filmclip: http://s567.photobucket.com/albums/ss117/GottfridssonAmmi/ under morgondagen.
Sköt om er allihopa :-)
Ammi
53: okej jo det är väl antagligen meningen att vi ska ta henne om dom går ihop
Kan Sajtvärd eller Medarbetare vara vänliga att ändra fetskriften i #60 som normal eller ta bort inlägget.
Tack på förhand.
Ammi
---------------------------------------
becka89…min mailadress finns i inlägget, är du intresserad så maila mig.
Ammi
61: Yes då är det fixat.
Mvh Madde // Medarbetare
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.
Tack Madde, ha det bra :-) //Ammi
Jag har flyttat de senaste bilderna på valparna till en ny tråd, [Illervalpar (ungdjur) födda 25 & 26 maj.](Illervalpar (ungdjur) födda 25 & 26 maj.) Nu blir det mindre för er att scrolla :-)
Hälsningar
Ammi