Iller iFokus

Iller

Etiketterfodergodis
Läst 552 ggr
ViktorMarina
0

Vitalin..?

Jag är så irriterad på våran djuraffär här.. Jag var där och köpte det enda illerfoder de hade inne (en 800g påse Xtra Vital) i början av Oktober, och då förklarade jag hur jobbigt det kan vara att vänja om illern till ett annat foder när man väl börjat med ett foder, så de försäkrade mig om att de skulle köpa in Xtra Vital.

När fodret började ta slut for jag dit och frågade efter mer, och då hade de inte ens försökt beställa efter mer! Då blev jag något irriterad, men tänkte att det nog skulle vara lugnt för vi hade fortfarande kvar lite hemma.. Dom sa att det kunde ta 2-3 veckor för det fanns inte hos grossisten.. ja, men okej, jag gick med på det.

Också kommer jag in i afton, ca 3 veckor senare, och de har fortfarande inte fått in fodret och verkar inte ha ansträngt sig för att lösa problemet heller! Gaaahhh!Skrikandes Jag trodde jag skulle bli galen, så tapiga människor! Iaf så blev det så att de skulle köpa in Vitalin från en annan grossist.. DET KUNDE DE VÄL TÄNKT PÅ TIDIGARE! Så nu har vi lite kris hemma, men det får väl lov att gå, vi får använda lite mindre Xtra Vital i maten..

Nu när jag skrivit av mig så ska jag komma till frågan.. är det någon som ger sin iller Vitalin, och vad tycker ni om det? Och även om ni INTE ger Vitalin, har ni hört något om fodret, bra eller dåligt?

Kiisemiisen
0

Jag har en liten påse Vitalin här hemma, men jag har inte sett någon förändring på Nova. Hon tycker det är jättegott, men hon tycker att allt är gott :P Så jag kan tyvärr inte säga om det är bra, men jag kan säga att det inte är dåligt, hehe.

Vill tillägga att jag har hört bra saker om det. Det sägs att det ska vara bland de bättre illerfoderna där ute.

sarae
0

jag ger mina vitalin och har gjort det så länge jag kan minnas (ok jag har kort minne men i alla fall 1,5 år) Och jag tycker att det är kanon. Illrarna är fina i både päls och hull, plus att de älskar det….är väldigt kinkig och över nojig med vad för foder jag ger mina, så det är inte av en slump de får Vitalin och FC (tills mitt lager tar slut). jag kan i alla fall verkligen rekommendera det

TottsiGirl
0

Ted äter precis som saraes illrar vitalin + FC(men nu e påsen snart slut så då blir det bara vitalin!) Men ted mumsar och äter och tycker det är kalas..

Min gamla iller Gustav var nått av de kräsnaste illrar jag mött men vitalin var det enda som gick ner bara sådär när vi provade foder.,..:)

Men kan djuraffärer skaffa hem Vitalin trodde att Amhs illertorg var den enda man kunde köpa det ifrån…rätta mig gärna om ja har fel..

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

illernettan
0

Hej

Jag är grossist för Vitalin här i Sverige. Djurbutiker är välkomna att höra av sig för beställning.

Jag skickar även till privata kunder efter beställning. Jag finns även på olika träffar, utställningar, mässor och dylikt. Vår butik är öppen efter överrenskommelse.

www.amhs-illertorg.se (sidan är under omkonstruktion)

Välkomna önskar Anette med personal

Hillbiörns illrar finns på Facebook.

ViktorMarina
0

Okej, jamen då känns det genast mycket bättre! Jag har känt mig lite tveksam till Xtra Vital då det står "grains" som första ingrediens, men aiia fullkomligt älskar dem! Men går det bra att vänja om henne till Vitalin får hon nog fortsätta äta det då, då det verkar vara bättre.

Han på djuraffären måste ha noll koll, för när jag frågade om innehållsförteckning på Vitalin sa han: "Nej, det har vi ingen. Men det är ju inte lika bra som Xtra Vital, men iaf bättre än kattmat" Då lät det ju som skit i princip.. åååå dessa okunniga människor, som låtsas kunna!

Tack för svaren!

ViktorMarina
0

Måste fråga igeeeen.. haha, tur att ni finns :) Jag var in på djuraffären idag igen och pratade lite, och sa att det kändes bättre för mig att ge min iller Vitalin än Xtra Vital efter att ha läst innehållsförteckningarna, och då sa han att det var VitaKraft som gjorde Vitalin och att de var kända för att göra sämre grejer och att han därför tyckte att det lät underligt att det här fodret skulle vara så bra..?! Men nu när jag söker på internet kan jag inte hitta att det är VitaKraft som gör fodret ens? Och hur kan det komma sig att han säger att de "är kända för att göra sämre grejer"?

Ska kanske tillägga att han svamlar ibland, han är inte alltid på alerten :P

sarae
0

Det är inte vitakraft som gör Vitalin…och tur är väl det eftersom jag skyr vitakraft som pesten…så helt ute å cyklar är han inte farbrorn ;)

Det är Vitalin pet food som gör vitalin, http://www.vitalinpetfood.co.uk/

ViktorMarina
0

Men herregud, alltså killen är inte snabb i tanken! Vars har han fått VitaKraft ifrån då?! Tänk om han beställt nåt från VitaKraft?! Det tänker jag verkligen inte ge henne!

Men killen måste vara hyfsat talanglös för att beställa VitaKraft när ingen någonsin nämnt namnet, det enda jag, han och en annan arbetare pratat om är VITALIN..! åååå jag blir tokig på honom, det är verkligen inte första gången han svamlar..! Nu måste jag in igen och försäkra mig om att han beställt Vitalin och INTE vitakraft! Ååå herregud..

sarae
0

Be honom kontakta Amhs iller torg om han vill beställa Vitalin. De kanske kan hjälpa till?

X-tra vital kommer från Beaphar, som är en billigare producent av djur produkter, och i mina ögon så är det faktiskt i klass med Vitakraft vad gäller kvalité..men det är vad jag tycker ;)

ViktorMarina
0

Finns det inga andra leverantörer som levererar Vitalin till djuraffärer? Jag menar, herregud, han MÅSTE ha beställt vitalin.. dessutom var det en annan tjej jag pratade med då, och hon läste högt och tydligt "vitalin" och gjorde ordern när jag såg på..! Jag vill bara försöka reda ut om det är möjligt att han klantat sig och beställt skit istället! :P

Jag kommer att hetta loss på mannen snart känner jag..

sarae
0

hihihi ta det lugnt… ;) bussa en iller på honom så kanske han bättrar sig ;) Hittils känner jag inte till några djur affärer som tagit in Vitalin…så det kan ju vara värt att dubbel kolla…e man inte iller människa så kan vtalin, vitakraft och xtra vital låta rätt likt hihihi Fråga honom om påsen e ill orange!!! då e det vitalin ;)

ViktorMarina
0

Ja, jag ska nästan göra det..! Men det känns skönast att få bussa mig själv på honom, skulle vilja skälla en del! Alltså denna man, varje gång jag är in gör eller säger han nåt helt galet, och dessutom verkar han aldrig riktigt lyssna utan är alltid uppe bland molnen..! Jag ska gå in imorgon och hetta lite grann, för nu börjar det vara kris med foder här hemma - och de hade lovat att ta hem mer när jag var där sist och köpte.. ååå denna värld :P

Faxlin
0

De kan enbart beställa Vitalin från Amhs iller torg. Så om Amhs inte fått någon beställning så är det troligt att de beställt någon annan mat. Låter som en hjälpsam kille ni har i eran zoobutik. hihi

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

ViktorMarina
0

ja, då har han nog beställt åt pipan fel foder.. jag blir tokig.. nu ger jag upp, kommer nog att beställa själv från ahms så allt blir rätt! Vilken kille alltså, haha..

ViktorMarina
0

ÅsaF har du sett att jag pm:at dig?

Faxlin
0

Japp, nu har jag. Och jag har svarat också:-)

Audiatur et altera pars

ViktorMarina
0

yes, jag såg det, tack så mycket :)

ab0o
0

åhå, läser att xtra vital är ett bra foder! (lättad) Ringde "Hundshoppen" Här i Lycksele, o frågade om hon kunde ta hem iller-foder, Jadå men varför inte köpa de vi har hemma tyckte hon? ;D O jag är de enda i stan som har iller, har aldrig handlat där förr.. o ändå hade hon på lager! Kanon-butik de där! O ville jag ha ngt annat foder var de bara att säga till.. leveranstiden för henne låg på 1vecka bara! Kanon bra.. många +++++ till Lycksele´s hundshopp. Här är hennes hemsida.

Faxlin
0

#18: Bra service. Kolla in datumet på fodret bara om det är så att de har haft det hemma utan att det finns andra iller ägare.
Eller så är du inte ensam, du bara tror det :-)

Audiatur et altera pars

sarae
0

#18….Xtravital å vitalin är tyvärr inte samma sort, och xtravital är tyvärr betydligt sämre ;(

ViktorMarina
0

åh, när min aggressiva tråd är upp-puttad måste jag bara berätta att jag äntligen fått djuraffären att beställa hem vitalin från ahms, YEEEES! :D Det kommer fram till butiken här i dagarna, åh vad jag är nöjd..! :)

Flisa
0

lucifer får vitalin :) han älskar det ;9

NosFeratu
0

#21, vilken då? lite typiskt.. jag har ju just beställt från ahms :p

ViktorMarina
0

jahaaa, neeej, jag hade tänkt berätta det för dig, typiskt mitt minimala minne! på nordhs zoo :) men han beställde bara "en låda med några förpackningar" som han uttryckte det, och förklarade för mig att han inte gjorde någon särskild vinst på affären.. därför misstänker jag att han inte tänker fortsätta köpa in det, men jag ska ligga på :P jag kan meddela dig när de fått in det om du vill! :)

NosFeratu
0

mja, men nu har jag ju redan gjort en beställning iaf, så det är väl ett tag bort innan jag behöver mer.. :)

LeeLoo
0

jag ger Vitalin blandat med andra illerfoder & jag tycker att det är ett bra foder, mina illrar gillar det oxå.

ViktorMarina
0

#25, okej, fan att jag inte hade bättre tajming..! Så småningom när killen ätit upp denna beställning kanske vi skulle fundera på att beställa lite större lass ihop, så man kan dela på frakten? Kan vara en bra idé, och det var Anette på ahms som kläckte den :)

Nettan
0

ViktorMarina: Hur mycket fick du betala för att få köpa en kartong (10 kg) Vitalin i butik? Fick du betala vad frakten gått på då?

ViktorMarina
0

#28, butiken har inte fått in det än, så jag vet inte än. Men jag kan skriva det här när jag vet :)