Iller iFokus

Iller

Etiketterskötselbeteendeuppfostran
Läst 276 ggr
Smeagol
0

Smeagol ÄR snäll...

jag hade en kompis och hennes pojkvän på besök i helgen. Min kompis heter veronica och hennes kille heter Markus. Veronica har träffat smeagol förrut så hon vet hur han är. Men hon brukar ändå leka med honom. Hon hade dragit ner tröjan över händerna. När de hade varit här i ett par timmar så kom jag på det där med att man kunde ha på citron på händerna för att de inte ska bita. Så jag bad veronica att pröva det. Och hon gjorde det och smeagol bet henne inte en enda gång efter det. Hon höll på och busade och gosade med honom hela natten. Hon fick till och med flera pussar utav smeagol=)

Lycka** Sedan sa Markus till veronica att han ville ha en iller=)

Han kunde även klappa smeagol fast han inte hade nå citron på händerna.

På lördagen så var jag och jobbade och när jag kom hem så fick jag se att smeagol sprang runt lös här hemma. Det hade alltså gått hur bra som helst!!

Sara
0

Så kul! Skrattande

Sara

elinn
0

Åh vad roligt =)

Smeagol
0

japp..känns hur bra som helst!!! Hoppas att det kan funka med flera människor oxså. Ärlite tveksam till det…!!??

Tina-A
0

Vad kul :D Hoppas han förblir lika snäll mot alla andra också

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Sara
0

# 3 Det kommer säker att fungera, det går ju redan bättre! Glad

Sara

Madde
0

Åh vad skönt att det gick bra. =)) Man blir lika glad varje gång.

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Faxlin
0

Vad roligt att höra. Du sr han är inte oförbätterlig. Det ger sig nog. Annars får du köpa hem en stor dunk med citron och ha ett citronhandfat innan för dörren åt folk :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Smeagol
0

haha. ja jag hoppas verkligen att det blir bättre. Men det stora problemet är nog människorna som är rädda och inte smeagol som är busig! En kille och tjej som brukar vara här, har tydligen bestämt sig för att smeagol är döds farlig.

Kaske ska stänga ute dem istället och bestämma att om de ska komma hit så får de acceptera att smeagol oxså bor här..hm!

Faxlin
0

Tyvärr är det oftast det vanligaste problemet. Folk som är rädda. Man kanske borde börja träna sina kompisar istället för sin iller :-)

Audiatur et altera pars

sarae
0

mm oftast e det faktiskt vännerna som behövs tränas. Till och med stitch som e världens snällaste å inte KAN bitas, bet en kompis till mig, för hon var så rädd för honom. Efter det blir hon halvt hysterisk om hon ser dem….

men kul att smeagol gör framsteg!

Smeagol
0

Ja! haha=) Någon som har ett bra tips på hur man bäst tränar en människa att bli iller säker?? kanske den frågan man ska ställa sig och inte tvärs om. Man vety ju inte hur man ska bete sig när de ställer sig upp i soffan och skriker när smeagol är flera meter ifrån dem. De skriker han biter mig, han biter mig!! Japp..sääkert. Måste vara en lång och stor käft smeagol har.

Och hoppar smeagol upp i soffan och luktar lite så säger de han biter mig, han kommer att bita mig och sedan kutar de där ifrån.

Så hjälp hur dreserar man en människa???

sarae
0

hmmm…du beväpnar dem med tofflor och en studsmatta kanske? eller en sån där sumpdräkt, så de inte känner av att de blir bitna ;)

Smeagol
0

haha. vilkken bra ide. kanske en riddar utrustning vore på sin plats??

Sondemon
0

Personligen känner jag väl så för katter, jag hatar deras klor eftersom jag blev riven som barn ganska illa. Undviker gärna katter och känner mig osäker i deras närhet, men när jag umgås med en katt jag känner är det lite bättre, men katter jag inte alls känner är jag alltid lite nervös och osäker mot, kan nog vara samma med folk som är rädda för illrar, allt handlar om vana och erfarenhet, är man van att handskas med vissa djur blir allt bättre.

Robinsnel
0

Precis… Jag brukar säga typ att de inte bits men man ska aldrig säga aldrig, lika som en hundvalp ung. Då brukar folk ha en ganska lugn första inställning.. Säger man: de KAN bitas, så hör stackars människan ju bara: DE BITAS! Sen är det ju bra att ha en illergris o ha terapi med (illerkelgris alltså). Här har Nova fått fungera som det för vår räddaste kompis o min mor..

Smeagol
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

hmm…vart ska ja få tag på en kelgris iller då?? daxs att skaffa en till kanske?? haha.När ja säger att jag vill ha en till iller så skriker alla rätt ut!!! hmm..dumma dom!! Min iller är ju världens mysigaste =)

Kolla här bara

Faxlin
0

#16: Sötnos. Men du kan ju testa med att bjuda hem iller vana och de rädda samtidigt. Så får de se hur man ska bete sig ;-)

Audiatur et altera pars