Fluff-besöket
För en vecka sedan fick jag besök av ett Fluff med tillhärande ägare. För att inte mina illrar skulle slåihjäl stackars Fluffet så gjorde jag iordning en liten egen hörna åt honom ute i den halvt förfallna och ganska snuskiga hönsgården :)
Slutresultatet blev iaf godtagbart så nu har illrarna en egen lekpark att vara i iblan.
Först ut- bilder på hönshuset!
Sajtvärd på Iller.ifokus
haha..han är ju ganska söt ändå..o verkligen stor!
Söt var han i alla fall, trots den stora angoranosen. Skit och pegasus ställde in sig på "döda" efter att de fått nosa lite grann på Fluffet vilket slutade i ett slagsmål dom emellan… Som alltid när det är andra illrar i närheten.
Hoppas Fluffet och matte vill komma och hälsa på snart igen då vi hade jättekul!! och nu äntligen har det slutat blåsa! :P
Sajtvärd på Iller.ifokus

#6 Verkligen underbar bild!!
Har inte Johannah döpt honom ännu? eller heter han Fluffet? :)
Jätte fint utrymme det gammla hönshuset. Såg att där var fönster, att ni inte bygger upp en liten plattform så att han kan titta ut genom fönsterna som finns. Och hyllor är alltid kul att vara på, det tycker mina. Vill du kan du ju näta in från hyllplanet och upp till taket ifall du är rädd att han ska trilla ner, på hyllan kan du sen ha en mass mysfiltar i flecce som han kan kravla in i och mysa. Men huset i sig är där inget fel på, det jag har skrivit är vad jag skulle ha gjort om det var upp till mig :-)

snuttefluff!!
#12 Heter han snuttefluff?????
Alltså, vilka underbara bilder du har lyckats ta. Skrattade gott åt vissa av dom. Önskar jag också hade ett hönshus att låta mina illrar vara i.
Hillbiörns illrar finns på Facebook.
Visst är han ganska så go i alla fall :)
#10 Nej, han har ju inget riktigt namn än, men jag tycker det går bra att säga Fluff eller Fluffet!
#11 Fönstrena är inte bästa skick så vill helst inte ha någon iller där uppe :) Men jag har planer på att bygga en utebur (måste bara få mina pengar från a-kassan som jag väntat på i snart 3 månader) i anslutning till hönshuset så de kan gå ut om dom vill!
tycker att hönshuset är ganska skabbigt men funkar perfekt när man får besök och som miljöbyte åt mina grabbar. och eftersom det är ganska så skabbigt så gör där inget om det ligger och ruttnar kött i hörnen och det grävs ut en himla massa jord från grävlådan!
Sajtvärd på Iller.ifokus
#14 Han ser verkligen ut att heta Fluff 
Hillbiörns illrar finns på Facebook.
Bild 6 hahahaha,