MIn gammeltant
Äldst i gänget när numera Buffy, på dryga 5 år. En mycket speciell dam som har få nöjen här i livet. Hon har trotts envetna försök från mig i många år bara ätit torrfoder. För ett år sedan hade vi en breakthrough när jag plötsligt ertappade henne med en köttbit i munnen (hon förnekar så klart), men eftersom hon gått med stitch (som bara åt torrfoder), valde hon torrfoder över kött även om det erbjöds dagligen. Men numera serveras det endast kött här hemma, och den som verkar nöjdast är faktiskt Buffy! När maten serveras står hon parkerad vid skålen och bara äter och äter…
who could have guessed??

Ah, tanten har lärt sig. Måste vara mitt goda inflytande=P
Kanske borde göra ett nytt försök nu när de snart är bara fyra. Alla är friska så då gör det inget om torrisarna försvinner.
Vad är lättast att få dem att äta? Hur ofta ges?
Kan man ge dem i köket och låta dem vara där 1-2 timmar för att sedan ta bort maten och försöka igen på kvällen?
Sara
#5 vad som är lättast beror helt på illern. Och ja, jag har själv inte haft nån tur. Har bara själv lyckats få över 1 iller på kött, de andra har helt enkelt börjat äta självmant eller ätit det från start. Buffy och rickie smakade kött först efter at jag slutade försöka få dem till det, men i och med att 2 illrar i deras gäng gick på kött, så fanns det tillgängligt dagligen.
kycklingSkrov är det som mina börjat äta först, men det finns dem som föredrar hjärta, lever eller vingar i början.
Jag serverar mina illrar 1 gång per dygn, då får de sin dygns ranson. Men de flesta serverar maten 2 ggr per dag.
Det funkar ofta bra att stänga in dem när det är matdags, successivt vänjer ju illenr sig, och vet vad som gäller. Om jag skulle göra så med mina så skulle det nog inte funka så bra i början, men det är för att de inte är vana. Men det skulle säkert gå att vänja dem med tiden.
Ok. Ska försöka få tag i lite sånt där då.
Sara
#7 ingen fara! roligt att få se släkten! De var faktiskt lika!

här har vi oxå börjat med kött mer o mer då Amethist endast var van vid kyckling från sitt uppfödar ställe så letar ja nu efter mer. Men uppfödaren från Amethist har lovat att ställa upp o köra hem mat till dom 1 gång i månaden tills jag har blivit bättre.
Här serveveras de i köket och när Amethist har ättit färdigt då vill hon in i vardgas rummet fort som attan för hon ska torka sig om munnen på lek mattan hihi
Åhh, snutti Taff!
Paulina