Iller f*n!
Yup…Nyår börjar bra här…skulle sätta mig å mysa med lite lunch bestående av avocado, creme fraiche, rödlök å löjrom. Ställer det på tv bordet, vänder mig omför att hämta fjärkontrollen å bara ser hur Rickie tar sats från soffan, hoppar å landar rätt i burken med creme fraiche blandningen, blir vetskrämd, hoppar ur burken i panik, tar ett snabb varv på bordet, hoppar i burken igen, blir ännu räddare å sätter fart för att hoppa ner från bordet….mitt i skuttet fångar jag honom, vilket rsulterar i att han blir ännu räddare samt chockad av att hans flykt försök stoppades så snabbt, hugger vilt om kring sig å skriker i panik. in i köket å sköljer av cremefraiche monstret (hur han lyckades få det i öronen e för mig ett mysterium!) samt placerar honom i gegg karantän i köket, medans jag får torka upp cremfraiche, lök å rom (mmm lukta gott?..nej!) från både golv, bord å mig själv. Suck…kan ju meddela att det inte bidde någon lunch för mig…släpper ut odjuret, på mindre än 2 sekunder e han redan uppe på bordet å välter ut ett glas dricka….ännu mer kladd…å ännu mer avsköljning….suck….va gör man? Hur står man ut? jo….5 minuter senare sover han å e så söt, så man ringer å avbokar anticimex, å meddelar att rått invasionen är över.. ;)

*Asg* Ja det är sådana gånger det är tur för dem att de är sååå jäkla söta. ;-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Det där med läsk känner jag igen. Turbo är helt hopplös på att hoppa upp på vardagsrumsbordet .. tyst.. och välta ut mitt cola-glas. Han är galen i cola light. När jag sedan kommer farande och hojtar "TURBO" så vänder han blicken mot mig med cola runt truten och väser hotfullt.
Nu är det ju tur att jag vet att han är ganska mesig så han åker nackskinnsfärd ner från bordet.
Man kan tycka att det är lite äckligt när de är och dricker i ens läskglas. Men då kan jag berätta att det är värre när man hittar samma iller i colaglaset och står och blåser bubblor med näsan. Då dricker inte ens jag ur det glaset.

Haha, gott nytt år Sara! Fanken vad jag garvade när jag läste detta. Känner igen detdär. Fniss
hahahah. Oj vad jag skrattade när jag läste inlägg 0 och 1. =)
Känner mycket väl igen en iller som både busar på bordet och blåser bubblor i glaset. =))
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

2# hahaha.. kan inte hjälpa att jag sitter här ensam med lucifer och garvar
bubblor med näsan? haha.
lucifer dricker nästan alltid upp mattes coca cola, jucie eller oboy -.-'
Sitter och skrattar gott.
Kan tänka mig hur de sett ut när han dyker i skålen.
Buse
haha gör han bubblor i läsken? hihi, det måste se riktigt kul ut :)
Kan däremot berätta om en lite obehaglig upplevelse som Dior råkade ut för när han smög sig upp till husses kopp doppade huvudet och ingsåg att det var varmt kaffe i den. tack gode gud så var kaffet inte supervarmt, så lillkillen blev glad direkt efter att vi sköljt av honom med kallt vatten :)

Det är ganska svårt att hålla sig för skratt när han bubblar lite. Vanligtvis gör han det mest i vattenskålen. Undrar om de andra illrarna gillar att dricka hans snor??
Turbo är faktiskt en snor-iller. Han nyser gärna mig i ansiktet så det stänker lite på mig. Kan man annat än älska honom?

#8: haha, han är en snoriller. Du är för rolig du. ;-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars