Iller iFokus

Iller

Etikettberättelser
Läst 160 ggr
kitty
0

milton och Amy 2

idag såg jag det allra första framsteget.. milton och Amy väckte emj kl. 08 ungefär. MÄrkte att milton hade överskottsenergi så det skrek omm det varpå vi tog en morgonpromenix. Han var hur lycklig som helst.. när vi kommer hem ligger Amyn på badrumsmattan och sover. MIlton går fram och börjar tvätta henne på nacken. Hon tycker att det är hur mysigt som helst..

fast jag såg att det till slut blev för myket för honom och valpinstinkterna tog över. Han bet henne o nacken och fick sej en rejäl utskällning av Amy.

Men det går framåt :)

klarsferrets
0

ha vist är dom goa när dom är valpar flut ös eller medvedslös . det är så mysigt att se hur dom tultar om kring för att sedan somna lite varstans

UlrikaG
0

vad kul att det går framåt för de små :)

kitty
0

#1 ja det är jättehärligt.. . .  milton har ju så mycket energi. Och numera kan jag pussa och krama honom mycket emr än förut. Amy är itne lika lekig som milton så det är jag och milton som kryper imkrong på golvet och gömmer pipleksaker ;)

"2 det är verkligen jätteroligt

Faxlin
0

Vad roligt att höra att det går åt rätt håll. Kan nog vara bra för grabben med en iller tös som säger ifrån när han går för långt. ;-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

kitty
0

#4 ja det tror jag med.. vissa dagar är han hur lugn och fin och snäll som helst och nästa är han ren 060606 ;)

JossanH
0

haha, vad fint att allt går så bra!

Sajtvärd på Iller.ifokus

kitty
0

ja det känns kanonbra.. blir nästan sugen på att sätt aupp mej på en pastellkull till sommaren… kan man ha 3 stycken på 27 kvadrat lägenhet?

bnoffan
0

#7 Varför en pastell???

kitty
0

"8 jag vet itne..tycker dom är otroligt fina

Sinja
0

Jag sj tycker ALLA illrar är fina på sitt sätt, ja kan faktiskt inte säga att en teckning är finare än andra för sen kommer det andra illrar som överrumplar mig av sin söthet!  Skrattande

kitty
0

#10 sant.. men jag tycker pastell är det något speciellt med.. dom ser så trollska ut på något sätt .. vet itne varför

Sinja
0

Sa jag osså  i början att ja ville ha pastell, men efter att ha  träffat olika illrar så känner jag att jag vill ha en iller som inte är lika alla andra både i peronlighet o teckning. Behöver inte vara pastell utan kan vara viltfärgad med.   hmm klurigt men men hoppas ni förstår iaf Skrattande

kitty
0

jo jag förstår vad du menar.. det var en mängd snygga "varianter" av pastell på google.. vad jag gillar är just det ljusa .. har mejlat till 2 uppfödare ang. pastell… får se hur det blir.. har ju två viltfärgade men Amy är brun i botten och milton vit ( vilket har sin charm när dom sover i hög )

:)

Madde
0

Vad skönt att det går bra med milton och amy.

Själv har jag 4 pasteller vilket jag är nöjd med.

när jag för 2 år sen började fundera på och skaffa iller skulle det vara en viltfärgad hona men det slutade med en pastell hane. Vilket jag idag är glad över. =)

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.