Ferret Funhouse

Ohh, den såg ju störtmysig ut. en sådan måste jag höra med gubben om det går att bygga till mina.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Ja det såg riktigt trevligt ut för en iller.
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.
Hihi vilken grej :) Kan jag förstå om illrarna gillar att leka i..
Är man bara händig så går det säkert att göra en sån hemma..hmm hmm får vara snäll i påsk Åsa så kanske gubben din går med på att ta på sig snickarbyxorna 
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

Ja, det blir till att vara snäll, ruggigt snäll. Har ju precis tiggt åt mig en dator av honom och illervalp, så jag får nog fortsätta vara snäll. hihi
Audiatur et altera pars

Har gett gubben sovmorgon här hemma, undrar om det gör att han vill bygga mig en sådan skapelse sdan. Tror jag helt frankt ska handla hem grejer till den och se vad han säger. hihi
Audiatur et altera pars
Ja då har du tur om han vill bygga en sån. Här hemma skulle det aldrig bli av. 

Fast jag vet hur det är. Om han inte bygger den så blir jag sur och gör den själv. hihi
Audiatur et altera pars
#7 Hahaha. Ja men då kan du ju passa på och bygga en till mig med. 

haha, hmm. OPk ska fundera på det. Får väl knåpa ihop min först och se vad materialkosnaden slutar på så får vi se vad du tycker om resultatet sedan. Jag brukar ha en förmåga att börja i liten skala men sedan susar jag iväg och så blir det ett stort monster av det i stället. hihi
Har en annan kreation jag hittat som jag bestämt att jag vill ha. Så den ska byggas i sommar. Det är jag hundra på. Saknar bara rätt tyg som jag ska ha och så de runda stolparna. Sen ska det bli bygga av.
Audiatur et altera pars
Ok har du någon bild på hur den ser ut som du ska bygga i sommar???

Det såg riktigt mysiga ut båda 2. Det är säkert inte lätt och hitta ett bra tyg som man gillar. 

Nej, sedan underlättar det om tyget inte kostar 200:- metern liksom. Så vill jag att det ska vara mysigt gosigt åt dem, men ändå så kraftigt att det inte går sönder på en gång. Det ultimata är ju att använda sådan där matta som de använder på balkonger. Men det är inte så skönt och inte är det snyggt heller. hihi
Audiatur et altera pars
Nä det måste jag hålla med dig om att det inte är snyggt. Vore ju kul om du kunde fynda sånt på något ställe. =)
ÅH en liten illerborg!! 
Vart säljs sånna 

Borgarn jag hittade det på e-bay och då såldes den enbart i USA, då jag inte känner någon där så blev det till att bygga en själv. hihi
Sedan om min blir lika snygg som den där, det tvivlar jag starkt på. Men jag får hoppas att töserna tycker om den ändå.
Audiatur et altera pars
#11, #12: Vilka härliga ting!!! Kul projekt att göra själv, precis så som man själv vill ha det.. =)
Är det någon som har vågat sig på och bygga en sån här som är på första bilden???
jag skall banne mig börja bygga ett eget illerparadis här hemma när jag får tid och råd :)
Om du gör det så får du gärna ta kort på det. =) Så vi får se hur fint det blir hemma hos dig. =)
får se hur lång tid det dröjer. men jag lovar att det kommer bilder när det är klart 
Låter bra det. =)))

Nån här som man kan beställa en sån av? Nån som är bra på att bygga liksom. :-) Vill ha en sån ju.

#24: Har inte ens lyckats få gubben att bygga en åt mig. Men hoppas någon annan kan hjälpa dig.
Audiatur et altera pars
#11: En sån där säljs i min djuraffär.. :D En lite mindre modell tror jag dock, den på bilden såg jättestor ut
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

#26: Men visst är de mysiga. Jag vill också ha sådana där saker till mina pälsar.
Audiatur et altera pars
Tengil tycker hålen ser för små ut på bilden

Men gillar illrarna att sova i såna där hus och leker de i dem?
Jag har testat att köpa diverse hus av olika slag som jag själv tycker sett jätte-iller-roliga ut. Mina illrar har typ vägrat ens gå in i dem, än mindre sova i dem. Bäst gillar de sin vanliga sovkorg, sin bur samt sin (läs min) garderob. Och vad gäller lekställningar gillar de förpckningen till husen bättre än det jag betalat för… hmmm
# 29 Så är det här med..
Sara

"29+30 Samma här! Har både hängmattor och mysiga fluffiga sovpåsar, men Lucifer har inte ens rört dom. Han hamnade i hängmattan med rumpan en gång och såg väldigt förvirrad ut.. Han sover helst i sin transportväska.
# 12 Vilket tufft hus!! Vill ha, vill ha, vill ha!
Sara

Mina älskar de här små kattlekhusen och de olika klätterställningar som finns :-)
Ohh, jag vill ha flera sådana.
Audiatur et altera pars
Jag hade en jättehärlig sån där till min första iller och han älskade den, men nuvarande iller gillar inte specialdesignade illerleksaker… så de är ju helt enkelt olika…