Iller iFokus

Iller

Etiketterskötselbeteendeuppfostran
Läst 1559 ggr
Ceciliaolucifer
0

Kiss + Bajs INFERNO

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag är faktiskt ruskigt less på kiss och bajs just nu. Mina illrar är out of control, minst sagt. Bajs och kiss överallt…

Varför köket av alla ställen? varför i en puff? kan det inte räcka att dom gör det utanför lådorna och i närheten av dessa?

Bläeh!

Aviendha
0

Stackare!

Är innerligt glad att mina aldrig skitit i en puff eller så ^^ Jo, Avi kan ju få för sig att bajsa i sängens huvudända men det är väl ungefär det värsta som händer mig.

Du får skaffa spaltgolv :P

UlrikaD
0

Mina illrar är ju otroligt O-rumsrena. Men jag är otroligt tacksam att ingen av dem någonsin bajsar på konstiga ställen (ja, förutom Olivers älskade fönsterbräda då förstås) och de bajsar aldrig någonsin på mjuka grejer, möbler, täcken osv. Man får vara tacksam för det lilla. Mina bajsar iallafall runt lådorna hela tiden.

Ceciliaolucifer
0

Nyss satte sig Bernard och sket på vardagsrumsmattan, tvätta den? NÄE. Slänga den? JA!

Sara
0

Förstår helt hur du känner. Här skits det lika mycket utanför som i lådorna.

Det knäppa är att på natten så fungerar det relativt bra när de är i deras rum. Men på dagarna så är det överallt.

Sara

mandariiin
0

cilla, vill du ha mina illrar? tänkte om du ändå har fullt upp med bajs, så gör det ju inget om du får lite mer…. Tungan ute

Ceciliaolucifer
0

#5 Haha, 5 fler? NÄE! ;)

mandariiin
0

jo, dom är riktiga små charm troll :P

ferretgirl
0

#4#har du inte hört ordspråket "djur kackar in i egen säng"? Här hemma är det mest Kahn och ibland Jazz som sätter sig utanför lådorna. Men dom 2 är extrema, där får inte vara bajsat mer än en gång om dom ska gå på lådan. Och detta är en omöjlighet när man har 6 illrar, varav 4 går på toa även om där är bajjat mer än en gång i den.

Loveferrets
0

Stackare, lider med dig, Simon är faktiskt jätteduktig, han gör inte på mattor eller på nått annat heller, enbart i lådorna men han har en viss förkärlek ute på balkongen dock, men Mira jag hade förrut var en riktig bajsnisse, överallt utom på reklam tidningarna (hon lärde sig aldrig vad kattlåda var) så hade lagt ut sånna istället men det var jättejobbigt.

JossanH
0

Ja, i nästan 3 veckor nu så har jag fått en inblick i hur ni har det! Stackars illermänniskor!

Dexter har börjat göra utanför kanske ca 3 ggr om dagen och jag tycker DET är jobbigt. Men jämför man 6 år med några enstaka olyckor i månaden med detta så är detta faktiskt jobbigt :P och speciellt då han föredrar mattan i köket eller mattan i hallen. Tror vi ska lämna in lite äckelmattor på tvättning snart…

Men sen så har jag varit BENHÅRD när dom flyttat hem till mig. Dexter var ju som tur väldigt rumsren när han kom, Pegasus var larvigt rumsren han också men ändå har dom alltid fått godis när dom gått på låda och jag har haft något i närheten (mest i början men gör det fortfarande) och alltid, alltid ger jag beröm.
När Skiten flyttade in var han verkligen sådär på lådan… Men efter att han fått bo mycket i sin "skyddshage" (för att slippa monstrena) i 3 veckor eller något så var det många lådor i hagen, många sovplatser och godis runt hela hagen som lätt kunde ges! Vill ni se hagen finns den i mitt fotoalbum :)

Sajtvärd på Iller.ifokus

Zabbio
0

Carni har skitit på en soffkudde.. jag blev så förvånad att jag inte ens vart arg, han är ju ändå hyfsat rumsren och skitr inte på tyg eller så..O__o

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

sarae
0

jag sällar mig till skaran av bajsdrabbade…. rekordet var nog förra veckan…på 12 timmar hade 7 illrar inte användet lådan en enda gång!! Det blir mycket bajs… (det positiva här var väl att lådorna var helt rena, även dagen därpå:P)

det ena gänget ägnar sig åt revirbajsande… så det bajs som hade kunnat bli EN hög utanför l¨lådan blir 5 småkluttar,,,, ÖVERALLT… och här har vi inga hämningar, sängen, soffan, skorna, mina kläder, dammsugaren.. ja u name it :) Det andra gänget är inte lika mycket för revirbajs, utan de lägger helst hela laddningen på en gång… de har iaf respekten nog att inte göra det på så många andra ställen än just golvet.

JossanH
0

illerblöjor kanske vore nåt?

Sajtvärd på Iller.ifokus

mandariiin
0

#13 bästa uppfinningen! men hur ska vi få dom att sitta kvar?

JossanH
0

#14 silvertejp är en annan bra uppfinning…

Sajtvärd på Iller.ifokus

mandariiin
0

silvertejp och buntband!

Ceciliaolucifer
0

Gud så hemska ni är!!!
En body är det enda självklara alternativet ;)

torchi
0

Dom är inte sura över nåt då? Och protestbajsar? Det är iofs inte alltid så lätt att förstå vad som är "fel". Tadashi envisades under en period t.ex med att bajsa vid dörren om det inte låg ett par urtvättade mjukisbrallor där. Varje gång hon vaknade tog hon en obligatorisk runda till dörren för att kolla om de var på plats, var de det nosade hon lite på dom och gick sen på lådan. Var de borta blev det en tydlig markör av min envisa "lapplisa". Hon hade t.o.m mage att se sur och irriterad ut, när hon gjorde sitt "jobb"! Skrikandes

Ceciliaolucifer
0

#18 Klart det är av protest!!!!!!

mandariiin
0

#17 ja, sånna vill jag ha! speciellt till min RÖV!!!

#18 haha. bra när man vet exakt vad man vill ha :P

torchi
0

#19: Men mot vaddå då? Dåligt väder? Den globala ekonomiska krisen..? Tungan ute

mandariiin
0

jag tror det är för dom svältande barnen i afrika…..

sarae
0

hos mina är det garanterat den låga veckopengen det gnälls om… och den totala bristen på leksaker, aktiveringsmöjligheter, och god mat

stackars barn….

illernettan
0

Jag funderar på att sätta kork i a***t, vet inte om jag "får" skriva ut det ordet?

Här är det revirmarkering och protestbajs för fulla muggar. På fyra illrar finns det sex lådor och en, högst två används. Ligger det något i någon av dessa lådor så sätter man sig utanför istället. Kissar floder gör dom också. Jag förstår inte hur mycket kiss det kan finnas i en iller?

Men, dom kan vara rätt söta också Kyss. Just nu ligger Maxen i ett ikeatefat och sover för fulla muggar. Han har tungan ute litegrann så söt han är. Calle ligger i leksakslådan och drar timmerstockar. Den illern kan snarka. Dom andra hörs inte av alls, så just nu är det lugnt.

Hillbiörns illrar finns på Facebook.

illernettan
0

Efter min promenaddag igår så var det bara en hög och tre kisspölar utanför i morse. Slutsatsen är att matte får se till att gå ut oftare med gänget Obestämd.

Hillbiörns illrar finns på Facebook.