Snabb fråga om godis
Tänkte bara fråga en liten snabb fråga!
Funkar leversnittar som godis till illrar eller är det inte alls bra? Då menar jag alltså som godis, max ett par bitar om dagen. Vi köpte nämligen en stor burk till hunden idag så då vart jag lite nyfiken och ekonomisk som jag är så tänkte jag att jag kunde snylta lite, hehe 

Innehåller i stort sett bara vetemjöl så det är väl ingen höjdare nej. Han kommer inte att dö av någon då och då men jag skulle ge något annat.

Leversnittar är en favorit här hemma som jag ger av ibland. Som Hanna säger så är det inget de dör av så att ge någon då och då är ingen fara.
#1 Hanna, när du säger att du hellre skulle ge något annat, vad skulle du ge då? Finns det egentligen något godis som är bra för våra små? Det finns ju säkert godis som är bättre än andra men vad är det? Själv ger jag just leversnittar eller bandits men det är säkert inte det mest optimala.

#2 Jag ger vitabe tillexempel, olika oljor är väldigt uppskattat. Sen ger jag då och då torrfoder som godis (av hög kvalite då, typ vitalin). Inte optimalt men mindre vetemjöl än leversnittar tillexempel, jag menar illrar lever ju på det=). Sen får dom fakiskt inte så mycket mer. Någon enstaka slick från vispen när jag vispat grädde kanske.

Oh, glömde, det finns rätt mycket torkat köt av olika sorter i djuraffärer nuförtiden. Sen att ingen av mina uppskattar det är en annan femma=)
Simon gillar bara laktosfri grädde så det blir de som gottis för honom men det är inte ens gång i veckan han får det.
Okej! Då vet jag :)!
Jag hade något illergodis hemma förut med baconsmak som var väldigt uppskattat men har inte haft vägarna förbi hagsätra den senaste tiden, men när jag fyller på illermat förrådet så blir det nog en till påse, dom var en favorit hos Cinka :D
Kattgodis i form av torkad kyckling funkar här. Finns på bl.a. på Djurmagasinet.