Svullna pungkulor
Har pratat lite med Nisses uppfodare om att eventuellt ta over en till av hennes illrar som sallskap till Nisse nu nar Lotta inte finns mer. Nar vi pratade om vilka av hennes illrar som var slakt/inte slakt med Nisse, sa sa hon aven att Nisses pappa hade gatt bort.
Blev orolig och borjade genast tanka pa diverse tumorer och annat, men hon sa att hans pungkulor hade svullnat upp akut och att han sedan trillat av pinn sa att saga.
Ar det nagon som hort talas om nagot sadant tidigare, och vet vad det kan bero pa? Blev ratt konfunderad iom att Nisse fortfarande har sina kvar, och jag vill ju ogarna riskera nagot.
// Amanda
Jag har ingen aning faktiskt
men gjordens en obuktion?

Nej, det gjordes det ju inte 
// Amanda
#2 Oj, känns väldigt oansvarigt utav uppfödaren :( det gör ju att du går och är rädd för allting eftersom du inte har en aning om varför det skedde!!!
Men vet du ngt om Nisses pappa? typ ålder? andra symtom? antal kullar?
Jag tycker att det låter som en bra ide med en kompis till lilla Nisse :) Men kanske ur en annan linje?

#3 Ja, fast hon ar anda en av de battre da hon iaf har ett mal med sin uppfodning. Har i England har illern langt ifran samma status som i Sverige och oftast sa ar de s.k. "uppfodarna" har i mina trakter tonaringar som kopt tva syskon och glomt att kastrera dem… 
// Amanda

Vad jag vet om honom ar att han var 2 ar nar han parades med tva av hennes honor. Det blev en kull utav det, och en till i ar. For ovrigt visade han inga symptom..
Jo, skulle garna ha en kompis ifran henne, men ifran hennes hane Marwin om det ar mojligt :) Hon skulle borja trana jakt med tva av hans avkommor i veckan, och om de verkar mer passande som sallskapsillrar sa far jag ta en av dem :)
// Amanda
Ok, jag håller tummarna för pissnisse :) Må han leva länge och väl!