Korkat
Ringde nyss och bokade in tid så att Tuck kan få sin vaccinering. Efterssom de inte hade tider förens vecka 3, så tänkte jag ju på att då vill jag ha eftermiddagstid så jag inte behöver missa skolan för mycket. Så måndag den 15 ska lillen få spruta.
Nu såhär efter slog det mig! Hur ska jag ta mig dit? Har svårt att tro att det går bussar dit =/ Jag får titta upp det. Sebbe jobbar ju på eftermiddagarna och jag känner ju inte en enda i Skövde (eftersom jag precis flyttat hit) som kan hjälpa mig. Dumma mig. Får nog boka om det till en fredag då sebbe är ledig..

Ja, det brukar ju inte vara så krångligt att boka om. Men om det är någon i trakterna som oxå behöver vaccinera så kan ni ju samåka & Samvaccinera men den risken kanske är liten!?

Jo, jag tror att den chansen är ganka liten :) Jaja, jag får ta mod till mig och ringa de igen. Är livrädd för att ringa med sådana här saker :p Liten fegis som jag är :)

#2 äh, stå på dig nu. Du kan ju ha all anledning i världen!? Tänk bort att du klantat dig, låtsas att det är nått annat som kommit i vägen.

Prata med Anette Hillbiörn på Amhs, hon kan säkert tipsa dig om hur du tar dig dit. Hon bor ju i Skövde. ;-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

wohoo =) en nybilven skövdebo precis som jag :P vart är det du skall vacca han? är det skövde djurklinik?

#4, Grejen är, jag vet ju vart det ligger, vi har ju varit där med Timon och så, bara att det ligger typ ute i ett industriområde nästan :S Ska kolla lite på västtrafik hur bussarna går =) Skulle mkt väl kunna höra med Anette om hon vet nåt smidigt sätt att ta sig dit, nog så att jag får störa henne lite med de frågorna =)
#5, Japps. Precis. det ligger ju inte så lättåtkomligt för oss utan körkort direkt, eller har du nåt bra förslag? Jag lyssnar =)

nee ja har ju körkort men ingen bil..fick snällt be en kompis..så de får bli mitt förslag :P men annars så vete fasiken..ligger ju faktiskt lite off till :S och att gå en braaa bit..iaf från centrum.. ;)

Haha, om det är långt från centrum, fatta hur långt det är från ryd =) Aaaahhh. =) Du kan få låna bilen om du kör mig =P

ah oj..de förstår ja..då måste du ju lätt byta bussar å grejer ju :S kanske borde höra me grabben iaf ;)

Byta buss är ju inte så jobbigt, men frågan är ju OM det går bussar alls. ska kika lite nu, annars få rjag ringa och boka om imorgon. Seb kan ju inte eftersom han börjar jobba 15.42 och vi har tid 16.00..

Nu har jag kikat upp det, går ganska bra med bussar hem, det är dit som blir jobbigt, vi får sitta och vänta 3 kvart hos vetrinären :( Får ta med koppel så kan vi iaf gå ut och gå litegranna
# 11 Går det buss dit?? Jag tror aldrig jag har sett en buss på den vägen förut. Eller får du gå av en bit därifrån och sedan ta gångvägen över?
Hillbiörns illrar finns på Facebook.
Kan någon snäll själ ta bort det extra inlägget? Jag slant med fingret.Hihihih
Hillbiörns illrar finns på Facebook.

Jodå, Tydligen så går buss nummer 90 förbi bäckaskogsvägen. Vilket jag upptäckte nu var väldigt bra, då kan sebbe ta med sig Tuck på bussen efterssom det är samma buss som han har till jobbet, och så hoppar jag på nere på stan efter skolan =)Får dock sitta ett litet tag, men men, som sagt, vi får väl ut och promenera en sväng :)

Men det är väl bra att sitta en stund hos veterinären efteråt? Det hörde jag iallafall här :P Och det gjorde vi..och vi fick fika hos veterinären..så kolla om dom fortfarande har kvar det ;)

har hört att man helst ska vänta hos veterinären i ca 40 min för att se om illern reagerar på vaccinet på nåt vis, kan det stämma? :)
Jag fick &sså sitta ett bra tag. Dom förklarade d med att illrarna kan va allergiska & få en allergichock,så d bästa e att va kvar ett tag om d händer..

Min veterinär har inte så bra koll, men vi brukar rasta våra utanför veterinären och vara i närheten av kliniken i ca: 1 timme efteråt. Pga allergichock. Om det skulle inträffa något så kan illern få hjälp så att den överlever. Även fast illern klarat sig utan reaktion 1 gång så behöver det inte betyda att den ej reagerar nästa år/gång.
Trodde det skulle bli annorlunda med detta nya vaccin men en allergichock kan såklart inträffa även med detta nya vaccin. Varför trodde jag något annat?