Iller iFokus

Iller

Etiketterskötselbeteendeuppfostran
Läst 949 ggr
-eM-
0

Inga hängmattor?

Jag har ett lite större problem just nu. Burton har börjat gnaga av alla snören på hängmattorna när han ligger i dom och så rasar han ner sen när snören går av. Någon som har samma problem? Vad kan detta bero på? Tycker ju synd om töserna som aldrig får sova i hängmattor mer eftersom gossen bara förstör.

Som det är just nu så kan vi inte ha hängmattor här hemma.

Alwyn
0

Du kan sätta nuckelringar eller hakar av stål (såna man har på koppel) i hörnen på hängmattorna istället!

-eM-
0

Smart! Tack för tipset!

Alwyn
0

Haha! Nu såg jag vad jag skrev! Nuckelringar! Vad e det för något skumt hihi?

Faxlin
0

Ja testa med sådana och hakar kan man också använda. När jag hade tygätare här så hjälpte det inte så bra. Då tuggades det på själva hängmattan istälet. Så jag gjorde hängmattor med lösa snören så jag lätt kunde byta snören när ett var avgnagt.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

-eM-
0

Åsa: Så har jag nu att jag kan byta, men känns lite onödigt att hänga upp nån matta för så fort den är uppe så är snöret av.

ViktorMarina
0

annars kan du använda s.k. "strippor" (hahaha), eller buntband som jag just fick lära mig att det heter :P Vi använder såna til våra hängmattor, då aiia glatt smaskar det mesta vad tyg och snören heter..!

Faxlin
0

#6: Bra förlag. Så gjorde jag i somras när jag åkte ifrån snörena hemma. ;-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Flisa
0

om burton är till besvär tror jag inte det finns något att göra förutom att.. ja, kanske låta flisa få honom OskyldigSkrattande

-eM-
0

Ja hon skulle nog bli lycklig nu. Han är i brunst och stinker skunk. Men på Tisdag är det försent för då ryker pungen!

-eM-
0

Och så har han ju redan 2 brudar här hemma som han tivs kanon med, så jag tror inte han vill flytta..

Flisa
0

10# det var synd..