Iller iFokus

Iller

Etiketterfärgpälsteckning
Läst 715 ggr
Sinja
0

Teckning.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag är VÄLDIGT fundersam över min Sinja. VAD ÄR HON?? som vissa vet så har ju Sinja en mörk rand runt svansen. JAg har pratat med en annan illerägare som har en iller som ser nästan likdan ut som Sinja, hennes iller var enligt en domare silver. Sen fick jag hör nåt om att det såg ut som Sinja hade Rubin eyes tror ja det hette, någon som vet mer vad det innebär? Jo man hör ju nästan på namnet men nåt annat kanske?  Om det ska vara en Dew så får det väl inte vara nåt annat hårstår än vit??

-eM-
0

Bourdeaux(eller hur det nu stavas) färgade ögon det betyder att dom är röda på djupet. Om du titar i ett visst ljus så ser du det och ofta om man tar kort på såna illrar så får dom lysande röda ögon.

Sinja
0

Ja, vi tittade i lampan o det såg ut som om hon hade vinröda ögon.

NosFeratu
0

Supersöt är hon! :)

Sinja
0

#3 Tack så mycket :)

Alwyn
0

Ja, hon e som en liten sockerbit, precis som Tindra

Sinja
0

#5 ja dom e så sööta så. Men om man skulle ställa ut henne, vad ska man ställa ut henne som?? Fundersam

Robinsnel
0

iller! ne jag har faktiskt ingen aning.. hon ser ju ut som en albino, men med lite färgad svans. Måsta va en mkt ovanlig teckning.

JossanH
0

det ser helt enkelt ut som att hon är en silvertomte- men en väldigt, väldigt ljus sådan så allt du har kvar av färgen är det lilla mörka på svansen. i vässa länder skulle hon kallas DEW, men här skulle hon nog ställas som en ljus silver… lite beroende på vad domaren dömer efter för standard.

De vinröda eller bourdeaux-färgade ögonen finner man ju oftast på pasteller eller tomtar av något slag. därav tror jag att hon är en blekt/ljus silvertomte som därför bara ser vit ut nu.

Så som sagt, du kan nog kalla henne för en vit iller med silversvans en ljus silver eller en DEW… Lite vad du tycker anser jag!

hoppas jag har skrivit så att någon förstår hehe!

#1 ser hon inte ut som din tadashi minsann??

Sajtvärd på Iller.ifokus

Sinja
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#7 Albino tror ja inte att hon är för röda ögon så har hon inte, Det är mer när man lyser på ögonen med en lampa, IBLAND  på nått foto men inte ofta.

#8 Jag förstår :)! Men det är så svårt när man inte vet vad man ska säga att hon e. Glad Eftersom ja inte vatt p utställning så  vet ja ju inte så, men ja tror ju att man ska ange illerns teckning o hur gör ja då när ja inte vet hehe!!

Jag har hört några som har sagt " men det liknar ju …." Lite kul för ja vet aldrig vilka dessa illrar e.

Sara
0

Ibland kan en iller gå i olika klasser beroende på vilken klass domaren tror de får bäst poäng i. Ex min Bilbo är vildfärgad men har haklapp och vitt under tassarna. Ett år gick han under bruna tomtar och ett år under bara bruna. Ibland kan de gå i olika klasser beroende på årstid för de ändrar färg med pälsbytena.

Jag skulle gissa på att din Sinja går under silver, eftersom hon nog skulle få minus i en DEW klass pga det mörka på svansen. Men jag är inte helt säker.

Albino är hon definitivt inte eftersom hon har en viss pigmentering. Albinos är helt vita och har klarröda ögon eftersom det inte finns pigment i dem heller. Så har jag fått lära mig men det kanske finns andra synsätt numera.. Det kan ändras så snabbt att man inte hänger med ibland. FundersamGlad

Sara

JossanH
0

#10 tycker du fick ihop det fint där!

#9 oftast är det inga som helst problem att maila bild till den person som anordnar utsällningen för att få hjälp med i vilken klass hon ska ställas i! jag hade nog placerat henne i en silverklass iaf.

Sajtvärd på Iller.ifokus

Sinja
0

#10 Ja det har ja med fått lära mig Skrattande, albino har ja inte trott hon va efter som hon inte har dom där röda ögonen.  och då svansen som är grå.

Bra att höra vad alla andra tycker hon är, för ja har ingen aning!!! Uhh känns lite frustrerande .Fundersam

Sara
0

# 11 Tackar! Det händer inte så ofta. Flört

Alla mina 11 illrar har varit viltfärgade så jag är inte helt säker på att färgbedömningar men däremot har jag varit frambärare på en hel del utställningar och då får man se (och känna på Flört) mååånga fina illrar. Det lär man sig en hel del på faktiskt.

Sara

Sinja
0

#11 oki, det visste ja inte, ha du har lärt mig nåt nytt :D Men vad bra!

Sinja
0

*puttar* kasnke nån annan som ser vad hon e?